Страйк на «Шляхрембуді»: працівники востаннє бачили зарплату ще у квітні…
- Топ новини
- 108
- коментар(і)
- 17-07-2020 18:54
Цього тижня, у вівторок, колектив КП «Шляхрембуд» відмовився працювати через майже тримісячну заборгованість із виплати заробітної плати.
Як повідомив «Звягелю» телефоном один із працівників підприємства, остання зарплата, яку їм виплатили, була ще за квітень. «Травень, червень, ось уже половина липня, а ми зароблених грошей не бачимо. Сьогодні хочуть нам кістку кинути — виплатити по якихось смішних 900 гривень. Це ж знущання!» — поскаржився робітник.
За коментарем щодо ситуації на підприємстві «Звягель» звернувся до виконуючого обов’язки директора Василя Остапчука.
«На сьогодні заробітна плата в повному обсязі закрита за квітень. Частково — за травень: виплатимо по 900 гривень, як аванс, а потім — ще по 900 грн. Тобто, працівники підприємства отримають по 1800 грн за травень», — сказав Остапчук.
За його словами, загальний борг «Шляхрембуду» становить близько 3 мільйонів гривень. Через це рахунки підприємства заблоковані.
Також «висить» невиплачений борг одному із попередніх директорів «Шляхрембуду». Як пояснив Василь Остапчук, відповідно до рішення суду, підприємство має виплатити 132 тисячі гривень колишньому директору Андрію Рассадіну, із яким не продовжили контракт на посаді рік тому. При звільненні Андрію Рассадіну мали виплатити 7200 грн. Проте чомусь цього не зробили. Вирішення спору розглядав суд. До моменту набрання судового рішення законної сили сума із 7200 зросла до 132 тисяч… Як стверджує Василь Остапчук, відповідальних за це немає. Або ж їх ніхто не шукає… «Із цих 132 тисяч раніше вдалося сплатити 30 тисяч. Зараз, щойно надходять якісь кошти, їх забирає виконавча», — додав Остапчук.
…«Хтось хоче, щоб «Шляхрембуд» збанкрутував» — такі вислови дедалі частіше звучать на сесії міської ради чи від посадових осіб виконавчої гілки влади. Цю ж думку підтверджує й Василь Остапчук. Він переконаний, що за ті декілька місяців, протягом яких очолює підприємство, розібрався в тонкощах, і тепер має підстави заявити: на підприємстві останніми роками була неефективно організована робота.
Як один із прикладів, Василь Остапчук називає техніку, що впорядковує сміття на полігоні твердих побутових відходів. Раніше там працював орендований компактор, який «зжирав» 40 літрів солярки на годину. Зараз же працює і з усім справляється трактор, який споживає всього 7-8 літрів.
«Нам, депутатам міської ради, постійно казали, що «Шляхрембуду» потрібні гроші. На компактор, на солярку, на те, на се… І ми вірили, що так треба, і голосували. Зараз же, хоча б на прикладі компактора, я побачив, що багато коштів ішло в нікуди. Охоронець на полігоні ТПВ отримує «на руки чистими» 3900 грн, і всі хочуть, щоб він за такі гроші цілу зміну бігав, відкривав шлагбаум і перевіряв машини. Попередній директор Микола Борісов підписав договір на утилізацію сміття, у якому замість «тверді побутові відходи» написано просто «відходи». І тепер ми не маємо підстав розірвати договір і мусимо приймали сотні тонн сміття із явними ознаками, що воно привозне», — пояснює Остапчук.
«Шляхрембуд» виконує широкий спектр робіт для підтримки життєдіяльності міста. Оскільки підприємство комунальне, то робить це за відносно невисокими тарифами. Якщо ж комунальний «Шляхрембуд» припинить існування, то його місце займуть приватні підприємства, адже потреба у виконанні робіт і наданні послуг нікуди не дінеться. І тоді, цілком імовірно, містянам (міському бюджету) запропонують куди вищі тарифи. Ось із чим можуть зіткнутися новоградці, коли збанкрутує комунальне підприємство.
Хоча є й протилежна думка: приватник працюватиме ефективніше, оскільки більшість приватних фірм дають кращий результат, аніж їхні комунальні аналоги. Щоправда, це за умови, коли буде конкуренція. Для Новограда ж цілком імовірний варіант, коли обирати не буде з кого і доведеться укладати договори з єдиним приватним підприємством, яке й диктуватиме цінову політику.
