Державна реєстрація смерті особи, оголошеної судом померлою
- Питання-відповідь
- 83
- коментар(і)
- 12-09-2014 15:53
Відповідно до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.
Органами державної реєстрації актів цивільного стану, які проводять державну реєстрацію, є відділи державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, виконавчі органи сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі:
Державна реєстрація смерті, у разі звернення для реєстрації смерті особи, оголошеної судом померлою, проводиться за місцем проживання заявника. За заявою осіб, які були позивачами при розгляді судом справи, а також спадкоємців померлого при поданні рішення суду.
Державна реєстрація смерті особи, оголошеної судом померлою, проводиться за рішенням суду, надісланим судом відділу державної реєстрації актів цивільного стану, після набрання ним законної сили або за заявою осіб, які були позивачами при розгляді судом справи, а також спадкоємців померлого при поданні рішення суду. Датою смерті вважається день набрання рішенням суду законної сили, якщо інше не зазначено в рішенні суду. Особа, яка звернулася щодо державної реєстрації смерті, повинна пред’явити паспорт або паспортний документ.
Органами державної реєстрації актів цивільного стану, які проводять державну реєстрацію, є відділи державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, виконавчі органи сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі:
- документа встановленої форми про смерть, виданого закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою;
- рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою.
Державна реєстрація смерті, у разі звернення для реєстрації смерті особи, оголошеної судом померлою, проводиться за місцем проживання заявника. За заявою осіб, які були позивачами при розгляді судом справи, а також спадкоємців померлого при поданні рішення суду.
Державна реєстрація смерті особи, оголошеної судом померлою, проводиться за рішенням суду, надісланим судом відділу державної реєстрації актів цивільного стану, після набрання ним законної сили або за заявою осіб, які були позивачами при розгляді судом справи, а також спадкоємців померлого при поданні рішення суду. Датою смерті вважається день набрання рішенням суду законної сили, якщо інше не зазначено в рішенні суду. Особа, яка звернулася щодо державної реєстрації смерті, повинна пред’явити паспорт або паспортний документ.
І.РЕМІЗОВСЬКА, провідний спеціаліст відділу ДРАЦС по місту Новограду-Волинському реєстраційної служби Новоград-Волинського міськрайонного управління юстиції
Коментарі відсутні