«ПРОВОДИМО ПРОФІЛАКТИЧНУ РОБОТУ З НЕДОПУЩЕННЯ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У МІСТІ»
- Інтерв'ю
- 553
- коментар(і)
- 24-12-2010 01:38
Чим далі — тим більше дивують нас мінливості погоди і непередбачуваність тих чи інших ситуацій. З подивом спостерігаємо, як Європа майже у паніці намагається подолати наслідки сильних снігопадів, як налітають буревії, як змітає все на своєму шляху водяна стихія. Як кажуть, «Береженого — Бог береже». Тож і ми поцікавилися — чи готове наше місто до тих чи інших надзвичайних ситуацій? На це питання нам відповів начальник відділу з надзвичайних ситуацій та мобілізаційної роботи Новоград-Волинської міської ради Василь Олексійович ЛЕНЬ.
— Василю Олексійовичу, якими питаннями займається відділ, що ви його очолюєте?
— На відділ з надзвичайних ситуацій поклали дві функції — координації дій з ліквідації надзвичайних ситуацій природного техногенного характеру, а також проведення різних заходів з попередження унеможливленню надзвичайних ситуацій у місті.
Ці ситуації можуть бути, як я вже сказав, природного характеру, а можуть бути викликані діями людей чи роботою специфічних виробництв на території міста та інші.
Особливу актуальність на сьогодні має профілактична робота з недопущення надзвичайних ситуацій у життєдіяльності міста в осінньо-зимовий період. Вже традиційно, щорічно, за підсумками року, аналізується стан усіх надзвичайних ситуацій, що могли бути, виникали протягом осінньо-зимового, весняного періоду життя міста, і вже по тих ситуаціях, що виникали, вносяться якісь корективи щодо планів їх запобігання.
Зокрема, по 2009 зимовому періоді при аналізі було виявлено, що у нашому місті для зимового забезпечення транспорту і пересування нашого населення недостатньо в наявності техніки для очищення доріг. Це пов’язано з тим, що у свій час, при приватизації, таке спеціалізоване підприємство як міськШЕД було розформоване, а у новоствореному комунальному підприємстві «Комунсервіс», у якого на балансі знаходяться наші дороги, сквери, тротуари, земля комунальної власності, не було належним чином підготовлене до їх обслуговування.
А саме — не була придбана спеціальна техніка, і на сьогодні наше підприємство має у своєму розпорядженні всього 5 одиниць власної техніки для того, аби посипати дороги, при необхідності чистити їх від снігу, проводити інші роботи з вивезення снігу та все інше.
— Як у цьому випадку передбачалося вийти з ситуації?
— По-перше, всі дороги міста на випадок виникнення надзвичайних ситуацій були розподілені поміж
32 суб’єктами господарювання, — тими суб’єктами і організаціями, на вулицях яких вони розміщені, а також — які мають спеціальну техніку, що нею вони могли б допомогти нам, наприклад, розчистити дороги на випадок випадання 2-3 місячної товщини снігу. Крім того, були укладені договори на оренду спеціальної техніки, якою можна було б розчищати вулиці і дороги міста. Як відомо, в нашому місті більше 300 вулиць і провулків. Тією технікою, що має «Комунсервіс», можна почистити тільки наші основні вулиці. Організації, з якими були укладені такі договори, — це управління водного господарства, ДЕУ-626, «Райавтодор», спеціалізовані управління, що мають відповідні автогрейдери, адже у нас питання до кінця не було вирішене, і автогрейдер не був придбаний.
— Чи може нести якусь загрозу нашому місту льодохід — чи є для цього передумови?
— Ми проаналізували стан проходження паводкових вод у 2010 році весною і звернули увагу на те, що при великих морозах, коли льодовий покров складатиме 30 і більше сантиметрів, у нас є дуже великі побоювання — чи витримає такий натиск. Певне хвилювання викликає те, що на водопідйомній греблі, у нашому міському водозаборі, є дерев’яна задвижка 6 метрів шириною, що в даний час має певні пошкодження, і викликає побоювання, що вона не витримає великого напору води і льоду. Тому був укладений договір з нашою спеціалізованою інженерною частиною (це 12-й інженерний полк), на виконання профілактичних вибухових робіт.