Який варіант обрати, — значною мірою залежатиме від депутатського корпусу, який навколо «Шляхрембуду» вже поламав багато списів.
Як повідомив «Звягелю» телефоном один із працівників підприємства, остання зарплата, яку їм виплатили, була ще за квітень. «Травень, червень, ось уже половина липня, а ми зароблених грошей не бачимо. Сьогодні хочуть нам кістку кинути — виплатити по якихось смішних 900 гривень. Це ж знущання!» — поскаржився робітник.
За коментарем щодо ситуації на підприємстві «Звягель» звернувся до виконуючого обов’язки директора Василя Остапчука.
«На сьогодні заробітна плата в повному обсязі закрита за квітень. Частково — за травень: виплатимо по 900 гривень, як аванс, а потім — ще по 900 грн. Тобто, працівники підприємства отримають по 1800 грн за травень», — сказав Остапчук.
За його словами, загальний борг «Шляхрембуду» становить близько 3 мільйонів гривень. Через це рахунки підприємства заблоковані.
Також «висить» невиплачений борг одному із попередніх директорів «Шляхрембуду». Як пояснив Василь Остапчук, відповідно до рішення суду, підприємство має виплатити 132 тисячі гривень колишньому директору Андрію Рассадіну, із яким не продовжили контракт на посаді рік тому. При звільненні Андрію Рассадіну мали виплатити 7200 грн. Проте чомусь цього не зробили. Вирішення спору розглядав суд. До моменту набрання судового рішення законної сили сума із 7200 зросла до 132 тисяч… Як стверджує Василь Остапчук, відповідальних за це немає. Або ж їх ніхто не шукає… «Із цих 132 тисяч раніше вдалося сплатити 30 тисяч. Зараз, щойно надходять якісь кошти, їх забирає виконавча», — додав Остапчук.
* * *
…«Хтось хоче, щоб «Шляхрембуд» збанкрутував» — такі вислови дедалі частіше звучать на сесії міської ради чи від посадових осіб виконавчої гілки влади. Цю ж думку підтверджує й Василь Остапчук. Він переконаний, що за ті декілька місяців, протягом яких очолює підприємство, розібрався в тонкощах, і тепер має підстави заявити: на підприємстві останніми роками була неефективно організована робота.
Як один із прикладів, Василь Остапчук називає техніку, що впорядковує сміття на полігоні твердих побутових відходів. Раніше там працював орендований компактор, який «зжирав» 40 літрів солярки на годину. Зараз же працює і з усім справляється трактор, який споживає всього 7-8 літрів.
«Нам, депутатам міської ради, постійно казали, що «Шляхрембуду» потрібні гроші. На компактор, на солярку, на те, на се… І ми вірили, що так треба, і голосували. Зараз же, хоча б на прикладі компактора, я побачив, що багато коштів ішло в нікуди. Охоронець на полігоні ТПВ отримує «на руки чистими» 3900 грн, і всі хочуть, щоб він за такі гроші цілу зміну бігав, відкривав шлагбаум і перевіряв машини. Попередній директор Микола Борісов підписав договір на утилізацію сміття, у якому замість «тверді побутові відходи» написано просто «відходи». І тепер ми не маємо підстав розірвати договір і мусимо приймали сотні тонн сміття із явними ознаками, що воно привозне», — пояснює Остапчук.
«Шляхрембуд» виконує широкий спектр робіт для підтримки життєдіяльності міста. Оскільки підприємство комунальне, то робить це за відносно невисокими тарифами. Якщо ж комунальний «Шляхрембуд» припинить існування, то його місце займуть приватні підприємства, адже потреба у виконанні робіт і наданні послуг нікуди не дінеться. І тоді, цілком імовірно, містянам (міському бюджету) запропонують куди вищі тарифи. Ось із чим можуть зіткнутися новоградці, коли збанкрутує комунальне підприємство.
Хоча є й протилежна думка: приватник працюватиме ефективніше, оскільки більшість приватних фірм дають кращий результат, аніж їхні комунальні аналоги. Щоправда, це за умови, коли буде конкуренція. Для Новограда ж цілком імовірний варіант, коли обирати не буде з кого і доведеться укладати договори з єдиним приватним підприємством, яке й диктуватиме цінову політику.
Який варіант обрати, — значною мірою залежатиме від депутатського корпусу, який навколо «Шляхрембуду» вже поламав багато списів.
Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні