До Новограда повертається «пільговий» автобус?
- Новоградські новини
- 398
- 1 коментар(і)
- 02-11-2012 02:32
А ще кажуть: двічі в одну річку не ввійдеш. Виявляється, що в окремих випадках — ще й як увійдеш! Це нам демонструють місцеві перевізники, які через фінансові труднощі, пов’язані із недостатністю державної субвенції на відшкодування витрат на перевезення пасажирів пільгових категорій, мають наміри знову повернутися до практики «пільгового» автобуса. Детальніше про ситуацію, що склалася у міських пасажирських перевезеннях, газеті «Звягель» розповів заступник міського голови Сергій КОЛОТОВ.
— Із першого листопада ТОВ «Міськкомунсервіс» припинило обслуговування автобусних маршрутів №3, 7, 9, 11. Причина — суттєві збитки через низький тариф та діючу систему пільгових перевезень, коли безкоштовно і без обмежень мають право на проїзд представники усіх пільгових категорій. На прохання міської влади ці маршрути (крім №7) тимчасово взялося обслуговувати інше транспортне підприємство — ТОВ «Новоградтранссервіс». Маршрути поки що закрили тими автобусами, які в них, так би мовити, виявилися в резерві, — коментує Сергій Колотов зміни, з якими у перший день листопада зіткнулися пасажири, насамперед, мікрорайону «Смолка».
— Чому ТОВ «Міськкомунсервіс» так раптово припинило роботу на ввірених їм маршрутах?
— Великі автобуси, що працювали на маршрутах №3, 7, 9, 11, хоча й були максимально зручними і комфортними для пасажирів, виявилися невигідними. Насамперед тому, що вартість їхнього обслуговування суттєво перевищує ті доходи, що отримувалися від перевезень. Такі автобуси потребують кваліфікованого й дороговартісного технічного огляду. Якщо за кордоном є спеціалізовані станції для техогляду й обслуговування, то в нас таких наразі немає. До того ж, цей перевізник відмовився поповнювати автопарк автобусами меншого класу, які б більш рентабельно працювали не в години «пік». Сукупність цих факторів і призвела до зупинки транспортної дільниці ТОВ «Міськкомунсервіс».
— Перевізники нарікають на збитковість. А як у цьому році співвідноситься державна субвенція із реальними потребами міста на перевезення пільговиків?
— По-мінімуму компенсація за перевезення всіх представників пільгових категорій без будь-яких обмежень для Новограда становить близько 3,8 млн. грн. в рік (при тарифі на проїзд 1,5 грн.). За рахунок державної субвенції цьогоріч було відшкодовано 1,4 млн. грн. Пораховано, що станом на 1 вересня перевезено пільговиків на суму, що становить 2,6 мільйонів. Якщо нічого не змінювати, то заборгованість перед перевізниками на кінець року становитиме близько 2,9 млн. грн.
— Вочевидь, ТОВ «Новоградтранссервіс» також довго не зможе працювати за такою схемою?
— Назване підприємство вимушено перейшло на таку тарифну політику, бо тон був заданий ТОВ «Міськкомунсервіс». Не виключено, що будемо знову повертатися до тієї схеми перевезень, що діяла в місті до березня цього року. Тобто, по кожному маршруту раз на годину курсуватиме «пільговий» автобус, у якому право на безкоштовний проїзд матимуть усі категорії пільговиків (решта пасажирів платитимуть за проїзд по півтори гривні). В інших автобусах для всіх пасажирів, крім представників найбільш соціально незахищених категорій населення, тариф складатиме 2 гривні. Це — один із варіантів, що буде винесений на обговорення громадськості під час «круглого столу», засідання якого заплановане на вівторок, 6 листопада, на 15.00, у конференц-залі міської ради.
У будь-якому випадку пасажири віддалених від центра міста мікрорайонів без транспортного сполучення не залишаться. Після «круглого столу», в залежності від прийнятого рішення, буде відпрацьовано новий графік руху автобусів на міських маршрутах.
Від редакції. Ще у березні цього року, одразу після того, як ТОВ «Новоградтранссервіс» услід за ТОВ «Міськкомунсервіс» запровадило на своїх маршрутах тариф у півтори гривні і встановило безкоштовний проїзд для всіх категорій пільговиків, газета «Звягель» в одному зі своїх матеріалів на цю тему висловила припущення, що довго така схема не протримається. Дослівно це звучало так: «Малоймовірним виглядає той факт, що перевізникам буде і надалі вигідно обслуговувати на постійній безкоштовній основі майже половину населення міста». Як бачимо, ми тоді були недалекі від істини…
— Із першого листопада ТОВ «Міськкомунсервіс» припинило обслуговування автобусних маршрутів №3, 7, 9, 11. Причина — суттєві збитки через низький тариф та діючу систему пільгових перевезень, коли безкоштовно і без обмежень мають право на проїзд представники усіх пільгових категорій. На прохання міської влади ці маршрути (крім №7) тимчасово взялося обслуговувати інше транспортне підприємство — ТОВ «Новоградтранссервіс». Маршрути поки що закрили тими автобусами, які в них, так би мовити, виявилися в резерві, — коментує Сергій Колотов зміни, з якими у перший день листопада зіткнулися пасажири, насамперед, мікрорайону «Смолка».
— Чому ТОВ «Міськкомунсервіс» так раптово припинило роботу на ввірених їм маршрутах?
— Великі автобуси, що працювали на маршрутах №3, 7, 9, 11, хоча й були максимально зручними і комфортними для пасажирів, виявилися невигідними. Насамперед тому, що вартість їхнього обслуговування суттєво перевищує ті доходи, що отримувалися від перевезень. Такі автобуси потребують кваліфікованого й дороговартісного технічного огляду. Якщо за кордоном є спеціалізовані станції для техогляду й обслуговування, то в нас таких наразі немає. До того ж, цей перевізник відмовився поповнювати автопарк автобусами меншого класу, які б більш рентабельно працювали не в години «пік». Сукупність цих факторів і призвела до зупинки транспортної дільниці ТОВ «Міськкомунсервіс».
— Перевізники нарікають на збитковість. А як у цьому році співвідноситься державна субвенція із реальними потребами міста на перевезення пільговиків?
— По-мінімуму компенсація за перевезення всіх представників пільгових категорій без будь-яких обмежень для Новограда становить близько 3,8 млн. грн. в рік (при тарифі на проїзд 1,5 грн.). За рахунок державної субвенції цьогоріч було відшкодовано 1,4 млн. грн. Пораховано, що станом на 1 вересня перевезено пільговиків на суму, що становить 2,6 мільйонів. Якщо нічого не змінювати, то заборгованість перед перевізниками на кінець року становитиме близько 2,9 млн. грн.
— Вочевидь, ТОВ «Новоградтранссервіс» також довго не зможе працювати за такою схемою?
— Назване підприємство вимушено перейшло на таку тарифну політику, бо тон був заданий ТОВ «Міськкомунсервіс». Не виключено, що будемо знову повертатися до тієї схеми перевезень, що діяла в місті до березня цього року. Тобто, по кожному маршруту раз на годину курсуватиме «пільговий» автобус, у якому право на безкоштовний проїзд матимуть усі категорії пільговиків (решта пасажирів платитимуть за проїзд по півтори гривні). В інших автобусах для всіх пасажирів, крім представників найбільш соціально незахищених категорій населення, тариф складатиме 2 гривні. Це — один із варіантів, що буде винесений на обговорення громадськості під час «круглого столу», засідання якого заплановане на вівторок, 6 листопада, на 15.00, у конференц-залі міської ради.
У будь-якому випадку пасажири віддалених від центра міста мікрорайонів без транспортного сполучення не залишаться. Після «круглого столу», в залежності від прийнятого рішення, буде відпрацьовано новий графік руху автобусів на міських маршрутах.
Від редакції. Ще у березні цього року, одразу після того, як ТОВ «Новоградтранссервіс» услід за ТОВ «Міськкомунсервіс» запровадило на своїх маршрутах тариф у півтори гривні і встановило безкоштовний проїзд для всіх категорій пільговиків, газета «Звягель» в одному зі своїх матеріалів на цю тему висловила припущення, що довго така схема не протримається. Дослівно це звучало так: «Малоймовірним виглядає той факт, що перевізникам буде і надалі вигідно обслуговувати на постійній безкоштовній основі майже половину населення міста». Як бачимо, ми тоді були недалекі від істини…
Розмовляв Олег БРЮХАНОВ
выборы кончились....гыыыы ;D
sirrah
16:11:12 05-11-2012