Сергій Колотов може... змінити Конституцію
- Новоградські новини
- 63
- коментар(і)
- 27-03-2020 23:01
Перший заступник Новоград-Волинського міського голови Сергій Колотов потрапив до числа делегатів від Житомирської області на участь у Публічних консультаціях щодо впрова-
дження змін до Конституції України в частині децентралізації. Публічні консультації відбулися в березні в Києві. Усього від Житомирщини таких делегатів було шість.
«Реформування місцевого самоврядування та територіальних органів влади триває з 2014 року. Це — непростий процес для учасників, оскільки завершальним етапом стане добровільне об’єднання громад. Відповідно, відбудеться перехід до укрупнення районів. Передбачається, що місцеві вибори в жовтні цього року будуть проведені за новим однорідним адміністративно-територіальним устроєм. Тобто, таким, коли увесь район без «білих плям» буде розбитий на громади. Формування ефективного місцевого самоврядування та територіальних органів влади — головне завдання реформи. Для цього у вищих ешелонах влади вирішили залучити до процесу делегатів від областей», — розповів «Звягелю» Сергій Колотов.
Він виділив п’ять принципових позицій, навколо яких тривали дискусії в ході Публічних консультацій.
1. Проект змін, запропонований вищими державними інституціями, пропонує залишити трирівневу систему органів місцевого самоврядування, що передбачає міську раду, районну раду, обласну раду.
«Я пропоную — дворівневу. Вважаю, що цілком достатньо рад громад і обласної ради. Оскільки не зрозуміло, які повноваження і фінансові ресурси залишаться на рівні районних рад. До речі, Юрій Ганущак, який зарекомендував себе як експерт із питань місцевого самоврядування та адміністративної реформи, з незрозумілих для мене причин відстоював трирівневу систему», — прокоментував Колотов.
2. «Ми наполягали на чіткому балансі повноважень і фінансових ресурсів. Щоб це було закріплено однією зі статтей Конституції. Якщо закони покладають на органи місцевого самоврядування ті чи інші повноваження, то їх обсяг має бути підкріплений фінансовими ресурсами», — пояснив свою позицію щодо другого принципового моменту звягельчанин.
3. При укрупненні району — введення посади префекта.
Пропонується, що до його повноважень належатиме зупинка будь-якого рішення, прийнятого місцевими радами. Але, очевидно, що закріплене на законодавчому рівні право «втручатися» в місцеві рішення, — це пряма дорога до корупції. Як зауважив Сергій Колотов, більшість делегатів пропонували натомість чітко визначити повноваження префекта і механізм противаг.
4. Щодо повноважень міських голів. Пропонується на обговорення дві моделі: модель «сильного мера» і модель «слабкого мера».
У випадку «сильного», міський голова очолює міську раду. «Слабкий» мер очолює винятково виконком.
— Я підтримую варіант «сильного» мера, оскільки кандидати йдуть на вибори зі своєю програмою, і, в разі обрання, повинні мати важелі для її реалізації. У випадку «слабкого» мера вибори міського голови взагалі не потрібні як такі, бо голова виконкому не матиме повноважень для ухвалення принципових і стратегічних рішень. Він навіть не буде учасником при їх ухваленні, — аргументував Колотов.
5. Термін повноважень органів місцевого самоврядуання. Пропозиція: склад Верховної Ради обирати на 5 років, місцеві ради — на 4.
«Чому так, чітких пояснень делегати не почули. Вважаю, що має бути рівність», — додав Сергій Колотов.
У березні мали відбутися наступні публічні консультації, проте їх перенесли на невизначений термін, у зв’язку зі складною епідемічною ситуацією.
Утім, так чи інакше, а реформа дійде до свого логічного завершення. Перший заступник міського голови Сергій Колотов висловив сподівання, що ті зміни, які зрештою будуть прийняті, підуть на користь місцевому самоврядуванню в Україні.
дження змін до Конституції України в частині децентралізації. Публічні консультації відбулися в березні в Києві. Усього від Житомирщини таких делегатів було шість.
«Реформування місцевого самоврядування та територіальних органів влади триває з 2014 року. Це — непростий процес для учасників, оскільки завершальним етапом стане добровільне об’єднання громад. Відповідно, відбудеться перехід до укрупнення районів. Передбачається, що місцеві вибори в жовтні цього року будуть проведені за новим однорідним адміністративно-територіальним устроєм. Тобто, таким, коли увесь район без «білих плям» буде розбитий на громади. Формування ефективного місцевого самоврядування та територіальних органів влади — головне завдання реформи. Для цього у вищих ешелонах влади вирішили залучити до процесу делегатів від областей», — розповів «Звягелю» Сергій Колотов.
Він виділив п’ять принципових позицій, навколо яких тривали дискусії в ході Публічних консультацій.
1. Проект змін, запропонований вищими державними інституціями, пропонує залишити трирівневу систему органів місцевого самоврядування, що передбачає міську раду, районну раду, обласну раду.
«Я пропоную — дворівневу. Вважаю, що цілком достатньо рад громад і обласної ради. Оскільки не зрозуміло, які повноваження і фінансові ресурси залишаться на рівні районних рад. До речі, Юрій Ганущак, який зарекомендував себе як експерт із питань місцевого самоврядування та адміністративної реформи, з незрозумілих для мене причин відстоював трирівневу систему», — прокоментував Колотов.
2. «Ми наполягали на чіткому балансі повноважень і фінансових ресурсів. Щоб це було закріплено однією зі статтей Конституції. Якщо закони покладають на органи місцевого самоврядування ті чи інші повноваження, то їх обсяг має бути підкріплений фінансовими ресурсами», — пояснив свою позицію щодо другого принципового моменту звягельчанин.
3. При укрупненні району — введення посади префекта.
Пропонується, що до його повноважень належатиме зупинка будь-якого рішення, прийнятого місцевими радами. Але, очевидно, що закріплене на законодавчому рівні право «втручатися» в місцеві рішення, — це пряма дорога до корупції. Як зауважив Сергій Колотов, більшість делегатів пропонували натомість чітко визначити повноваження префекта і механізм противаг.
4. Щодо повноважень міських голів. Пропонується на обговорення дві моделі: модель «сильного мера» і модель «слабкого мера».
У випадку «сильного», міський голова очолює міську раду. «Слабкий» мер очолює винятково виконком.
— Я підтримую варіант «сильного» мера, оскільки кандидати йдуть на вибори зі своєю програмою, і, в разі обрання, повинні мати важелі для її реалізації. У випадку «слабкого» мера вибори міського голови взагалі не потрібні як такі, бо голова виконкому не матиме повноважень для ухвалення принципових і стратегічних рішень. Він навіть не буде учасником при їх ухваленні, — аргументував Колотов.
5. Термін повноважень органів місцевого самоврядуання. Пропозиція: склад Верховної Ради обирати на 5 років, місцеві ради — на 4.
«Чому так, чітких пояснень делегати не почули. Вважаю, що має бути рівність», — додав Сергій Колотов.
У березні мали відбутися наступні публічні консультації, проте їх перенесли на невизначений термін, у зв’язку зі складною епідемічною ситуацією.
Утім, так чи інакше, а реформа дійде до свого логічного завершення. Перший заступник міського голови Сергій Колотов висловив сподівання, що ті зміни, які зрештою будуть прийняті, підуть на користь місцевому самоврядуванню в Україні.
Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні