НАШ ПIСТ ДУХОВНИЙ I ТIЛЕСНИЙ
- Духовність
- 307
- коментар(і)
- 19-02-2010 18:18
Піст є від Господа Бога. Найперший піст був у раю, і коли перші люди Адам і Єва, ще не знали гріха, заповідав Господь Бог, чоловікові говорючи, — «від всякого дерева, в саду ти будеш їсти: а від дерева пізнання добра і зла, не їж від нього» (Бут. 2, 16-17). Не виконали посту, перші люди, їли від забороненого дерева і зле їм стало, — Бог вигнав їх із раю. Зле і нам буде, православні християни, якщо ми не будемо постити: щоби ввійти нам в рай, обов’язково треба постити і постити так, як потрібно.
Сам Бог сказав: «сей рід виганяється тільки постом і молитвою». Через те всі праведники постили і постили інші, дуже багато: Великий прор. Мойсей сорок днів і сорок ночей хліба не їв і води не пив. Вел. угодник Божий Предтеча Господній, св. апостоли, преподобні і праведні постили, та ще й як постили? Часто їли один хліб, пили одну воду, і то один раз в день, або через декілька днів; інші постили цілими тижнями. Сам Господь Ісус Христос постив сорок днів і сорок ночей.
Піст є діло святе і угодне Богові. Піст є стримання від тої їжі, котра посилює тілесні гріховні побажання. І ось, у того, хто постить, вони не можуть бути такі сильні, як у того, хто не постить, постом через те можна усмиряти тілесні побажання. І що піст угодний Господу Богу, це видно вже з того, що Він сам заповідав нам постити. Бувало, що розгніваний гріхами людей Бог, умилостивлявся над ними через те, що вони накладали на себе суворий піст.
Було в давнину одне дуже велике і багатолюдне місто: звали його Ниневія. Нечестиві мешканці того міста своїми беззаконствами і неправдами прогнівали Бога так, що Він посилав туди Св. пр. Іону сказати, що вони осуджені Богом на погибель: пророк іде в місто і сповіщає, що тільки три дні — і Ниневія буде знищена. Гірко було мешканцям Ниневії чути таке, не хотілось їм погибати, та й ще в гріхах своїх. І ось, як сам цар, так і всі мешканці міста накладають на себе суворий піст, ніхто нічого не їв, не пив: усі залишили свої беззаконні діла і звернулись до Господа з молитвою за помилуванням. І що? Милосердний Господь помилував Ниневію.
Бачите, який піст спасительний, який угодний Богові. Свята Церква Православна, котра вже стільки праведників приготувала для неба і раю, знає, що треба для нашого спасіння. І ось вона, наша мати, пропонує нам піст, як добрий, як хороший спосіб для очищення душ наших від гріхів.
Якже вона наказує нам постити? Хтось, може, скаже, що постити, то є не їсти скоромної їжі. Значить, можна наїстись і пістного чогось смачного, розкішного і притім вдоволь. Ні, православні християни! Свята Церква Мати в піст наказує нам їсти тільки відому пісну їжу і то вміру, а в той же час наказує нам ще піст духовний. І добрий християнин повинен поститись не тільки тілом, а і душею. А як душа незрівнянно вище і дорожче тіла, то і піст духовний вище і непорівнянно угодний Богові, ніж піст тілесний.
Піст тілесний через те й даний нам, що, виконуючи його, ми ліпше можемо виконати піст духовний. Що ж це за піст духовний? Це роз’яснює нам також мати наша — Свята Церква; вона говорить, що піст є віддалення, чи стримання від всього злого і гріховного і зайняття добрими і душеспасательними ділами — ось в чому знаходиться піст духовний, угодний Богові. Мешканців Ниневії Господь помилував не за один тільки Піст, тілесний, а ще й за те, що вони покинули свої беззаконня і звернулись до Бога з молитвою про помилування, отже, стали постити і духовно, і тілесно.
На жаль, треба сказати, що мало із нас є таких, котрі знають, що є ще піст духовний, і що він вищий і угодніший Богові, ніж піст тілесний. Дехто береже піст тілесний, але мало турбується про піст духовний. Що казати? Добре, що ми суворо виконуємо піст тілесний, але ще ліпше, як ми при тілесному пості будемо поститись і духовно. Скоромну їжу — рахує важким гріхом, а в той же час не боїться п’янствувати, красти, кривдити ближнього, нещасного. Ні, дорогі, такий хоч і суворий піст Богові не буде угодний, якщо ми вкупі з тілесним постом не будемо поститись й духовно.
Тому, православні християни, коли наступить піст, будемо постити постом приємним, угодним Богові, — постом тілесним і духовним. Частіше молимось дома та й частіше слухаймо Богослужіння, котре в піст таке гарне, таке приємне для душі. Не сердимось даремно на домашніх, нехай ні одне гниле слово не вийде з наших уст. Нікого не будемо кривдити, хто нас скривдить, — простимо йому. Пам’ятаймо за убогих, помагаймо їм тут у цій небесній лікарні, церкві, вилікуймо свою душу через св. Євхаристію.
Ось чим треба займатись в св. піст, ось в чому міститься піст духовний.
Сам Бог сказав: «сей рід виганяється тільки постом і молитвою». Через те всі праведники постили і постили інші, дуже багато: Великий прор. Мойсей сорок днів і сорок ночей хліба не їв і води не пив. Вел. угодник Божий Предтеча Господній, св. апостоли, преподобні і праведні постили, та ще й як постили? Часто їли один хліб, пили одну воду, і то один раз в день, або через декілька днів; інші постили цілими тижнями. Сам Господь Ісус Христос постив сорок днів і сорок ночей.
Піст є діло святе і угодне Богові. Піст є стримання від тої їжі, котра посилює тілесні гріховні побажання. І ось, у того, хто постить, вони не можуть бути такі сильні, як у того, хто не постить, постом через те можна усмиряти тілесні побажання. І що піст угодний Господу Богу, це видно вже з того, що Він сам заповідав нам постити. Бувало, що розгніваний гріхами людей Бог, умилостивлявся над ними через те, що вони накладали на себе суворий піст.
Було в давнину одне дуже велике і багатолюдне місто: звали його Ниневія. Нечестиві мешканці того міста своїми беззаконствами і неправдами прогнівали Бога так, що Він посилав туди Св. пр. Іону сказати, що вони осуджені Богом на погибель: пророк іде в місто і сповіщає, що тільки три дні — і Ниневія буде знищена. Гірко було мешканцям Ниневії чути таке, не хотілось їм погибати, та й ще в гріхах своїх. І ось, як сам цар, так і всі мешканці міста накладають на себе суворий піст, ніхто нічого не їв, не пив: усі залишили свої беззаконні діла і звернулись до Господа з молитвою за помилуванням. І що? Милосердний Господь помилував Ниневію.
Бачите, який піст спасительний, який угодний Богові. Свята Церква Православна, котра вже стільки праведників приготувала для неба і раю, знає, що треба для нашого спасіння. І ось вона, наша мати, пропонує нам піст, як добрий, як хороший спосіб для очищення душ наших від гріхів.
Якже вона наказує нам постити? Хтось, може, скаже, що постити, то є не їсти скоромної їжі. Значить, можна наїстись і пістного чогось смачного, розкішного і притім вдоволь. Ні, православні християни! Свята Церква Мати в піст наказує нам їсти тільки відому пісну їжу і то вміру, а в той же час наказує нам ще піст духовний. І добрий християнин повинен поститись не тільки тілом, а і душею. А як душа незрівнянно вище і дорожче тіла, то і піст духовний вище і непорівнянно угодний Богові, ніж піст тілесний.
Піст тілесний через те й даний нам, що, виконуючи його, ми ліпше можемо виконати піст духовний. Що ж це за піст духовний? Це роз’яснює нам також мати наша — Свята Церква; вона говорить, що піст є віддалення, чи стримання від всього злого і гріховного і зайняття добрими і душеспасательними ділами — ось в чому знаходиться піст духовний, угодний Богові. Мешканців Ниневії Господь помилував не за один тільки Піст, тілесний, а ще й за те, що вони покинули свої беззаконня і звернулись до Бога з молитвою про помилування, отже, стали постити і духовно, і тілесно.
На жаль, треба сказати, що мало із нас є таких, котрі знають, що є ще піст духовний, і що він вищий і угодніший Богові, ніж піст тілесний. Дехто береже піст тілесний, але мало турбується про піст духовний. Що казати? Добре, що ми суворо виконуємо піст тілесний, але ще ліпше, як ми при тілесному пості будемо поститись і духовно. Скоромну їжу — рахує важким гріхом, а в той же час не боїться п’янствувати, красти, кривдити ближнього, нещасного. Ні, дорогі, такий хоч і суворий піст Богові не буде угодний, якщо ми вкупі з тілесним постом не будемо поститись й духовно.
Тому, православні християни, коли наступить піст, будемо постити постом приємним, угодним Богові, — постом тілесним і духовним. Частіше молимось дома та й частіше слухаймо Богослужіння, котре в піст таке гарне, таке приємне для душі. Не сердимось даремно на домашніх, нехай ні одне гниле слово не вийде з наших уст. Нікого не будемо кривдити, хто нас скривдить, — простимо йому. Пам’ятаймо за убогих, помагаймо їм тут у цій небесній лікарні, церкві, вилікуймо свою душу через св. Євхаристію.
Ось чим треба займатись в св. піст, ось в чому міститься піст духовний.
Коментарі відсутні