Олег Годун: про завершені й незавершені об’єкти ЖКГ й «диванну експертну оцінку»
- Топ новини
- 869
- коментар(і)
- 10-06-2024 15:32
Місяць тому завершили основні будівельні роботи з укладання півторакілометрових ділянок магістрального колектора та водогону по вул. Лесі Українки, які замінять старі й зношені мережі. Критично важливий інфраструктурний проєкт виконала столична компанія ТОВ «Будівельні споруди міста», що спеціалізується на прокладанні трубопроводів. Будівництво розпочали торік у жовтні. Проєктна вартість становила 44 млн грн.
Це — так звані перша і друга черги капітального ремонту інфраструктури по вул. Лесі Українки. Подальші роботи, зокрема асфальтування дороги, цьогоріч не планують. Одна з важливих транспортних артерій Звягеля перебуває в жахливому стані — не тільки внаслідок відсутності асфальту, а й через постійні пилові хмари, які здіймають під час руху автомобілі, особливо — у вітряну погоду. Це дало підстави жителям вулиці критикувати органи місцевого самоврядування. Особливо, коли в цей час завершують облаштування нової зони відпочинку на площі Лесі Українки. Отже, «відсутність коштів» — уже не такий вагомий аргумент.
Про ці питання та про пріоритети галузі ЖКГ у 2024 році «Звягель-інфо» поспілкувався з начальником управління житлово-комунального господарства та екології міської ради Олегом Годуном.
- «Важливий проєкт, але пилюки тепер, як в пустелі», —
пише в соцмережах Олена, — Хай би щось робила з цим влада».
«Йдеться не про асфальт, а про пилові хмари. Цим пилом ми дихаємо 24/7, бо він не лише на вулиці, а й у помешканнях. Мова не про комфорт, а про наше здоров’я. Можна було б організувати хоча б полив вулиці водою», — пропонує жителька вулиці Любов.
«А «притрушеним водіям» по цій вулиці треба пролетіти, як на швидкісному поїзді», — додає Олександр.
«Як же так: почали рити, не маючи коштів відновити хоча б початковий стан дороги. І який шанс того, що в 2025 році все таки виділять кошти?» — запитує Анна.
«Стоять пилові хмари — немає чим дихати. Неможливо відчинити вікно», — додає Марія.
«Влада нічого не зробить, якщо ми її не примусимо», — пропонує Юрій.
Дорога по вулиці Лесі Українки після завершення будівельних робіт.
- «Чи потрібно було робити цей об’єкт? Беззаперечно!» —
відповів містянам начальник управління ЖКГЕ міської ради Олег Годун.
— Це важливо для половини жителів міста. Капітальний ремонт дороги після завершення робіт із мережами планували. Але ситуація з вилученням коштів із міського бюджету внесла свої корективи. На сьогодні капремонт вулиці Лесі Українки відтермінували. Зараз плануємо провести благоустрій — прибрати будівельне сміття, підсипати ямковість. Для зменшення пилу зробимо підсипку асфальтною крихтою і будемо достукуватися до свідомості водіїв щодо обмеження швидкості руху, — пояснив у соцмережах начальник комунального управління.
- На відновлення дороги треба близько 20 млн грн. Але не це головне
«Вартість асфальтування складає близько 1300 грн за квадратний метр. При ширині дороги 11 метрів і довжині півтора кілометри лише на відновлення дорожнього покриття треба близько 20 мільйонів гривень. Це без урахування будівництва нової ливневної каналізації, запланованих заміни бордюрів та електроопор, озеленення, тротуару й велосипедної доріжки», — каже Олег Годун.
Але головна причина, чому вулицю не асфальтуватимуть у цьому році, — на місці розкопки повинна відбутися природна осадка, адже глибина траншеї становила понад 4 метри.
«Я консультувався з фахівцями з інших міст, які мають досвід подібних робіт. Ми засипали траншею відсівом. Це дозволить зменшити тривалість природної осадки, але все одно треба пройти через одну зиму. Там — пливуни, які затягують, і утвориться просідання до 20-30 сантиметрів. Якщо б ми засипали не відсівом, а тим грунтом, який вийняли, то осадка тривала б ще довше. Це не глибина півтора-два метри, тут водою ефективно не проллєш. Тому вважаю недоцільним асфальтувати в цьому році. Якщо ми це зробимо, то утвориться улоговина на місці траншеї. Це будуть даремно витрачені бюджетні кошти», — наводить аргументи начальник комунального управління.
На вулиці постійно здіймається пил.
- Офіційно дорога обмежена для проїзду
Про обмеження руху на час ремонту попереджали у ЗМІ та на сайті міської ради. На всіх суміжних вулицях встановили тимчасові дорожні знаки про дорожні роботи й заборону проїзду. Проте, констатує Олег Годун, «підприємливі» мешканці ці знаки знищили або ж забрали собі, бо пригодяться в господарстві.
