ПРО ЩО МАЮТЬ ЗНАТИ ПАЦІЄНТИ В РАЗІ ПОТРЕБИ ЗВЕРНЕННЯ В ЛІКУВАЛЬНІ ЗАКЛАДИ МІСТА І РАЙОНУ
- Актуально
- 2564
- коментар(і)
- 20-11-2009 21:38
Протягом багатьох років неодноразово в газетах висвітлюється інформація щодо роботи лікувальних закладів, в тому числі реєстратури міськрайТМО. Крім того, інформація про умови отримання ними медичної допомоги (послуг, інформації про режим роботи ЛПЗ), вони мають можливість побачити і прочитати на стендах інформації в холі реєстратури або безпосередньо звернутися до медичного працівника реєстратури, зав. відділенням, лікарів, адміністрації міськрайТМО, які ведуть прийом громадян згідно з графіком, який є також на стенді інформації.
На жаль, не всі громадяни користуються інформаційним обміном між медичними працівниками і пацієнтом та проявляють свою невдоволеність до лікувального закладу.
Пацієнти мають розуміти, що існують правові засади діяльності медичних закладів, і отримання якісної медичної допомоги напряму пов’язано з дотриманням правил надання медичної допомоги (послуг) як медичними працівниками, так і пацієнтами.
Наголошуємо, що пацієнти мають не тільки права, але і обов’язки по відношенню до лікувального закладу і, в першу чергу, в їх обов’язки входить вивчення і дотримання регуляторних вимог лікувально-профілактичного закладу, а в разі необхідності, коли у пацієнта з’явилися сумніви щодо правильності дій медичних працівників, їх вирішувати у медичному закладі завжди є можливість, це зробити дуже легко: прочитати інформацію на стендах, поспілкуватися з лікарем або звернутися до адміністрації і особисто до головного лікаря.
Диктувати свої технології, бачення надання медичної допомоги — некоректно, краще допомагати це робити професіоналам.
У порядку експерименту в 1995 році в Новоград-Волинському міськрайТМО були ліквідовані реєстратури і амбулаторні картки роздані громадянам на руки, це призвело до ряду негативних наслідків. Надійне зберігання амбулаторних карток вдома та дотриманість наявної в них медичної інформації частиною громадян не забезпечувалося. Не рідкістю стали маніпуляції пацієнтів із записами лікарів при виписці пільгових медикаментів, з метою приховування записів при оформленні на роботу, яка потребує підвищення вимог до стану здоров’я, отримання медичної довідки в судових справах, оформлення медичних документів на МСЕК. Став неможливий контроль адміністрацією за лікувально-діагностичною роботою лікарів, ефективністю диспансеризації, обґрунтованості видачі документів про тимчасову непрацездатність, рецептів на пільгове забезпечення лікарськими засобами, 60% амбулаторних карт, які були на руках, взагалі втрачені пацієнтами. Тому, починаючи з 1999 року згідно з рішенням колегії наказів УОЗ розпочалося відновлення роботи реєстратури.
Тільки в 2008-2009 р.р., коли міська влада, особисто голова Боровець М.П. особисто проникся цією проблемою і разом з депутатами почали сприяти відновленню роботи реєстратури, а саме: покращення фінансування цього розділу роботи (матеріально-технічне оснащення, комп’ютеризація, ремонти), і робота з населенням, керівниками підприємств дало змогу удосконалити роботу реєстратури. Але завершити цей обсяг роботи ми зможемо тільки при подальшому сприянні громадян, їх розумінні, що амбулаторна картка медична документація лікувального закладу, медична документація лікаря, у якому він відображає стан здоров’я пацієнта і заповнює на всіх, хто вперше звернувся у цей лікувальний заклад.
На кожного хворого в поліклініці тільки одна медична карта, незалежно від того, лікується людина в одного чи декількох лікарів.
Медичну карту заповнюють у всіх лікувальних закладах, які ведуть амбулаторний прийом (міських, сільських) чи спеціалізованих (протитуберкульозний, шкірвенерологічний, наркологічний, психіатричний диспансери).
При введенні нової медичної карти в роботу амбулаторно-поліклінічного закладу в реєстратурі заповнюють її титульну сторінку згідно з паспортними даними пацієнта.
Медична карта амбулаторного хворого складається з бланків для довгострокової та оперативної інформації. Бланки оперативної інформації заповнює лікар по мірі звернення пацієнта до спеціаліста на амбулаторному прийомі або вдома. Внесені дані лікар затверджує підписом. Бланки даних профілактичних оглядів заповнюють під час проходження щорічного профілактичного огляду.