Для того, аби розбити кригу перед дамбою і таким чином не допустити непередбачуваних ситуацій під час сходження паводкових вод, було визначено найбільш небезпечні у цьому плані регіони — садиби, де проживають люди по вулиці Лубчицькій, у районі дачного кооперативу «Машинобудівник» та «Медик», частково по вулиці Богуна, навпроти фортеці по той бік річки.
В основному таких великих підозр на те, що в нас буде велике підтоплення, не виникає, адже тільки, якщо вода підніметься більш, як на 2,5 метра, — по річці будуть підтоплення.
— Нині виникає досить непроста ситуація на дорогах міста — то ожеледь, то мороз, то снігом засипає. Якою мірою вдається справлятися з цими «сюрпризами» погоди?
— Насамперед, проаналізували, що ми маємо на сьогодні з обслуговування доріг. Тож цього року було заготовлено на 25% більше пісково-соляної суміші. В основному за минулі 3-4 роки, ми використовували до тисячі кубів. Минулого року їх було разом із сіллю заготовлено — 1600.
Ну і що ще характерно — руку допомоги нам протягнули районні організації. І вже під час першого снігу, який випав, ми бачили, що на території нашого міста працювало чимало техніки, яка розчищала дороги. Цього також недостатньо, тому що зима цього року передбачається специфічною, чергуватимуться потепління з похолоданнями, тому буде багато ожеледиць.
Що ми проаналізували у минулому році, на що звернули серйозну увагу. Справа в тому, що місто наше специфічне: дуже багато є таких тротуарних, пішохідних доріг, за якими не закріплено ніяких організацій, і, відповідно, не проводяться профілактичні роботи із засипання їх піщано-соляною сумішшю. У минулому році, та й у цьому також, у нас дуже багато людей поступає у травматологічне відділення з переломами, різними травмами. В цьому році більш активно працює інспекція благоустрою. Зросли штрафи. І все це відразу помітно почало давати свої результати — благоустрій покращився.
— Чому так часто ті чи інші мікрорайони міста залишаються без світла, особливо — приватний сектор?
— У нашому місті свого часу при будівництві житлового (особливо — приватного) сектору, проведення різних комунікацій здійснювалося не по підземних кабельних лініях, а по повітряних. Як результат — недостатнє коронування дерев спричиняє те, що у разі виникнення таких стихійних лих, як снігопади, буревії, цілі мікрорайони міста обезструмлені. Для цього протягом року була зроблена велика профілактична робота Новоград-Волинським РЕМ, проведена підземна кабельна лінія вздовж вулиць Войкова, Тельмана, Олейнікова, в районі «Дружби», а також було проведено профілактику по трансформаторних підстанціях, де обладнання, часто-густо, вже застаріле, і при короткому замиканні вимикалися цілі мікрорайони.
На сьогодні ні в РЕМу, ні у міської влади немає достатньо коштів, аби поставити достатньо трансформаторного обладнання, яке могло б переключати з однієї лінії живлення на іншу. З цієї ж причини на сьогодні є проблема із забезпечення стабільного електроживлення наших кварталів. Ви ж розумієте, якщо припиняється електроживлення, — припиняється і опалення, а в зимовий період, коли температура мінусова, через 2-3 години температура в трубах падає, і місто може замерзнути. Тому ми дуже серйозну увагу приділяємо стабільному електрозабезпеченню.
На жаль, на сьогодні у нас із тих 17 котелень, що працюють, тільки одна має резервне живлення, всі інші працюють на одному. Це — недолік. Від того аналогічна ситуація і по наших водопровідно-каналізаційних мережах. У нас є дві водоочисні станції по вулиці Водопровідній і по вулиці Житомирській. І одна і друга має одне плече живлення. Коли виникає надзвичайна ситуація, то в енергетиків є лише 2-3 години для того, щоб відремонтувати кабель, знову подати воду.
