ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН ОРГАНАМИ ПРОКУРАТУРИ
- Кримінал
- 368
- коментар(і)
- 25-05-2012 20:18
Статтею 40 Конституції України передбачено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права на звернення регулює Закон України «Про звернення громадян».
Органами прокуратури, згідно з вимогами Наказу Генерального прокурора України від 3 лютого 2011 р. №13 «Про заходи щодо удосконалення правозахисної функції органів прокуратури», приймаються до провадження заяви та скарги громадян, документи, що надходять від депутатів усіх рівнів, лише у випадках, передбачених ч.1 ст.12 та ч.2 ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру».
Зокрема вимоги частини 1 статті 12 Закону України «Про прокуратуру» визначають, що прокурор розглядає заяви і скарги про порушення прав громадян та юридичних осіб, крім скарг, розгляд яких віднесено до компетенції суду.
Частина 2 статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» визначає питання представництва інтересів громадян у суді і якою відповідно передбачено, що підставою представництва у суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний чи матеріальний стан, похилий вік або з інших поважних причин, самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження, а інтересів держави — наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів, внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Крім того, Наказом Генерального прокурора України від 3 лютого 2011 р. №13 також визначено, що в разі порушення заявниками питань, вирішення яких відноситься до компетенції органів контролю чи інших органів, органами прокуратури необхідно надсилати дані заяви та скарги відповідним органам за належністю з роз’ясненням заявнику причин направлення.
До того ж у разі порушення заявниками питань, за якими встановлено судовий порядок їх розгляду, а також при оскарженні заявником дій посадових осіб чи рішень органів контролю, прокуратурою надавати заявникам відповідні роз’яснення з посиланням на норму закону, якою це передбачено.
Описані вище підстави та порядок розгляду звернень громадян необхідно враховувати при вирішенні питання про звернення з тою чи іншою письмовою скаргою до органів прокуратури.
Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права на звернення регулює Закон України «Про звернення громадян».
Органами прокуратури, згідно з вимогами Наказу Генерального прокурора України від 3 лютого 2011 р. №13 «Про заходи щодо удосконалення правозахисної функції органів прокуратури», приймаються до провадження заяви та скарги громадян, документи, що надходять від депутатів усіх рівнів, лише у випадках, передбачених ч.1 ст.12 та ч.2 ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру».
Зокрема вимоги частини 1 статті 12 Закону України «Про прокуратуру» визначають, що прокурор розглядає заяви і скарги про порушення прав громадян та юридичних осіб, крім скарг, розгляд яких віднесено до компетенції суду.
Частина 2 статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» визначає питання представництва інтересів громадян у суді і якою відповідно передбачено, що підставою представництва у суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний чи матеріальний стан, похилий вік або з інших поважних причин, самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження, а інтересів держави — наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів, внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Крім того, Наказом Генерального прокурора України від 3 лютого 2011 р. №13 також визначено, що в разі порушення заявниками питань, вирішення яких відноситься до компетенції органів контролю чи інших органів, органами прокуратури необхідно надсилати дані заяви та скарги відповідним органам за належністю з роз’ясненням заявнику причин направлення.
До того ж у разі порушення заявниками питань, за якими встановлено судовий порядок їх розгляду, а також при оскарженні заявником дій посадових осіб чи рішень органів контролю, прокуратурою надавати заявникам відповідні роз’яснення з посиланням на норму закону, якою це передбачено.
Описані вище підстави та порядок розгляду звернень громадян необхідно враховувати при вирішенні питання про звернення з тою чи іншою письмовою скаргою до органів прокуратури.
Д.ГРЕСЬКО, помічник Новоград-Волинського міжрайонного прокурора
Коментарі відсутні