БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ
- Кримінал
- 283
- коментар(і)
- 05-03-2010 20:09
Загальновизнано, що корупція створює загрозу національній безпеці та демократичному розвитку України. Вона негативно впливає на всі сфери суспільного життя, політику, економіку, соціальну та правову сфери, міжнародні відносини. Законом України «Про боротьбу з корупцією» встановлено, що органи прокуратури здійснюють нагляд за виконанням законів у сфері боротьби з корупцією та ведуть боротьбу з корупцією.
Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою постійно проводяться перевірки з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства посадовими особами правоохоронних органів, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та інших.
Так, у 2009 році міжрайонною прокуратурою за результатами проведених перевірок відносно службових осіб органів місцевого самоврядування порушено 2 кримінальні справи з ознаками корупції та складено 2 протоколи про скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого Законом України «Про боротьбу з корупцією», які розглянуті Новоград-Волинським міськрайсудом, винні особи притягнуті до передбаченої Законом відповідальності.
У лютому 2010 року Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою проведено перевірку в діяльності сільської ради «Н» Новоград-Волинського району з питань додержання посадовими особами органів місцевого самоврядування вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією».
У ході проведення перевірки встановлено, що посадові особи даної сільської ради, уповноважені на виконання функцій держави, використовуючи своє службове становище з метою сприяння фізичній особі, усупереч вимогам статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування», пункту «г» ч.3 ст.5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», надали незаконні переваги громадянці «К» під час підготовки і прийняття нормативно-правових актів.
На виявлені порушення 15.02.2010 року Новоград-Волинським міжрайонним прокурором, старшим радником юстиції Семенька М.П., відносно посадової особи «К» складено протокол про скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого Законом України «Про боротьбу з корупцією», який направлено на розгляд до Новоград-Волинського міськрайонного суду.
16.02.2010 року міськрайсудом розглянуто даний протокол, і на посадову особу «К» накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу.
Також, слід зазначити, що з 1 квітня 2010 року вводяться в дію Закони України «Про засади запобігання та протидії корупції», «Про відповідальність юридичних осіб за корупційні правопорушення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення», прийняті Верховною Радою України у червні 2009 року. Ці Закони докорінно змінюють загальнодержавний підхід до розуміння корупції та антикорупційних заходів, містять низку нових положень та правових інститутів. Так, Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції» суттєво відрізняється від Закону України «Про боротьбу з корупцією». Якщо останній встановлює відповідальність за корупційні діяння або інші правопорушення, пов’язані з корупцією, то Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції» встановлює приписи, спрямовані на запобігання виникненню корупції, усунення причин та умов, які її породжують, а у разі вчинення правопорушення — встановлює негативні наслідки для правопорушника.
Закон розширив коло суб’єктів, відповідальних за корупційні правопорушення та перелік обмежень, спрямованих на запобігання та протидію корупції. Слід відмітити, що відповідно до частини третьої ст.10 Закону, особа, яка подала недостовірну інформацію, не може бути призначена (обрана) на відповідальну посаду, а призначена особа підлягає звільненню, якщо інше не передбачене Конституцією України.
Абсолютно новим для інституту кримінальної відповідальності в Україні є Закон України «Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень».
Цей Закон, а також встановлений принцип відповідальності юридичної особи як суб’єкта відповідальності за корупційні правопорушення, є одним із елементів організації в нашій державі боротьби з корупцією на рівень міжнародних вимог, а саме — принципів, закладених у конвенціях ООН, на які є посилання у ст.1 вищезазначеного Закону.
Суттєвим елементом реформи антикорупційного законодавства є також удосконалення кримінального та адміністративного законодавства, прикладом якого є Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відповідальності за корупційні правопорушення».
Цим Законом внесено зміни до Кримінального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення у частині встановлення кримінальної та адміністративної відповідальності за вчинення корупційних діянь та діянь, пов’язаних з корупцією, а також визначення порядку притягнення до цих видів відповідальності.