На жаль, у багатьох випадках в нашій країні єдиний по-справжньому заборонний знак — це бетонна плита поперек дороги. І такі пропозиції від мешканців вулиці в усному режимі вже надходили.
«Я можу й маю право перегородити в’їзд на вулицю бетонними блоками. І це був би, мабуть, найбільш ефективний і законний спосіб. Але там проживають люди, яким може бути потрібна швидка допомога, пожежна, довезення продуктів до магазинів. Є люди з інвалідністю, яким потрібно користуватися транспортом.
Пропонував жителям вулиці зібрати підписи, щоб обмежити на час ремонту рух бетонними блоками. Ми будемо змушені це робити, реагуючи на велику кількість підписів. Але до цього часу таких не надходило. Частина жителів, які мають автомобілі, проти того, щоб дорогу перегороджувати», — пояснив Олег Годун.
5 червня на вулиці Лесі Українки розпочали роботи з підсипання ділянок, де просіла дорога. Щойно трішки укатається, підсиплють асфальтною крихтою, щоб не стояв такий пил, — запевнив начальник управління.
- Що у перспективі?
Перед тим, як капітально асфальтувати вулицю Лесі Українки, коли з’явиться фінансова можливість, буде виконано третю чергу проєкту — ливневу систему.
«Об’єкт по вул. Лесі Українки — це три черги. Він передбачав повну заміну каналізації, яка забезпечує життєдіяльність половини міста. Вона за останні декілька років разів п’ять обвалювалася. Останній великий обвал ви також висвітлювали. Земля потрапляє в підсумку на очисні, ускладнює роботу обладнання. Про цей об’єкт говорили не менше 15-20 років. Усі кандидати, йдучи до влади, обіцяли вирішити проблему. В минулому році ми розпочали роботи. Зараз велика проблема з каналізацією зникла. Завершуємо водогін. Щоб у подальшому заасфальтована дорога краще зберігалася, потрібно зробити ливневу систему, оскільки з вулиць Олени Пчілки, а з іншого боку — зі сторони «Морського» сюди потрапляє велика кількість дощової води. Вона руйнуватиме дорожнє покриття. Тому ухвалено рішення в третю чергу робити ливневу систему», — озвучив плани начальник житлово-комунального управління.
Відпочинкова зона на площі Лесі Українки.
- «Коли відбулися закупівлі,
- ще не було штучно створених збурень», —
коментує Олег Годун завершення робіт із благоустрою відпочинкової зони поряд із площею Лесі Українки.
Вартість робіт становить 2 млн 597 тис. грн. Сюди входить облаштування доріжок, сцени, дитячого майданчика, ліхтарів, висадження дерев, встановлення парасоль, посів трави, завезення землі, облаштування підпірної стінки, фарбування. Тобто, типові роботи при благоустрої скверу. Ще не всі кошти освоєні. Роботи тривають.
«Я переконався на сто відсотків, що на момент проведення закупівель щодо цього проєкту ще не було штучно створених збурень про недоцільність використання бюджетних коштів на об’єкти благоустрою міста. Був укладений договір із підрядником. Відповідно до нього, виконавець планує роботи, закуповує будівельні матеріали. Підряднику не потрібні усі ці бордюри, плитка, цемент, пісок… Якби ми припинили фінансування, він міг би все привезти на місце, скласти й чекати, коли буде якесь рішення щодо подальшої роботи. Або ж податися до суду і вимагати відшкодування затрат і неотриманої вигоди. Відповідно до закону, міська рада мала б йому відшкодувати», — пояснює Олег Годун.
За його словами, питання викликало дискусії серед депутатського корпусу. Були моменти, коли в органі місцевого самоврядування вважали, що треба зупинити роботи, реагуючи на збурення громадськості, й навіть втратити кошти.
«Але тепер я розумію, що ми прийшли до правильного рішення. Бо закуплені матеріали вартують більше коштів, аніж подальші роботи. І замість чагарників і бур’янів тепер маємо гарну локацію — благоустроєний сквер із алейками, лавками, освітленням, ігровою зоною для дітей. «Дякуємо за майданчик, у нас будуть веселі канікули», — казала дітвора, коли встановили гойдалки та інші об’єкти для дитячих розваг», — каже посадовець.
- «…І всі диванні експерти давали б експертну думку»
«Ці кошти були призначені ще минулого року. Якби ми «заморозили» об’єкт, то потрібно було б потім коригувати кошторис, і в підсумку він би набагато дорожче обійшовся. Розпочату роботу потрібно завершувати, так чинить гарний господар. Якби ми залишили все розкопаним і воно заросло бур’янами, то кожен висловлював би в соціальних мережах невдоволення, фотографував безлад… Диванні експерти давали б експертну думку, писали б у «Раду Європи і в ООН», що тут влада погана, бездіє, господарює бездарно, будівельні матеріали руйнуються. І в тому числі, напевно, і ваше медіа долучилося би до цього процесу», — каже Олег Годун.