До медичної карти підклеюють результати аналізів і обстеження, заключні епікризи стаціонарного лікування, консультативні заключення спеціалістів усіх рівнів — республіки, області, міста та району. У випадку госпіталізації хворого у стаціонар реєстратура передає медичну карту у те відділення, куди направляють хворого. Після виписування хворого із стаціонару медичну карту повертають назад у реєстратуру, де і зберігають. У разі смерті хворого одночасно з видачею лікарського свідоцтва про смерть у карті проводять запис про час і причину смерті померлого і передають в архів лікувального закладу. Звертаємо увагу, що медичні карти амбулаторних хворих зберігаються у картотеці реєстратури.
В обов’язки реєстратури входить: розкладання медичних карт згідно з територіальними лікарськими дільницями; вибірка медичних карт і своєчасна доставка в кабінет лікаря; зовнішнє оформлення і забезпечення їх збереження.
Усі амбулаторні карти реєстратури маркують залежно від того, у яких спеціалістів пацієнт перебуває.
Використовують і спеціальне маркування, а саме: ветерани війни, чорнобильці і т. д. З метою контролю руху медичних карт з реєстратури до лікарських кабінетів, забезпечення їх обліку, а головне — попередження їх загублення, до медичної карти вкладають карту-замінник, у якій реєстратор відмічає, до якого кабінету і коли (дата) віднесено медичну карту. Медичні карти хворих, які не звертались у поліклініку протягом 5 років, передають в архів, в тому числі і медичні карти, які потребують оновлення (товсті, з незадовільним виглядом), а взамін заводять нові медичні карти.
Медична карта амбулаторного хворого — паперовий носій інформації стану здоров’я хворого і є проміжним етапом до впровадження комп’ютерних технологій введення банку даних про пацієнта. Наголошуємо, що медична карта — це документ лікувального закладу (поліклініки), хворому на руки її не видають!
Адміністрація Новоград-Волинського міськрайТМО звертається до громадян міста, у яких медичні карти на руках, з проханням повернути їх в реєстратуру. При зверненні на прийом до лікаря уперше необхідно придбати нову медичну карту і зареєструвати її в реєстратурі, пред’явивши паспорт.
Нагадуємо, що лікарі ведуть прийом пацієнтів за талонами, в яких вказано номер кабінету, дату і час прийому. Талон на прийом до лікаря можете замовити за телефонами 5-23-75 та 5-31-45, або особисто звернутись у реєстратуру поліклініки.
На жаль, не всі громадяни користуються інформаційним обміном між медичними працівниками і пацієнтом та проявляють свою невдоволеність до лікувального закладу.
Пацієнти мають розуміти, що існують правові засади діяльності медичних закладів, і отримання якісної медичної допомоги напряму пов’язано з дотриманням правил надання медичної допомоги (послуг) як медичними працівниками, так і пацієнтами.
Наголошуємо, що пацієнти мають не тільки права, але і обов’язки по відношенню до лікувального закладу і, в першу чергу, в їх обов’язки входить вивчення і дотримання регуляторних вимог лікувально-профілактичного закладу, а в разі необхідності, коли у пацієнта з’явилися сумніви щодо правильності дій медичних працівників, їх вирішувати у медичному закладі завжди є можливість, це зробити дуже легко: прочитати інформацію на стендах, поспілкуватися з лікарем або звернутися до адміністрації і особисто до головного лікаря.
Диктувати свої технології, бачення надання медичної допомоги — некоректно, краще допомагати це робити професіоналам.
У порядку експерименту в 1995 році в Новоград-Волинському міськрайТМО були ліквідовані реєстратури і амбулаторні картки роздані громадянам на руки, це призвело до ряду негативних наслідків. Надійне зберігання амбулаторних карток вдома та дотриманість наявної в них медичної інформації частиною громадян не забезпечувалося. Не рідкістю стали маніпуляції пацієнтів із записами лікарів при виписці пільгових медикаментів, з метою приховування записів при оформленні на роботу, яка потребує підвищення вимог до стану здоров’я, отримання медичної довідки в судових справах, оформлення медичних документів на МСЕК. Став неможливий контроль адміністрацією за лікувально-діагностичною роботою лікарів, ефективністю диспансеризації, обґрунтованості видачі документів про тимчасову непрацездатність, рецептів на пільгове забезпечення лікарськими засобами, 60% амбулаторних карт, які були на руках, взагалі втрачені пацієнтами. Тому, починаючи з 1999 року згідно з рішенням колегії наказів УОЗ розпочалося відновлення роботи реєстратури.
Тільки в 2008-2009 р.р., коли міська влада, особисто голова Боровець М.П. особисто проникся цією проблемою і разом з депутатами почали сприяти відновленню роботи реєстратури, а саме: покращення фінансування цього розділу роботи (матеріально-технічне оснащення, комп’ютеризація, ремонти), і робота з населенням, керівниками підприємств дало змогу удосконалити роботу реєстратури. Але завершити цей обсяг роботи ми зможемо тільки при подальшому сприянні громадян, їх розумінні, що амбулаторна картка медична документація лікувального закладу, медична документація лікаря, у якому він відображає стан здоров’я пацієнта і заповнює на всіх, хто вперше звернувся у цей лікувальний заклад.
На кожного хворого в поліклініці тільки одна медична карта, незалежно від того, лікується людина в одного чи декількох лікарів.
Медичну карту заповнюють у всіх лікувальних закладах, які ведуть амбулаторний прийом (міських, сільських) чи спеціалізованих (протитуберкульозний, шкірвенерологічний, наркологічний, психіатричний диспансери).
При введенні нової медичної карти в роботу амбулаторно-поліклінічного закладу в реєстратурі заповнюють її титульну сторінку згідно з паспортними даними пацієнта.
Медична карта амбулаторного хворого складається з бланків для довгострокової та оперативної інформації. Бланки оперативної інформації заповнює лікар по мірі звернення пацієнта до спеціаліста на амбулаторному прийомі або вдома. Внесені дані лікар затверджує підписом. Бланки даних профілактичних оглядів заповнюють під час проходження щорічного профілактичного огляду.
До медичної карти підклеюють результати аналізів і обстеження, заключні епікризи стаціонарного лікування, консультативні заключення спеціалістів усіх рівнів — республіки, області, міста та району. У випадку госпіталізації хворого у стаціонар реєстратура передає медичну карту у те відділення, куди направляють хворого. Після виписування хворого із стаціонару медичну карту повертають назад у реєстратуру, де і зберігають. У разі смерті хворого одночасно з видачею лікарського свідоцтва про смерть у карті проводять запис про час і причину смерті померлого і передають в архів лікувального закладу. Звертаємо увагу, що медичні карти амбулаторних хворих зберігаються у картотеці реєстратури.
В обов’язки реєстратури входить: розкладання медичних карт згідно з територіальними лікарськими дільницями; вибірка медичних карт і своєчасна доставка в кабінет лікаря; зовнішнє оформлення і забезпечення їх збереження.
Усі амбулаторні карти реєстратури маркують залежно від того, у яких спеціалістів пацієнт перебуває.
Використовують і спеціальне маркування, а саме: ветерани війни, чорнобильці і т. д. З метою контролю руху медичних карт з реєстратури до лікарських кабінетів, забезпечення їх обліку, а головне — попередження їх загублення, до медичної карти вкладають карту-замінник, у якій реєстратор відмічає, до якого кабінету і коли (дата) віднесено медичну карту. Медичні карти хворих, які не звертались у поліклініку протягом 5 років, передають в архів, в тому числі і медичні карти, які потребують оновлення (товсті, з незадовільним виглядом), а взамін заводять нові медичні карти.
Медична карта амбулаторного хворого — паперовий носій інформації стану здоров’я хворого і є проміжним етапом до впровадження комп’ютерних технологій введення банку даних про пацієнта. Наголошуємо, що медична карта — це документ лікувального закладу (поліклініки), хворому на руки її не видають!
Адміністрація Новоград-Волинського міськрайТМО звертається до громадян міста, у яких медичні карти на руках, з проханням повернути їх в реєстратуру. При зверненні на прийом до лікаря уперше необхідно придбати нову медичну карту і зареєструвати її в реєстратурі, пред’явивши паспорт.
Нагадуємо, що лікарі ведуть прийом пацієнтів за талонами, в яких вказано номер кабінету, дату і час прийому. Талон на прийом до лікаря можете замовити за телефонами 5-23-75 та 5-31-45, або особисто звернутись у реєстратуру поліклініки.
Адміністрація міськрайТМО
Коментарі відсутні