СЕРГІЙ ТІГІПКО: «НА МІСЦЯХ ПОТРІБНІ СИЛЬНІ ЛІДЕРИ»
- Політика
- 314
- коментар(і)
- 22-10-2010 19:27
Голова партії «Сильна Україна», залишивши на деякий час роботу в Кабміні, вирушив у передвиборний тур країною. За час своєї відпустки до кінця місяця Сергій Тігіпко планує відвідати майже всі регіони України. Політик упевнений — так він зможе краще дізнатися, чим живе країна, чого очікують люди від найближчих місцевих виборів, і розповісти громадянам про те, як «Сильна Україна» має намір змінити їхнє життя. Про перші враження від побаченого у регіонах Сергій Тігіпко розповів у цьому інтерв'ю.
— Сергію Леонідовичу, під час своєї президентської кампанії ви об'їздили всю країну. Із того часу ситуація «в глибинці» змінилася?
— Ви знаєте, якщо брати ключові сфери життя, то я можу сказати, що ситуація змінилася мало. Так, ми почали реформування держави на центральному рівні, але в регіонах ця робота рухається повільно. Хоча завдання перед місцевим керівництвом щодо реформування стоять дуже складні й масштабні. Необхідно, щоб у місцевих керівників було бажання і стимули щось робити на місцях. Не менш важлива й сама «якість» кадрів. Адже якщо людина на свою посаду дивиться, як на можливість «підгребти» під себе якомога більше ресурсів, то не варто сподіватися, що вона буде прогресивно діяти, дбати, щоб, наприклад, людям у лікарнях не доводилося купувати ліки за власні кошти ...
— Але люди вже звикли до такого...
— Я б так не говорив. Принаймні, те, що я побачив, свідчить про зміну ставлення людей. Наші громадяни розуміють, що необхідно діяти.
Я нещодавно був в Одесі, розмовляв з людьми в порту. «Що нам робити, ви можете допомогти?» — ось про що мене запитували найчастіше. Адже у порту величезний потенціал, але компанії сюди йти не хочуть, тому що людям не дають нормально працювати. Одна з найбільших проблем — з митницею. Сьогодні українська митниця перетворилася на годівницю для корупціонерів. І її необхідно прикрити. Як? Насамперед — жорстка законодавча регуляція. Ми будемо атакувати проблему корупції через Митний кодекс. Мають бути прописані такі норми в законодавстві, щоб митник не міг трактувати їх на власний розсуд. Ми також внесемо норму про те, що інші органи, крім митниці, включно зі Службою безпеки і податковою, не повинні мати можливості перевіряти контейнери.
Другий крок — це «чистка» кадрів. Якщо є корупція, порушення, то треба звільняти керівника регіональної митниці. А наступним «на вихід» повинен бути керівник митниці країни. Якщо вони не можуть дати лад — повинні бути звільнені! Те саме стосується і рядових працівників. Скоротити потрібно на третину, при цьому залишити нинішній фонд зарплати. Я впевнений, будуть люди, які підуть на зарплату митника і працюватимуть чесно!
— А як іде робота над Митним кодексом? Бізнес хоче простих і зрозумілих митних процедур!
— Усе це вже прописано в новій редакції Митного кодексу. Ми скоротимо терміни оформлення вантажів і спростимо самі процедури. Передбачається система «єдиного вікна». Будуть детально прописані підстави, які можуть слугувати причиною зупинки митного оформлення. Ми обов'язково передбачимо взаємну, а не односторонню, як зараз, відповідальність митника і бізнесмена щодо виконання ними митних процедур із відповідними штрафами за порушення.
— І коли робоча група підготує документ?
— Уже найближчим часом ми представимо проект документа на «вичитку» підприємцям, які працюють із митницею. Ми хочемо адаптувати наше законодавство до митних правил ЄС, тому зараз проходять відповідні консультації та узгодження. Ми повинні зробити документ, який буде цікавий, насамперед, бізнесу.
— Повернімося до ваших регіональних поїздок. Що думаєте про стан доріг в Україні?
— Це головний біль для багатьох, якщо не всіх населених пунктів. Я був у Запоріжжі. Крім розбитих доріг, там дуже гостро стоїть проблема з мостами. Ті переправи через Дніпро, що є, не справляються з потоком машин, а новий міст не можуть добудувати вже п'ять років. Упевнений, облаштування доріг має стати однією з основних турбот місцевого самоврядування.
