Як повернути товар, куплений в Інтернет-магазині?
- Питання-відповідь
- 60
- коментар(і)
- 27-12-2019 23:45
Добрий день, редакціє газети «Звягель»! Я придбала в Інтернет-магазині мобільний телефон. Після його отримання виявила в ньому дефект. Чи поширюється дія Закону України «Про захист прав споживачів» на покупки через Інтернет? Якщо так, то які я маю права як споживач?
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Купівля товарів в Інтернеті належить до угод, укладених на відстані за допомогою засобів дистанційного зв’язку. Захист прав покупців при здійсненні таких операцій, у тому числі — порядок обміну і повернення бракованого товару в Інтернеті, передбачено в статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів».
У відповідності до вищезазначеного Закону, продавець зобов’язаний надати покупцеві інформацію про товар (основні характеристики товару, ціна, призначення, умови оплати й доставки, інформацію про гарантію, термін дії договору тощо).
Для укладення такого виду договору споживач надає свою згоду щодо всіх, наведених продавцем, умов. Ця угода може бути підтверджена письмовим або електронним повідомленням. Або ж підтвердження вважається автоматичним, якщо всі вищезазначені умови вказані на сайті разом із товаром, а покупець, ознайомившись з інформацією про товар, розміщений на сайті, натиснув на кнопку «купити» або «замовити», або іншу кнопку, яка б означала реальний намір споживача купити певний товар. Момент підтвердження дуже важливий, тому що, як правило, саме з нього починає обчислюватися строк на розірвання договору і повернення товару. Після підтвердження продавцеві забороняється вносити будь-які зміни в інформацію про товар і він зобов’язаний відправити товар тільки на підтверджених покупцем умовах.
ЯК ПОВЕРНУТИ РІЧ В ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН?
Споживач при укладанні угоди через Інтернет може скористатися правом відмовитися від договору, якщо, наприклад, сталася доставка товару з дефектом, тобто, розірвати його протягом 14 днів із дня підтвердження або моменту укладення договору. Як правило, через Інтернет укладаються договори про передачу матеріальних речей (купівля-продаж одягу, меблів, техніки тощо). При таких покупках термін на повернення бракованого товару в Інтернет-магазин обчислюється з того моменту, коли покупець фактично отримав товар. Тобто, якщо ви замовили в Інтернет-магазині, наприклад, мобільний телефон 15 грудня, а поштою отримали його 25 грудня, то термін починає обчислюватися з наступного дня, що настає після дня отримання товару, — з 26 грудня. Триває такий термін 14 днів.
На сайті Інтернет-магазину, наприклад, у розділі «умови повернення» або «інструкція з повернення», може бути зазначено, що повернути товар можна тільки поштовим відправленням. У такому випадку всі витрати, пов’язані з поверненням товару, покладаються на продавця, у тому числі — й вартість зворотної доставки. Важливою умовою для повернення є стан товару. Тобто, якщо товар був у використанні споживача або на ньому є сліди ушкоджень, то в такому випадку покупець не може відмовитися від договору і повернути товар. Це правило не застосовується, якщо на товар поширюється гарантійний термін, і відбулась поломка товару не з вини покупця.
Крім того, споживач при отриманні товару на пошті або при прийнятті його в кур’єра повинен детально оглянути предмет покупки. Оскільки на практиці, після прийняття в такий спосіб товару, покупцеві складно повернути товар, бо дуже важко довести, що виявлений дефект виник не з вини споживача, а з вини продавця, особливо, якщо цей дефект не є прихованим, а покупець, у зв’язку з неуважністю, не побачив його відразу або ж довірливо навіть не оглянув товар при одержанні.
Якщо інше не передбачено договором, укладеним на відстані, продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
У разі неможливості виконання договору через відсутність замовленого товару, продавець повинен негайно повідомити про це споживача, але не пізніше тридцяти днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
Ганна П., м.Новоград-Волинський
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Купівля товарів в Інтернеті належить до угод, укладених на відстані за допомогою засобів дистанційного зв’язку. Захист прав покупців при здійсненні таких операцій, у тому числі — порядок обміну і повернення бракованого товару в Інтернеті, передбачено в статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів».
У відповідності до вищезазначеного Закону, продавець зобов’язаний надати покупцеві інформацію про товар (основні характеристики товару, ціна, призначення, умови оплати й доставки, інформацію про гарантію, термін дії договору тощо).
Для укладення такого виду договору споживач надає свою згоду щодо всіх, наведених продавцем, умов. Ця угода може бути підтверджена письмовим або електронним повідомленням. Або ж підтвердження вважається автоматичним, якщо всі вищезазначені умови вказані на сайті разом із товаром, а покупець, ознайомившись з інформацією про товар, розміщений на сайті, натиснув на кнопку «купити» або «замовити», або іншу кнопку, яка б означала реальний намір споживача купити певний товар. Момент підтвердження дуже важливий, тому що, як правило, саме з нього починає обчислюватися строк на розірвання договору і повернення товару. Після підтвердження продавцеві забороняється вносити будь-які зміни в інформацію про товар і він зобов’язаний відправити товар тільки на підтверджених покупцем умовах.
ЯК ПОВЕРНУТИ РІЧ В ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН?
Споживач при укладанні угоди через Інтернет може скористатися правом відмовитися від договору, якщо, наприклад, сталася доставка товару з дефектом, тобто, розірвати його протягом 14 днів із дня підтвердження або моменту укладення договору. Як правило, через Інтернет укладаються договори про передачу матеріальних речей (купівля-продаж одягу, меблів, техніки тощо). При таких покупках термін на повернення бракованого товару в Інтернет-магазин обчислюється з того моменту, коли покупець фактично отримав товар. Тобто, якщо ви замовили в Інтернет-магазині, наприклад, мобільний телефон 15 грудня, а поштою отримали його 25 грудня, то термін починає обчислюватися з наступного дня, що настає після дня отримання товару, — з 26 грудня. Триває такий термін 14 днів.
На сайті Інтернет-магазину, наприклад, у розділі «умови повернення» або «інструкція з повернення», може бути зазначено, що повернути товар можна тільки поштовим відправленням. У такому випадку всі витрати, пов’язані з поверненням товару, покладаються на продавця, у тому числі — й вартість зворотної доставки. Важливою умовою для повернення є стан товару. Тобто, якщо товар був у використанні споживача або на ньому є сліди ушкоджень, то в такому випадку покупець не може відмовитися від договору і повернути товар. Це правило не застосовується, якщо на товар поширюється гарантійний термін, і відбулась поломка товару не з вини покупця.
Крім того, споживач при отриманні товару на пошті або при прийнятті його в кур’єра повинен детально оглянути предмет покупки. Оскільки на практиці, після прийняття в такий спосіб товару, покупцеві складно повернути товар, бо дуже важко довести, що виявлений дефект виник не з вини споживача, а з вини продавця, особливо, якщо цей дефект не є прихованим, а покупець, у зв’язку з неуважністю, не побачив його відразу або ж довірливо навіть не оглянув товар при одержанні.
Якщо інше не передбачено договором, укладеним на відстані, продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
У разі неможливості виконання договору через відсутність замовленого товару, продавець повинен негайно повідомити про це споживача, але не пізніше тридцяти днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
Коментарі відсутні