- 2024-ий: що заплановано в галузі ЖКГ?
За наявності бюджетних коштів органи місцевого самоврядування планують у цьому році замінити водогін по вулиці Медичній і зробити там капітальний ремонт дорожнього покриття. Заміну мереж проводитимуть уже звичним для таких проєктів методом горизонтально-направленого буріння.
«Вулиця Медична для нас — у пріоритеті: від технікуму до вул. Анни Ярославни. В будь-якому випадку будемо робити водогін, бо він аварійний. Тільки в цьому році там біля лікарні сталося дві великі аварії. Проєктно-кошторисна документація щодо заміни водогону перебуває на експертизі. На дорогу ПКД замовлятимемо. Оскільки вулиця вже «розбита», а при прокладенні водогону її перериють ще, то поточним ремонтом ситуацію не врятуєш. До того ж, вона й так конче потребує капітального ремонту, оскільки там велика кількість транспортних засобів, по суті, весь Звягельський район туди з’їжджається», — стверджує Олег Годун.
Вулиця Михайлівська.
Якщо будуть кошти, капітально відремонтують дорогу по вулиці Михайлівській — від перехрестя з вул. Шевченка до вул. Івана Мамайчука.
«Зробимо цю невеличку ділянку — з’єднаємо дві капітально відремонтовані вулиці. Планується розширення стоянки. Там усі мережі замінено (тепло, вода), нещодавно побудували каналізацію до медичного коледжу», — аргументує начальник управління ЖКГ.
- Завершили ще декілька перехідних проєктів
Більше ніяких крупних об’єктів у цьому році не планують.
На вул. Волі, де також замінили комунікації, ями залатають поточним ремонтом. Дорогу й тротуари на вул. Анни Ярославни днями заасфальтували.
«Відбулася затримка, оскільки незаплановано розтягнувся в часі попередній проєкт. Торік робили заміну водогону. В підрядної організації виникли певні складнощі. Виявили додаткові врізки, яких не було в проєкті. А чому виявили? Так раніше підключали… Наприклад, приїхала бригада перепідключати колодязь, а там замість трьох з’єднань потрібно шість. Через це роботи тривали довше», — пояснив Олег Годун.
За його словами, якби з водогоном упоралися на місяць раніше, то асфальт на вулиці поклали б ще торік, як було за планом.
«Коли погіршилися погодні умови, я доповів міському голові, що недоцільно асфальтувати, і ми це перенесли на наступний рік», — каже начальник управління.
Раніше в управлінні ЖКГ стверджували, що всі нові тротуари планують викласти бруківкою, в єдиній лівреї. Проте по вул. Анни Ярославни асфальт.
На вулиці Анни Ярославни завершили капітальний ремонт.
«Таким було передекспертизне рішення. Не єдино правильно використовувати тільки бруківку чи тільки асфальт. Асфальтне покриття легше в обслуговуванні, але в центральній частині міста більш естетично користуватися плиткою. Якщо ж підходити до цього з точки зору зручності, то для роликів і велосипедів (а там планується велосипедна доріжка з відповідною розміткою) краще саме асфальт», — пояснив Олег Годун.
Також на фінальній стадії роботи з будівництва тротуару по вул. Гетьмана Сагайдачного. Тротуар простягся від костелу до гімназії №10. Передбачено встановлення світлофору. Обабіч висадили липи й кущі барбарису.
«Залишилося встановити світлофор. Роботи з озеленення коригували вже в ході реалізації, бо виявилося, що на узбіччях під землею багато щебеню. Загалом гарний і потрібний об’єкт. Я задоволений — мікрорайон «Смолка» стає схожим на європейський мікрорайончик», — додав Олег Годун.
Тротуар із велодоріжкою на вул. Гетьмана Сагайдачного.
Детальніше про інфраструктурні проєкти на вул. Лесі Українки йшлося в «Звягель-інфо» №41 (1574) від 12 жовтня 2023 року в матеріалі «У Звягелі ліквідовують «бомбу вповільненої дії». Днями розпочалися роботи з реконструкції магістрального колектора», https://zvyagel.com.ua/news/156695-u-zvyageli-likvidovuyut-bombu-vpovilnenoyi-diyi.-dnyamu-rozpochalusya-robotu-z-rekonstrukciyi-magistralnogo-kolektora.html і в №20 (1605) від 16 травня 2024 року в матеріалі «Нова каналізація і новий водогін — на вулиці Лесі Українки. На відновлення дороги й тротуару коштів поки не передбачено», https://zvyagel.com.ua/news/157673-nova-kanalizaciya-i-novuy-vodogin-na-vuluci-lesi-ukrayinku.html
Олег БРЮХАНОВ, Єгор ЦИМБАЛЮК
Фото Артема ТАРАСЮКА
Коментарі відсутні