
Капремонт частини вулиці Лесі Українки планують виконати в цьому році
- Топ новини
- 239
- коментар(і)
- 04-06-2025 16:25
Наразі виготовлено проєктно-кошторисну документацію, яка невдовзі має пройти експертизу. На сесії міської ради 5 червня депутати розглянуть питання про виділення коштів на капітальний ремонт першої черги вулиці Лесі Українки — від перехрестя з вул. Шевченка до вул. Олени Пчілки (район метеостанції). Перша черга обійдеться орієнтовно у 28 млн грн. А загалом проєктна вартість усієї вулиці Лесі Українки сягає понад 60 млн грн. Таку інформацію «Звягель-інфо» отримав у начальника управління житлово-комунального господарства та екології Звягельської міської ради Олега Годуна.
Зруйнована дорога — наслідок будівництва нових мереж
Нагадаємо, дорожнє покриття і тротуар по вулиці Лесі Українки були суттєво пошкоджені під час заміни критично важливих інфраструктурних об’єктів — там завершено прокладання нового магістрального колектора і водогону, виконано перепідключення абонентів, встановлено пожежні гідранти (9 наземних, 3 підземних) та інше необхідне обладнання.
Перехрестя вулиць Лесі Українки-Івана Франка. Тут планують встановити світлофори.
Вулиця, що є важливою транспортною артерією Звягеля, на окремих ділянках стала важко проїзною. Втім, це не зупиняє численних водіїв, які тут рухаються, здіймаючи хмари відсівного пилу. Окремі водії, нехтуючи правилами дорожнього руху, їдуть тротуаром, де сяк-так зберігся асфальт. Усе це викликає нарікання жителів мікрорайону, про що неодноразово йшлося в попередніх публікаціях «Звягель-інфо».
Тож, в управлінні ЖКГЕ міської ради знайшли компромісне рішення: цьогоріч заасфальтувати найбільш проблемну ділянку вулиці, де роботи з прокладання мереж вели відкритим способом.
Проєкт — максимально економічний
На цьому наголосив начальник управління ЖКГЕ Олег Годун.
— Спочатку розглядали можливість на перехрестях зробити якомога далі асфальтування прилеглих вулиць (наприклад, Івана Франка), планували озеленення, заміну опор електромереж. Але вимоги часу такі, що в багатьох випадках від початкової ідеї залишається мало — лише головне. Наприклад, початковий проєкт благоустрою території на площі Лесі Українки біля Палацу культури передбачав витрати близько 6 млн грн, але сказали: є 2,5 млн — мусите в них вкластися. Так і тут: цьогоріч зробимо лише першу чергу, і лише головне, що дозволить автомобілям і пішоходам безпечно користуватися цією частиною вулиці, — каже Олег Годун.
Поки що дорогу на вулиці Лесі Українки час від часу підсипають щебенем і грейдерують.
Загалом ремонт вулиці Лесі Українки поділений на три черги: перша — до метеостанції, друга — до перехрестя з вулицею Князів Острозьких, третя — до перехрестя з вулицею Героїв Майдану.
Що заплановано цьогоріч
У першу чергу капремонту вул. Лесі Українки входить капітальний ремонт проїжджої частини, відновлення пошкоджених ділянок тротуару з правого боку після перехрестя з вул. Івана Франка, будівництво асфальтованого тротуару, поєднаного з велодоріжкою, — з лівого боку після перехрестя з вул. Івана Франка; тротуари від вул. Шевченка до вул. Івана Франка з обох сторін — у тротуарній плитці; встановлення світлофорів на перехресті вулиць Івана Франка-Лесі Українки.
Михайлівська: перехід на підвищенні допоможе уникнути калюж
Як раніше повідомляли в управлінні ЖКГЕ, завершити капремонт на вул. Михайлівській мали до 25 травня. Наразі об’єкт ще не зданий — тут підрядник усував певні недоліки, які виявилися на завершальному етапі. Їх допоміг виявити дощ — на окремих ділянках відремонтованої вулиці утворювалися калюжі.
Калюжі на вулиці Михайлівській (травень 2025 року).
Для безпеки пішоходів та зниження швидкості транспортних засобів у проєкті було передбачено пішохідний перехід по вулиці Михайлівській (навпроти Будинку рад) із підвищенням. Нанесено відповідну дорожню розмітку. Також додатково виконано пониження зливових решіток.
Новий пішохідний перехід на вулиці Михайлівській (червень 2025 року).