— Як вдається вирішувати проблему підтоплень?
— В останні роки складається така динаміка, що рівень грунтових вод все піднімається і піднімається, і ми це відчуваємо з року в рік все більше і більше. Навіть у даний час, коли немає таких стабільних надходжень води, не багато розталого снігу і вже маємо чимало підтоплених мікрорайонів.
Є серйозні мікрорайони — це південно-західна частина нашого міста: вулиці Тельмана, Войкова, провулки Войкова, провулки 1-2-3-4 Лянгуса, що в даний час потребують негайного водовідведення. Проведена попереджувальна робота з очищення зливних каналізацій по вулиці Пушкіна, зокрема, у мікрорайоні по вулиці Пушкіна, 8, було почищено всі існуючі дренажні системи для того, щоб вода по ливневому колектору сходила до річки Смолка.
Враховуючи побажання жителів вулиці Войкова, прокладаємо 145 метрів дренажної системи в районі ринку «Урожай», і, таким чином, ми відводимо грунтові води і покращуємо умови проживання від 12 осель і біля 30 гаражів, розміщених на цій території.
— Василю Олексійовичу, нині актуальна проблема — безпека на воді, зокрема, це стосується і любителів зимової риболовлі. Яка робота проводиться в цьому плані?
— З 2003 року у місті передана з обласного підпорядкування в наше рятувальна станція на воді. За цей час вона показала свою дієздатність, і всі ми зрозуміли її необхідність у нашому місті. Працівники цієї станції проводять дуже велику профілактичну роботу. Можливо, вона не така вже й помітна з першого погляду. Вони виступають по школах та дитсадках, і в будь-який час готові виїхати на озеро, ставок, річку, — допомогти.
За 2010 рік фактів загибелі на воді у місті не було. Але працівники станції брали участь у рятувальних операціях, що проводилися в районі. Однак, наша рятувальна станція потребує технічного дооснащення. На це було звернуто увагу перевіряючих з області. Цього року матеріальна база поповнилася новим водолазним спорядженням, купили ще одного човна, придбали двигун до нього. В даний час розглядається питання про введення, як того вимагає інструкція, третьої посади водолаза. Не викликає сумніву той факт, що ця служба потрібна місту, і їй необхідно надавати належну увагу.
— Василю Олексійовичу, якими питаннями займається відділ, що ви його очолюєте?
— На відділ з надзвичайних ситуацій поклали дві функції — координації дій з ліквідації надзвичайних ситуацій природного техногенного характеру, а також проведення різних заходів з попередження унеможливленню надзвичайних ситуацій у місті.
Ці ситуації можуть бути, як я вже сказав, природного характеру, а можуть бути викликані діями людей чи роботою специфічних виробництв на території міста та інші.
Особливу актуальність на сьогодні має профілактична робота з недопущення надзвичайних ситуацій у життєдіяльності міста в осінньо-зимовий період. Вже традиційно, щорічно, за підсумками року, аналізується стан усіх надзвичайних ситуацій, що могли бути, виникали протягом осінньо-зимового, весняного періоду життя міста, і вже по тих ситуаціях, що виникали, вносяться якісь корективи щодо планів їх запобігання.
Зокрема, по 2009 зимовому періоді при аналізі було виявлено, що у нашому місті для зимового забезпечення транспорту і пересування нашого населення недостатньо в наявності техніки для очищення доріг. Це пов’язано з тим, що у свій час, при приватизації, таке спеціалізоване підприємство як міськШЕД було розформоване, а у новоствореному комунальному підприємстві «Комунсервіс», у якого на балансі знаходяться наші дороги, сквери, тротуари, земля комунальної власності, не було належним чином підготовлене до їх обслуговування.
А саме — не була придбана спеціальна техніка, і на сьогодні наше підприємство має у своєму розпорядженні всього 5 одиниць власної техніки для того, аби посипати дороги, при необхідності чистити їх від снігу, проводити інші роботи з вивезення снігу та все інше.
