ВИПУСКНИКІВ ТЕЖ РАХУЮТЬ ВОСЕНИ

Курчат, кажуть, восени рахують. А випускників? Випускників, здебільшого, рахують двічі: перший раз — на останньому дзвонику, вдруге — коли оцінюють їхній подальший шлях після школи. Тобто, певною мірою, теж восени.
Минулий навчальний рік став для українських одинадцятикласників особливим. Причина — запровадження зовнішнього незалежного оцінювання, складання якого ставало невід’ємною умовою при вступі до вищого навчального закладу. Навколо нововведення свого часу поламали чимало списів. Але тепер, коли пристрасті вляглися, можна оперувати не припущеннями, а конкретними цифрами.
Ось вони — показники (на прикладі одного із навчальних закладів міста). Із 50 випускників Новоград-Волинської гімназії, за словами директора, за результатами зовнішнього незалежного оцінювання до вищих навчальних закладів у цьому році вступили 49 (34 — на державну форму навчання, 15 — на контрактну). Студентами Національного університету КПІ стали 8 колишніх гімназистів, у Київський національний університет ім.Тараса Шевченка подалися п’ятеро, ще 18 випускників гімназії стали першокурсниками інших престижних столичних «вишів». Решта — студентами навчальних закладів Харкова, Рівного, Одеси, Ірпеня.
Блискучі результати продемонстрували гімназисти Дмитро Шевчик і Надія Машковська. Дмитро набрав максимум — двісті балів — на тестах із математики, а Надія — 199,5 — на тестах з української мови й літератури. Ці приклади є своєрідною відповіддю скептикам, які називали питання тестів непомірно складними й такими, що не під силу школярам.
Схвально оцінює практику зовнішнього незалежного оцінювання й директор гімназії Юрій Рошка: «Однозначно слід і надалі впроваджувати такий підхід у систему української освіти. Єдине — у подальшому варто враховувати досвід попереднього року. А саме — зменшити кількість предметів, з яких проводиться тестування. Скажімо, вже в цьому навчальному році із переліку таких предметів будуть вилучені зарубіжна література і всесвітня історія, які виявилися найменш популярними серед випускників.
До грудня вищі навчальні заклади нашої країни повинні визначитися із переліком вступних іспитів. Із грудня до березня — слово за випускниками: вони обиратимуть навчальний заклад, до якого прагнутимуть вступити і, відповідно, вже знатимуть, тести з яких предметів на них чекають.
Поза сумнівом — в українській освіті вибудовується нова модель, яка вже давно працює в інших країнах. Тому, на мою думку, до попередньої схеми — вступних іспитів — вороття вже не буде».
Підготував Олег БРЮХАНОВ