До розвитку регіонів потрібно активно залучати інвестиції. І влада на місцях має шукати шляхи й підходи до інвесторів, пропонувати їм хороші умови.
— Скажіть, як вам рівень медицини в регіонах? Бували в поліклініках у глибинці?
— У глибинці поки не встиг, але у міських лікарнях доводилося бувати. І те, що я побачив, скажу відверто, сподобалося. Я говорю про центральну лікарню в Сумах. За мінімального фінансування люди своїми руками практично зробили ті речі, яких у лікарнях зазвичай бракує: там комфортні умови, хороше харчування. З допомогою спонсорів закупили нове обладнання, впровадили новітні технології лікування. Ось вам — ініціатива і бажання працювати. Але цей приклад, на жаль, поки що — виняток із правил. Багато інших міст, а надто села, про таке можуть поки тільки мріяти.
Якщо ж проаналізувати сферу медицини в Україні в цілому, то в цьому напрямі маємо зробити ще досить багато. І насамперед, йдеться про фінансування. Зараз виділяється 3,5 відсотка ВВП, а необхідно хоча б 5.
— Думаєте, збільшення фінансування виправить ситуацію?
— Якщо кошти й далі будуть розподілятися відповідно до кількості ліжко-місць у лікарнях, а не реальних потреб пацієнтів і медичних закладів, то держфінансування буде просто розпилюватися, а якість медобслуговування залишиться низькою. Системі охорони здоров'я потрібна реформа. Однозначно треба запроваджувати страхову медицину, й це прописано в програмі «Сильної України». Це дозволить пацієнтам отримати якісні та доступні послуги. При цьому внески за малозабезпечених має робити держава. Тільки після цих змін можна буде дати нормальну заробітну плату лікарям і таким чином стимулювати їх якісно працювати.
— Спілкуючись з колегами по партії в регіонах, що їм зараз говорите? Адже до виборів залишилося зовсім небагато...
— Куди б я не приїхав, скрізь мені кажуть про тиск з боку влади на місцях. Непросто все відбувається. Наших партійців залякують, когось знімають, когось не реєструють, заводять якісь незрозумілі справи... Але я відразу сказав колегам, що коли хто зібрався в похід по владу, повинен знати, що хліб-сіль не подаватимуть. Тому ми готові до жорсткої конкурентної боротьби. У нас сильна, згуртована команда. Ми готові братися за роботу для того, щоб вирішувати проблеми і досягати конкретних результатів.
Зараз це єдиний правильний шлях.
— Сергію Леонідовичу, під час своєї президентської кампанії ви об'їздили всю країну. Із того часу ситуація «в глибинці» змінилася?
— Ви знаєте, якщо брати ключові сфери життя, то я можу сказати, що ситуація змінилася мало. Так, ми почали реформування держави на центральному рівні, але в регіонах ця робота рухається повільно. Хоча завдання перед місцевим керівництвом щодо реформування стоять дуже складні й масштабні. Необхідно, щоб у місцевих керівників було бажання і стимули щось робити на місцях. Не менш важлива й сама «якість» кадрів. Адже якщо людина на свою посаду дивиться, як на можливість «підгребти» під себе якомога більше ресурсів, то не варто сподіватися, що вона буде прогресивно діяти, дбати, щоб, наприклад, людям у лікарнях не доводилося купувати ліки за власні кошти ...
— Але люди вже звикли до такого...
— Я б так не говорив. Принаймні, те, що я побачив, свідчить про зміну ставлення людей. Наші громадяни розуміють, що необхідно діяти.
Я нещодавно був в Одесі, розмовляв з людьми в порту. «Що нам робити, ви можете допомогти?» — ось про що мене запитували найчастіше. Адже у порту величезний потенціал, але компанії сюди йти не хочуть, тому що людям не дають нормально працювати. Одна з найбільших проблем — з митницею. Сьогодні українська митниця перетворилася на годівницю для корупціонерів. І її необхідно прикрити. Як? Насамперед — жорстка законодавча регуляція. Ми будемо атакувати проблему корупції через Митний кодекс. Мають бути прописані такі норми в законодавстві, щоб митник не міг трактувати їх на власний розсуд. Ми також внесемо норму про те, що інші органи, крім митниці, включно зі Службою безпеки і податковою, не повинні мати можливості перевіряти контейнери.