— Як у цьому випадку передбачалося вийти з ситуації?
— По-перше, всі дороги міста на випадок виникнення надзвичайних ситуацій були розподілені поміж
32 суб’єктами господарювання, — тими суб’єктами і організаціями, на вулицях яких вони розміщені, а також — які мають спеціальну техніку, що нею вони могли б допомогти нам, наприклад, розчистити дороги на випадок випадання 2-3 місячної товщини снігу. Крім того, були укладені договори на оренду спеціальної техніки, якою можна було б розчищати вулиці і дороги міста. Як відомо, в нашому місті більше 300 вулиць і провулків. Тією технікою, що має «Комунсервіс», можна почистити тільки наші основні вулиці. Організації, з якими були укладені такі договори, — це управління водного господарства, ДЕУ-626, «Райавтодор», спеціалізовані управління, що мають відповідні автогрейдери, адже у нас питання до кінця не було вирішене, і автогрейдер не був придбаний.
— Чи може нести якусь загрозу нашому місту льодохід — чи є для цього передумови?
— Ми проаналізували стан проходження паводкових вод у 2010 році весною і звернули увагу на те, що при великих морозах, коли льодовий покров складатиме 30 і більше сантиметрів, у нас є дуже великі побоювання — чи витримає такий натиск. Певне хвилювання викликає те, що на водопідйомній греблі, у нашому міському водозаборі, є дерев’яна задвижка 6 метрів шириною, що в даний час має певні пошкодження, і викликає побоювання, що вона не витримає великого напору води і льоду. Тому був укладений договір з нашою спеціалізованою інженерною частиною (це 12-й інженерний полк), на виконання профілактичних вибухових робіт.
Для того, аби розбити кригу перед дамбою і таким чином не допустити непередбачуваних ситуацій під час сходження паводкових вод, було визначено найбільш небезпечні у цьому плані регіони — садиби, де проживають люди по вулиці Лубчицькій, у районі дачного кооперативу «Машинобудівник» та «Медик», частково по вулиці Богуна, навпроти фортеці по той бік річки.
В основному таких великих підозр на те, що в нас буде велике підтоплення, не виникає, адже тільки, якщо вода підніметься більш, як на 2,5 метра, — по річці будуть підтоплення.
— Нині виникає досить непроста ситуація на дорогах міста — то ожеледь, то мороз, то снігом засипає. Якою мірою вдається справлятися з цими «сюрпризами» погоди?
— Насамперед, проаналізували, що ми маємо на сьогодні з обслуговування доріг. Тож цього року було заготовлено на 25% більше пісково-соляної суміші. В основному за минулі 3-4 роки, ми використовували до тисячі кубів. Минулого року їх було разом із сіллю заготовлено — 1600.
Ну і що ще характерно — руку допомоги нам протягнули районні організації. І вже під час першого снігу, який випав, ми бачили, що на території нашого міста працювало чимало техніки, яка розчищала дороги. Цього також недостатньо, тому що зима цього року передбачається специфічною, чергуватимуться потепління з похолоданнями, тому буде багато ожеледиць.
Що ми проаналізували у минулому році, на що звернули серйозну увагу. Справа в тому, що місто наше специфічне: дуже багато є таких тротуарних, пішохідних доріг, за якими не закріплено ніяких організацій, і, відповідно, не проводяться профілактичні роботи із засипання їх піщано-соляною сумішшю. У минулому році, та й у цьому також, у нас дуже багато людей поступає у травматологічне відділення з переломами, різними травмами. В цьому році більш активно працює інспекція благоустрою. Зросли штрафи. І все це відразу помітно почало давати свої результати — благоустрій покращився.
— Чому так часто ті чи інші мікрорайони міста залишаються без світла, особливо — приватний сектор?
