У НОВОГРАДІ ПОБУВАЛИ КОНКУРЕНТИ ДИЗЕЛЯ

У НОВОГРАДІ ПОБУВАЛИ КОНКУРЕНТИ ДИЗЕЛЯ

Новоград-Волинський став одним із шести українських міст, через які проліг маршрут незвичної гонки — «Zero emissions race» (гонки з нульовими викидами). 31 серпня центральною частиною міста, із зупинкою на площі Лесі Українки, проїхалися три автомобілі нового покоління, кожен із яких працює на електродвигуні, а значить — не утворює шкідливих викидів у навколишнє середовище.
Ініціатор пробігу — швейцарець Луї Палмер, перша людина, котра проїхала навколо світу на «сонячному автомобілі», — намагається таким чином привернути увагу всього людства до екологічних проблем планети.
Учасники перегонів зі Швейцарії, Німеччини, Австралії (згодом до них має долучитися південно-корейська команда) поставили амбіційну ціль: обігнути земну кулю за вісімдесят днів на автомобілях без шкідливих викидів. Стартувавши 16 серпня з Палацу Націй ООН, що в Женеві, активісти-екологи за перших шістнадцять днів подолали близько п’яти тисяч кілометрів!
Їхній шлях проляже через такі мегаполіси як Київ, Москва, Шанхай, Лос-Анджелес, Ванкувер, Мехіко, Мадрид, Париж. Українські міста на маршруті, крім столиці, — Чоп, Сколе, Броди, Новоград і ­Батурин.
Дані зразки електромобілів наділені досить пристойними за сучасними мірками технічними характеристиками. Приміром, австралійський прототип (на фото — зеленого кольору), маса якого становить усього 350 кілограмів, може розвивати швидкість до 220 кілометрів на годину і долати 230-250 кілометрів без підзарядки. А ще такі авто — доволі економічні. Австралієць із гордістю розповів, що його дітище на триста кілометрів споживає електроенергії всього на три долари.
Але головна «фішка» полягає в тому, що учасники подорожі навіть електроенергію для своїх авто збираються використовувати тільки таку, що вироблена екологічно чистим способом. Добуту з, так званих, відновлювальних джерел — сонця й вітру. Звісно, що під час гонки вони за собою не возять вітряки, але по приїзду додому планують «повернути» в мережу саме стільки енергії, скільки затратять. Для цього у них вдома діють сонячні батареї. До речі, приблизну вартість «пального» на всю кругосвітню подорож винахідники оцінюють у 150 доларів на кожного!
Ентузіасти усвідомлюють, що електромобілі ще не скоро складуть гідну конкуренцію машинам, що їздять на бензині й дизпальному. Перш за все тому, що потужні світові автовиробники на сьогодні не зацікавлені у таких розробках. «Вони нам не заважають, але й не сприяють», — зазначив Луї Палмер. Тому, щоб заручитися підтримкою впливових світових лідерів, учасники подорожі наприкінці листопада зроблять зупинку в місті Канкун, де в той час проходитиме конференція ООН щодо зміни клімату.
Винахідники постійно наголошують, що є звичайними людьми, які не в змозі змінити світ, проте здатні показати світу, що вже зараз існують такі технології, котрі можуть врятувати людство від наслідків глобального потепління.
«Ідея зараз — презентувати маленькі авто, на один чи два пасажири. На них люди отримають можливість щоденно їздити на роботу чи в інших справах — економно і безпечно для навколишнього середовища», — ділиться думками учасник гонки. Водночас, Луї Палмер переконаний, що з часом можливе створення й таких електромобілів, що будуть корисними в народному господарстві. До слова, ринкова вартість презентованих автівок, якщо б їх запустити в серійне виробництво, становитиме ­15-20 тисяч доларів.
Непересічна подія — тож, журналісти довго «не відпускали» учасників гонки з прес-конференції. Луї Палмер, зокрема, зазначив, що попередні 16 днів, на щастя, минулися без інцидентів. В’їжджаючи до України, він «найбільше побоювався нашої поліції». Виявилося, не дарма — упродовж перших десяти кілометрів на українських дорогах мандрівників тричі (!) зупинили працівники ДПС. Щоправда, не за порушення правил дорожнього руху. Просто хотіли сфотографуватися.
…Хто знає, може, через десятки років імена сьогоднішніх учасників пробігу будуть у кожного на вустах. Адже свого часу, наприкінці ХІХ століття, німецький винахідник Рудольф Дизель теж довго умовляв машинобудівників створити мотор за його кресленнями. А тепер без двигунів Дизеля неможливо уявити сучасний світ.
Олег БРЮХАНОВ