Другий крок — це «чистка» кадрів. Якщо є корупція, порушення, то треба звільняти керівника регіональної митниці. А наступним «на вихід» повинен бути керівник митниці країни. Якщо вони не можуть дати лад — повинні бути звільнені! Те саме стосується і рядових працівників. Скоротити потрібно на третину, при цьому залишити нинішній фонд зарплати. Я впевнений, будуть люди, які підуть на зарплату митника і працюватимуть чесно!
— А як іде робота над Митним кодексом? Бізнес хоче простих і зрозумілих митних процедур!
— Усе це вже прописано в новій редакції Митного кодексу. Ми скоротимо терміни оформлення вантажів і спростимо самі процедури. Передбачається система «єдиного вікна». Будуть детально прописані підстави, які можуть слугувати причиною зупинки митного оформлення. Ми обов'язково передбачимо взаємну, а не односторонню, як зараз, відповідальність митника і бізнесмена щодо виконання ними митних процедур із відповідними штрафами за порушення.
— І коли робоча група підготує документ?
— Уже найближчим часом ми представимо проект документа на «вичитку» підприємцям, які працюють із митницею. Ми хочемо адаптувати наше законодавство до митних правил ЄС, тому зараз проходять відповідні консультації та узгодження. Ми повинні зробити документ, який буде цікавий, насамперед, бізнесу.
— Повернімося до ваших регіональних поїздок. Що думаєте про стан доріг в Україні?
— Це головний біль для багатьох, якщо не всіх населених пунктів. Я був у Запоріжжі. Крім розбитих доріг, там дуже гостро стоїть проблема з мостами. Ті переправи через Дніпро, що є, не справляються з потоком машин, а новий міст не можуть добудувати вже п'ять років. Упевнений, облаштування доріг має стати однією з основних турбот місцевого самоврядування.
До розвитку регіонів потрібно активно залучати інвестиції. І влада на місцях має шукати шляхи й підходи до інвесторів, пропонувати їм хороші умови.
— Скажіть, як вам рівень медицини в регіонах? Бували в поліклініках у глибинці?
— У глибинці поки не встиг, але у міських лікарнях доводилося бувати. І те, що я побачив, скажу відверто, сподобалося. Я говорю про центральну лікарню в Сумах. За мінімального фінансування люди своїми руками практично зробили ті речі, яких у лікарнях зазвичай бракує: там комфортні умови, хороше харчування. З допомогою спонсорів закупили нове обладнання, впровадили новітні технології лікування. Ось вам — ініціатива і бажання працювати. Але цей приклад, на жаль, поки що — виняток із правил. Багато інших міст, а надто села, про таке можуть поки тільки мріяти.
Якщо ж проаналізувати сферу медицини в Україні в цілому, то в цьому напрямі маємо зробити ще досить багато. І насамперед, йдеться про фінансування. Зараз виділяється 3,5 відсотка ВВП, а необхідно хоча б 5.
— Думаєте, збільшення фінансування виправить ситуацію?
— Якщо кошти й далі будуть розподілятися відповідно до кількості ліжко-місць у лікарнях, а не реальних потреб пацієнтів і медичних закладів, то держфінансування буде просто розпилюватися, а якість медобслуговування залишиться низькою. Системі охорони здоров'я потрібна реформа. Однозначно треба запроваджувати страхову медицину, й це прописано в програмі «Сильної України». Це дозволить пацієнтам отримати якісні та доступні послуги. При цьому внески за малозабезпечених має робити держава. Тільки після цих змін можна буде дати нормальну заробітну плату лікарям і таким чином стимулювати їх якісно працювати.
— Спілкуючись з колегами по партії в регіонах, що їм зараз говорите? Адже до виборів залишилося зовсім небагато...
— Куди б я не приїхав, скрізь мені кажуть про тиск з боку влади на місцях. Непросто все відбувається. Наших партійців залякують, когось знімають, когось не реєструють, заводять якісь незрозумілі справи... Але я відразу сказав колегам, що коли хто зібрався в похід по владу, повинен знати, що хліб-сіль не подаватимуть. Тому ми готові до жорсткої конкурентної боротьби. У нас сильна, згуртована команда. Ми готові братися за роботу для того, щоб вирішувати проблеми і досягати конкретних результатів.
Зараз це єдиний правильний шлях.
Коментарі відсутні