Договірна вартість ремонту вул. Михайлівської склала 5 млн 294 тис. 361,60 гривень. Підрядник — ТОВ «УКР-ДОР-СЕРВІС». На Михайлівській заасфальтовано проїжджу частину та примикання; улаштовано тротуари з правої та лівої сторін із тротуарної плитки, з урахуванням інклюзії: пониження бордюру на пішохідних переходах та укладання попереджувальної тактильної плитки перед переходами; нанесено дорожню розмітку та встановлено дорожні знаки.
Вулиця Михайлівська після капремонту.
Раніше на цій вулиці замінено водогін та побудовано нову ділянку каналізації, що дозволило забезпечити централізованим водовідведенням будівлю Медколеджу.
Ливневі мережі не ремонтували десятиліттями
Вищезгадана ситуація з калюжею посеред пішохідного переходу — на жаль, типова картина для Звягеля. Причому, це стосується і відносно нових об’єктів.
Як пояснив Олег Годун, у Звягелі десятиліттями не приділяли належної уваги зливовим мережам. Їх або взагалі немає, або вони засмічені й не здатні якісно виконувати свою функцію. Тому на асфальті після злив збирається багато води.
— Якщо робити на якійсь вулиці повноцінну зливову мережу, то такий проєкт коштуватиме десятки мільйонів гривень — як нова каналізація. Ми ж маємо шукати компроміси: як уже йшлося — максимально оптимізувати й здешевлювати проєкти. Тому в них залишається тільки головне, — каже Олег Годун.
На вулиці Медичній — два шари асфальту
Перший із них уже уклали. Зараз підрядник — ТОВ «Новоград-Волинські шляхи» — виставляє люки й решітки врівень із другим асфальтним шаром.
Вулиця Медична. Наразі укладено перший із двох шарів асфальту.
Проєктом капремонту вулиці Медичної, договірна вартість якого 15 млн 910 тис. 948,80 гривень, передбачено: двошарове асфальтування проїжджої частини; улаштування парковок, у тому числі — для людей з обмеженими можливостями (для цього розширено проїжджу частину); облаштування тротуарів з обох боків із тротуарної плитки з дотриманням вимог інклюзії (шляхи руху до лікарні та поліклініки виконали з направляючої тактильної плитки, є попереджувальна тактильна плитка перед пішохідними переходами та пониження бордюрів на переходах); озеленення з улаштуванням клумб та місць для відпочинку; улаштування покриття з тротуарної плитки площі перед центральними входами до лікарні; нанесення дорожньої розмітки зі встановленням дорожніх знаків.
Раніше на вулиці Медичній відремонтовано зливову каналізацію, прокладено новий магістральний водогін із перепідключенням абонентів; проведено лінію вуличного освітлення; встановлено дві сучасні зупинки громадського транспорту — після завершення капремонту цією вулицею спрямують окремі рейси міських автобусів.
Завершення робіт планується до 20 червня 2025 року.
Вулиця Медична: як бачимо, місця для парковки були необхідні.
На поточний ремонт доріг передбачено вдвічі менше, ніж торік
Цього року в Звягелі суттєво урізали бюджет поточного ремонту доріг. Тому перевага — дорогам, де громадський транспорт та інтенсивний рух.
Як повідомляв раніше Олег Годун, першочергово заплановано ремонтувати дороги з твердим покриттям (і при наявності бюджетних коштів — тротуари) на вул. Шевченка, Дружби, Юрія Глухова, відновлення покриття на вул. Шолом Алейхема (біля ринку в центрі — виконано), ямковий ремонт на вул. Гетьмана Сагайдачного, Київській, Василя Стуса, Лубчицькій, Шепетівській, Військової Доблесті, Дмитра Герасимчука, Ніколаєва.
Тривають роботи з поточного ремонту на вул. Шевченка — улаштування пониження тротуарів у межах програми безбар’єрного маршруту та ямкового ремонту проїжджої частини вулиці.
«Загалом передбачено здійснити поточний ремонт на 51 вулиці у Звягелі та на 9 вулицях у територіальній громаді. Черговість визначаємо, з огляду на рух громадського транспорту та загальну інтенсивність руху», — каже начальник управління ЖКГЕ міської ради.
Вулицю Івана Франка також планують відремонтувати ямково, хоча вона й потребує капітального ремонту, особливо — після кількох приєднань до каналізаційних мереж.
По мірі необхідності проводять підсипання доріг щебенево-відсівовою сумішшю.
Олег БРЮХАНОВ
Фото автора
Коментарі відсутні