— У нашому місті свого часу при будівництві житлового (особливо — приватного) сектору, проведення різних комунікацій здійснювалося не по підземних кабельних лініях, а по повітряних. Як результат — недостатнє коронування дерев спричиняє те, що у разі виникнення таких стихійних лих, як снігопади, буревії, цілі мікрорайони міста обезструмлені. Для цього протягом року була зроблена велика профілактична робота Новоград-Волинським РЕМ, проведена підземна кабельна лінія вздовж вулиць Войкова, Тельмана, Олейнікова, в районі «Дружби», а також було проведено профілактику по трансформаторних підстанціях, де обладнання, часто-густо, вже застаріле, і при короткому замиканні вимикалися цілі мікрорайони.
На сьогодні ні в РЕМу, ні у міської влади немає достатньо коштів, аби поставити достатньо трансформаторного обладнання, яке могло б переключати з однієї лінії живлення на іншу. З цієї ж причини на сьогодні є проблема із забезпечення стабільного електроживлення наших кварталів. Ви ж розумієте, якщо припиняється електроживлення, — припиняється і опалення, а в зимовий період, коли температура мінусова, через 2-3 години температура в трубах падає, і місто може замерзнути. Тому ми дуже серйозну увагу приділяємо стабільному електрозабезпеченню.
На жаль, на сьогодні у нас із тих 17 котелень, що працюють, тільки одна має резервне живлення, всі інші працюють на одному. Це — недолік. Від того аналогічна ситуація і по наших водопровідно-каналізаційних мережах. У нас є дві водоочисні станції по вулиці Водопровідній і по вулиці Житомирській. І одна і друга має одне плече живлення. Коли виникає надзвичайна ситуація, то в енергетиків є лише 2-3 години для того, щоб відремонтувати кабель, знову подати воду.
— Як вдається вирішувати проблему підтоплень?
— В останні роки складається така динаміка, що рівень грунтових вод все піднімається і піднімається, і ми це відчуваємо з року в рік все більше і більше. Навіть у даний час, коли немає таких стабільних надходжень води, не багато розталого снігу і вже маємо чимало підтоплених мікрорайонів.
Є серйозні мікрорайони — це південно-західна частина нашого міста: вулиці Тельмана, Войкова, провулки Войкова, провулки 1-2-3-4 Лянгуса, що в даний час потребують негайного водовідведення. Проведена попереджувальна робота з очищення зливних каналізацій по вулиці Пушкіна, зокрема, у мікрорайоні по вулиці Пушкіна, 8, було почищено всі існуючі дренажні системи для того, щоб вода по ливневому колектору сходила до річки Смолка.
Враховуючи побажання жителів вулиці Войкова, прокладаємо 145 метрів дренажної системи в районі ринку «Урожай», і, таким чином, ми відводимо грунтові води і покращуємо умови проживання від 12 осель і біля 30 гаражів, розміщених на цій території.
— Василю Олексійовичу, нині актуальна проблема — безпека на воді, зокрема, це стосується і любителів зимової риболовлі. Яка робота проводиться в цьому плані?
— З 2003 року у місті передана з обласного підпорядкування в наше рятувальна станція на воді. За цей час вона показала свою дієздатність, і всі ми зрозуміли її необхідність у нашому місті. Працівники цієї станції проводять дуже велику профілактичну роботу. Можливо, вона не така вже й помітна з першого погляду. Вони виступають по школах та дитсадках, і в будь-який час готові виїхати на озеро, ставок, річку, — допомогти.
За 2010 рік фактів загибелі на воді у місті не було. Але працівники станції брали участь у рятувальних операціях, що проводилися в районі. Однак, наша рятувальна станція потребує технічного дооснащення. На це було звернуто увагу перевіряючих з області. Цього року матеріальна база поповнилася новим водолазним спорядженням, купили ще одного човна, придбали двигун до нього. В даний час розглядається питання про введення, як того вимагає інструкція, третьої посади водолаза. Не викликає сумніву той факт, що ця служба потрібна місту, і їй необхідно надавати належну увагу.
Розмовляв Олександр ГЕМБАРСЬКИЙ
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Коментарі відсутні