Таким чином, зміна законодавчої бази у сфері запобігання та протидії корупції сприятиме зменшенню правопорушень у всіх сферах суспільного життя нашої держави у тому числі в аграрному секторі.
Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою постійно проводяться перевірки з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства посадовими особами правоохоронних органів, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та інших.
Так, у 2009 році міжрайонною прокуратурою за результатами проведених перевірок відносно службових осіб органів місцевого самоврядування порушено 2 кримінальні справи з ознаками корупції та складено 2 протоколи про скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого Законом України «Про боротьбу з корупцією», які розглянуті Новоград-Волинським міськрайсудом, винні особи притягнуті до передбаченої Законом відповідальності.
У лютому 2010 року Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою проведено перевірку в діяльності сільської ради «Н» Новоград-Волинського району з питань додержання посадовими особами органів місцевого самоврядування вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією».
У ході проведення перевірки встановлено, що посадові особи даної сільської ради, уповноважені на виконання функцій держави, використовуючи своє службове становище з метою сприяння фізичній особі, усупереч вимогам статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування», пункту «г» ч.3 ст.5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», надали незаконні переваги громадянці «К» під час підготовки і прийняття нормативно-правових актів.
На виявлені порушення 15.02.2010 року Новоград-Волинським міжрайонним прокурором, старшим радником юстиції Семенька М.П., відносно посадової особи «К» складено протокол про скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого Законом України «Про боротьбу з корупцією», який направлено на розгляд до Новоград-Волинського міськрайонного суду.
16.02.2010 року міськрайсудом розглянуто даний протокол, і на посадову особу «К» накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу.
Також, слід зазначити, що з 1 квітня 2010 року вводяться в дію Закони України «Про засади запобігання та протидії корупції», «Про відповідальність юридичних осіб за корупційні правопорушення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення», прийняті Верховною Радою України у червні 2009 року. Ці Закони докорінно змінюють загальнодержавний підхід до розуміння корупції та антикорупційних заходів, містять низку нових положень та правових інститутів. Так, Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції» суттєво відрізняється від Закону України «Про боротьбу з корупцією». Якщо останній встановлює відповідальність за корупційні діяння або інші правопорушення, пов’язані з корупцією, то Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції» встановлює приписи, спрямовані на запобігання виникненню корупції, усунення причин та умов, які її породжують, а у разі вчинення правопорушення — встановлює негативні наслідки для правопорушника.
Закон розширив коло суб’єктів, відповідальних за корупційні правопорушення та перелік обмежень, спрямованих на запобігання та протидію корупції. Слід відмітити, що відповідно до частини третьої ст.10 Закону, особа, яка подала недостовірну інформацію, не може бути призначена (обрана) на відповідальну посаду, а призначена особа підлягає звільненню, якщо інше не передбачене Конституцією України.
Абсолютно новим для інституту кримінальної відповідальності в Україні є Закон України «Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень».
Цей Закон, а також встановлений принцип відповідальності юридичної особи як суб’єкта відповідальності за корупційні правопорушення, є одним із елементів організації в нашій державі боротьби з корупцією на рівень міжнародних вимог, а саме — принципів, закладених у конвенціях ООН, на які є посилання у ст.1 вищезазначеного Закону.
Суттєвим елементом реформи антикорупційного законодавства є також удосконалення кримінального та адміністративного законодавства, прикладом якого є Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відповідальності за корупційні правопорушення».
Цим Законом внесено зміни до Кримінального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення у частині встановлення кримінальної та адміністративної відповідальності за вчинення корупційних діянь та діянь, пов’язаних з корупцією, а також визначення порядку притягнення до цих видів відповідальності.
Таким чином, зміна законодавчої бази у сфері запобігання та протидії корупції сприятиме зменшенню правопорушень у всіх сферах суспільного життя нашої держави у тому числі в аграрному секторі.
Г.ГРЕСЬКО, старший помічник Новоград-Волинського міжрайонного прокурора, молодший радник юстиції
Коментарі відсутні