Скиньтесь Житомиру! Йому не вистачає…

Скиньтесь Житомиру! Йому не вистачає…

АБО ЧОМУ ВСЯ ОБЛАСТЬ ПОВИННА «ПІДТРИМУВАТИ ШТАНИ» ЖИТОМИРСЬКОМУ ТРАМВАЙНО-ТРОЛЕЙБУСНОМУ УПРАВЛІННЮ
Не секрет, що перевізники по всій країні чекають на державну компенсацію за перевезення пільговиків, «як батька з паскою». Щорічне недофінансування не дозволяє транспортним підприємствам на достатньому рівні оновлювати автопарк, відповідним чином підвищувати зарплатню колективу тощо. Проте навіть за таких умов громадський транспорт, на щастя для багатьох, існує і виконує свою соціально значиму функцію. На цьому тлі, щонайменше, дивним видається рішення губернатора Житомирщини про перерозподіл державної субвенції на користь обласного центру. Житомир хоче собі перенаправити понад 9 мільйонів додаткових гривень, виділених як компенсація за перевезення пільговиків, за рахунок інших населених пунктів області…
«Проблема забезпечення пільгових перевезень актуальна по всій країні. У той час, коли ті ж Росія й Білорусь це питання давно переглянули й більш-менш вирішили, у нас продовжують активно займатися популізмом, декларуючи пільги, які навіть на 50% не підкріплені державним фінансуванням», — вкотре вказує на сутність питання заступник міського голови Сергій КОЛОТОВ.
«А в нашій ситуації, — продовжує Сергій Юрійович. — Громада міста Житомира хоче вирішити свої проблеми за рахунок інших міст області. Пропонується, щоби міста й райони «поділилися» з обласним центром сумою, що перевищує 9 мільйонів гривень. У тому числі — з Новограда-Волинського можуть зняти майже 1,1 млн. грн. державної субвенції».
Відповідне розпорядження прийняв губернатор. У разі затвердження на сесії обласної ради (19 вересня), воно набуде чинності. В якості реакції Новоград-Волинська міська рада рішенням виконкому зазначила, що вона не погоджується з таким підходом до розв’язання проблем міста Житомира. Водночас було направлено листи-заперечення на адресу облдержадміністрації, а також депутату Верховної Ради України Володимиру Литвину і Прем’єр-міністру Миколі Азарову.
У міській раді сподіваються на підтримку депутатів від на­шого округу, а також на депу­татів обласної ради від інших регіональних округів, однак, відверто кажучи, шансів не пропустити це рішення дуже мало.
Між тим вже на 1 вересня заборгованість з боку держави за вже виконані пільгові перевезення перед новоград-волинськими перевізниками сягнула 835 тисяч гривень. За прогнозами, до кінця цього місяця дана цифра перевищить мільйон гривень.
Тож питання наших читачів про недотримання графіку руху автобусів, які останнім часом буквально засипали редакцію, мають свої відповіді.
«Усе взаємопов’язано. — пояснює далі Колотов. — Такий державницький підхід до транспортних підприємств заганяє їх у глухий кут. Адже щодня потрібні кошти на оновлення автопарку, пальне, поточний ремонт автобусів, треба підвищувати заробітну плату водіям, щоб на роботі затримувалися професіонали, а не ті, хто через різні обставини просто змушений тут працювати на таку платню».
До того ж, однією з головних причин збоїв у графіку на маршруті №3 (саме зі «Смолківського» мікрорайону найбільша кількість скарг, хоча такі надходили і з залізничного вокзалу, і з «Дружби») є неякісний стан доріг. Автобуси, як наслідок, постійно виходять із ладу. Втім, у міській раді вже вкотре стверджують, що невдовзі візьмуться за дорожні роботи по тих вулицях.
Дочекаємося сесії обласної ради, запланованої на 19 вересня. Якщо там все ж затвердять перерозподіл державної субвенції на користь Житомира за рахунок, так би мовити, нас із вами, то не виключені судові позови з боку місцевих перевізників. Звісно, житомирське трамвайно-тролейбусне управління має право на життя (за добробут якого так борються обласні чиновники), але так само має право на життя і громадський транспорт у Новограді, Бердичеві, Коростені, Малині…
Олег БРЮХАНОВ
Фото Володимира ПОТАЙЧУКА