Внутрішні грошові перекази: дешевше, простіше, надійніше
- Реклама
- 113
- коментар(і)
- 25-04-2014 21:00
Кожен із нас стикався з ситуацією, коли необхідно дуже швидко переказати гроші своїм рідним чи друзям так, щоб вони гарантовано їх отримали навіть у найвіддаленішому куточку України або отримати гроші від родичів, терміново відправлені нам. Тішить, що технології не стоять на місці, і надіслати такий грошовий переказ сьогодні можна найрізноманітнішими способами.
Якщо сучасна молодь користується різними інноваційними інструментами переказу грошей — із картки на картку, через банкомати, або дистанційно, через системи Інтернет- банкінгу, то люди старшого покоління вибирають традиційні способи, воліючи отримувати гроші не у віртуальному, а реальному світі, через банківські відділення або відділення міжнародних платіжних систем.
Ще декілька років тому послуги грошових переказів у межах України пропонували вітчизняна «Укрпошта» і такі міжнародні титани, як Western Union або MoneyGram. Але останнім часом українські банки, які мають широкі мережі відділень по всій Україні, стали розробляти власні системи грошових переказів, поступово витісняючи з ринку внутрішніх грошових переказів колишніх лідерів.
Так, у квітні один із найбільших банків країни — банк «Надра» — запропонував своїм клієнтам нову послугу — грошові перекази у будь-який куточок України за кілька хвилин «Надра Спринт». Наш кореспондент вирішив навідатися в одне з відділень банку і розпитати клієнтів, чи дійсно відправити або отримати гроші так просто і швидко, як розповідають банкіри.
Серед перших користувачів послуги «Надра Спринт» виявився місцевий житель Іван Никифорович, який багато років живе далеко від матері, але продовжує її підтримувати, регулярно відправляючи гроші. За його словами, у той час, коли майже кожен банк пропонує послугу грошових переказів, якихось особливих відмінностей очікувати не доводиться. Хоча зазначає, що останніми роками розвиток послуги дійсно пішов далеко вперед. «Раніше як було: або довго чекаєш і стоїш у черзі, або платиш за переказ утридорога. Але варіантів не передбачалось — відправляти переказ усе ж потрібно. У відділенні банку «Надра», в якому я обслуговуюся п’ять років поспіль, мені запропонували скористатися системою «Надра Спринт». Виявилося, що вона набагато зручніша і швидша від інших систем, а головне — вартість за переказ знизилася у рази», — поділився Іван Никифорович.
Такі зміни закономірні. Банки, розробляючи і запускаючи власні системи грошових переказів, орієнтуються на можливість розширення переліку сервісів, а наявна конкуренція на ринку грошових переказів змушує їх робити послугу дешевшою. Ще декілька років тому середньоринкова комісія за внутрішній грошовий переказ становила 3-4% від суми. Нині клієнти сплачують за послугу значно менше. «У «Надра Спринт» комісія становить усього 1% від суми переказу і беруть її лише з відправника, що дуже зручно, оскільки одержувач не платить за переказ ні копійки», — підтверджує Юрій Табачак, директор Житомирського регіонального управління банку «Надра».
Ще одним козирем банків на ринку грошових переказів є швидкість. Іван Никифорович згадує: «Не так давно переказ потрібно було чекати, як листа. Мама спочатку хвилюється: прийде — не прийде, а потім ще й у черзі за грошима змушена стояти. Сьогодні лише кілька хвилин минає, і гроші можна забрати у будь-якому банківському відділенні, а їх у банку «Надра» дійсно багато по всій країні».
А головне, що грошовий переказ став безадресним, тобто отримати його можна у будь-якому відділенні банку. «Якщо клієнт прийшов у відділення і побачив, що там черга, йому не обов’язково чекати — він може звернутися у будь-яке інше відділення банку. Наприклад, у банку «Надра», який надає послугу «Надра Спринт», понад 500 відділень. Вони відкриті по всій Україні, навіть у найменших містах, що робить наші внутрішні грошові перекази дуже доступними», — розповідає Юрій Табачак.
Для відправлення переказу необхідно звернутися у відділення банку «Надра», маючи при собі паспорт і необхідну суму коштів. Клієнт повинен повідомити співробітнику банку ім’я та прізвище одержувача, номер його мобільного телефону і номер паспорта. В рамках цього продукту банк «Надра» (ліцензія НБУ №21 від 21.11.2011 р.) здійснює перекази у розмірі до 150 тис. грн включно.
Щоб унеможливити всі ризики таких грошових переказів, банки постійно працюють над підвищенням рівня безпеки своїх сервісів. Наприклад, у вже згаданій системі «Надра Спринт» переказ можна забрати, лише якщо контрольний номер, виданий банком, та паспортні дані одержувача співпадають. Це суттєво підвищує безпеку цієї послуги.
Окрім того, як відзначають фахівці банку «Надра», одержувачем і відправником може бути одна і та ж особа, що дозволяє використовувати грошовий переказ як альтернативу перевезенню готівки. Погодьтеся, переказувати кошти з одного відділення банку в інше значно безпечніше, ніж перевозити їх автобусом або потягом.
Якщо сучасна молодь користується різними інноваційними інструментами переказу грошей — із картки на картку, через банкомати, або дистанційно, через системи Інтернет- банкінгу, то люди старшого покоління вибирають традиційні способи, воліючи отримувати гроші не у віртуальному, а реальному світі, через банківські відділення або відділення міжнародних платіжних систем.
Ще декілька років тому послуги грошових переказів у межах України пропонували вітчизняна «Укрпошта» і такі міжнародні титани, як Western Union або MoneyGram. Але останнім часом українські банки, які мають широкі мережі відділень по всій Україні, стали розробляти власні системи грошових переказів, поступово витісняючи з ринку внутрішніх грошових переказів колишніх лідерів.
Так, у квітні один із найбільших банків країни — банк «Надра» — запропонував своїм клієнтам нову послугу — грошові перекази у будь-який куточок України за кілька хвилин «Надра Спринт». Наш кореспондент вирішив навідатися в одне з відділень банку і розпитати клієнтів, чи дійсно відправити або отримати гроші так просто і швидко, як розповідають банкіри.
Серед перших користувачів послуги «Надра Спринт» виявився місцевий житель Іван Никифорович, який багато років живе далеко від матері, але продовжує її підтримувати, регулярно відправляючи гроші. За його словами, у той час, коли майже кожен банк пропонує послугу грошових переказів, якихось особливих відмінностей очікувати не доводиться. Хоча зазначає, що останніми роками розвиток послуги дійсно пішов далеко вперед. «Раніше як було: або довго чекаєш і стоїш у черзі, або платиш за переказ утридорога. Але варіантів не передбачалось — відправляти переказ усе ж потрібно. У відділенні банку «Надра», в якому я обслуговуюся п’ять років поспіль, мені запропонували скористатися системою «Надра Спринт». Виявилося, що вона набагато зручніша і швидша від інших систем, а головне — вартість за переказ знизилася у рази», — поділився Іван Никифорович.
Такі зміни закономірні. Банки, розробляючи і запускаючи власні системи грошових переказів, орієнтуються на можливість розширення переліку сервісів, а наявна конкуренція на ринку грошових переказів змушує їх робити послугу дешевшою. Ще декілька років тому середньоринкова комісія за внутрішній грошовий переказ становила 3-4% від суми. Нині клієнти сплачують за послугу значно менше. «У «Надра Спринт» комісія становить усього 1% від суми переказу і беруть її лише з відправника, що дуже зручно, оскільки одержувач не платить за переказ ні копійки», — підтверджує Юрій Табачак, директор Житомирського регіонального управління банку «Надра».
Ще одним козирем банків на ринку грошових переказів є швидкість. Іван Никифорович згадує: «Не так давно переказ потрібно було чекати, як листа. Мама спочатку хвилюється: прийде — не прийде, а потім ще й у черзі за грошима змушена стояти. Сьогодні лише кілька хвилин минає, і гроші можна забрати у будь-якому банківському відділенні, а їх у банку «Надра» дійсно багато по всій країні».
А головне, що грошовий переказ став безадресним, тобто отримати його можна у будь-якому відділенні банку. «Якщо клієнт прийшов у відділення і побачив, що там черга, йому не обов’язково чекати — він може звернутися у будь-яке інше відділення банку. Наприклад, у банку «Надра», який надає послугу «Надра Спринт», понад 500 відділень. Вони відкриті по всій Україні, навіть у найменших містах, що робить наші внутрішні грошові перекази дуже доступними», — розповідає Юрій Табачак.
Для відправлення переказу необхідно звернутися у відділення банку «Надра», маючи при собі паспорт і необхідну суму коштів. Клієнт повинен повідомити співробітнику банку ім’я та прізвище одержувача, номер його мобільного телефону і номер паспорта. В рамках цього продукту банк «Надра» (ліцензія НБУ №21 від 21.11.2011 р.) здійснює перекази у розмірі до 150 тис. грн включно.
Щоб унеможливити всі ризики таких грошових переказів, банки постійно працюють над підвищенням рівня безпеки своїх сервісів. Наприклад, у вже згаданій системі «Надра Спринт» переказ можна забрати, лише якщо контрольний номер, виданий банком, та паспортні дані одержувача співпадають. Це суттєво підвищує безпеку цієї послуги.
Окрім того, як відзначають фахівці банку «Надра», одержувачем і відправником може бути одна і та ж особа, що дозволяє використовувати грошовий переказ як альтернативу перевезенню готівки. Погодьтеся, переказувати кошти з одного відділення банку в інше значно безпечніше, ніж перевозити їх автобусом або потягом.
П.ВАСИЛЕНКО
Коментарі відсутні