СЕРГІЙ КОЛОТОВ: «БЮДЖЕТ ВИКОНАЛИ, АЛЕ НАСТУПНИЙ РІК БУДЕ НЕПРОСТИМ»
- Топ новини
- 794
- 2 коментар(і)
- 19-12-2008 21:58
На кінець року традиційно проводяться підсумки зробленого. І наша наступна розмова — із заступником міського голови С.Ю.КОЛОТОВИМ про те, як в цьому році спрацювала промисловість та інші галузі економіки Новограда-Волинського.
— У цьому році у нас мають місце відносно високі темпи росту промислового виробництва. Індекс обсягів становив 151,9% — збільшився у півтора рази. Відбулося це, передовсім, через значне зростання обсягів на ВАТ «Новоград-Волинський м’ясокомбінат», ТОВ «Техна», меблева фабрика «Мірт».
Але, на жаль, криза торкнулася і роботи наших місцевих підприємств — за останній місяць намітилася тенденція до скорочення виробництва на більшості підприємств.
Важливо те, що промисловість є основним наповнювачем бюджету. Найбільше податків до місцевого бюджету надходить від ВО «Техна», ВАТ «Новоград-Волинський м’ясокомбінат», ВКФ «Леся». Разом це — більше п’яти мільйонів гривень. А до держбюджету ці підприємства направили за 11 місяців майже 10 мільйонів гривень. В цілому внесок 12 промислових підприємств становить майже третину від всіх надходжень. Для порівняння — у той же час суб’єкти підприємницької діяльності вносять 10 відсотків.
— Чи вдалося виконати бюджет?
— Нормальна робота промисловості і підприємницьких структур зумовили те, що станом на початок грудня забезпечене виконання доходної частини місцевого бюджету в повному обсязі. Але, на жаль, і тут маємо чіткі тенденції до зменшення податкових надходжень. На важкі часи очікуємо в першому кварталі наступного року — коштів до бюджету надходитиме значно менше. Через те в програмі соціально-економічного розвитку на 2009 рік намагаємося спланувати фінансування найбільш важливих для громади міста проектів.
— Які пріоритети на наступний рік?
— Серед пріоритетних програм хочу виділити будівництво нового сміттєзвалища, на яке вже надійшло 2,5 млн. грн., станції очистки води та будівництво ЗОШ №8, виконання заходів з енергозбереження та енергоефективності. Нагадаю, що з енергоефективності ми виграли грант і будемо отримувати фінансування від уряду Німеччини. Співфінансування йтиме з міського бюджету, і тут ми сподіваємося на підтримку наших високопоставлених земляків.
Вишукуємо резерви для наповнення бюджету в наступному році. Спланували цілий ряд заходів, серед яких і сприяння реалізації продукції місцевого товаровиробника. Насамперед — харчової промисловості. Як зазначалося, м’ясокомбінат і хлібозавод є лідерами наповнення бюджету. Тож, якщо не допомогти цим підприємствам, то завтра скоротяться обсяги виробництва, чисельність працівників, а, відповідно, і зменшаться надходження до бюджету. Ми проводимо на цих підприємствах виїзні наради і допомагаємо на місці вирішити ті чи інші проблемні питання.
— Чи є якість цієї продукції конкурентноспроможною?
— Як на мене особисто, то якість новоград-волинських хліба, ковбаси та пива досить добра. Тож завжди надаю перевагу саме нашому хлібові, нашому «живому» пиву, мені припало до смаку багато нових видів продукції м’ясокомбінату. Після відвідин цих підприємств плануємо разом з приватними підприємцями провести «круглий стіл». (Варто зазначити, що наше починання підтримано радою підприємців). Після проведення «круглого столу» і обговорення всіх проблемних питань буде прийняте відповідне рішення, за яким продукція місцевого товаровиробника повинна займати в магазинах та закладах громадського харчування пріоритетне місце. Після прийняття рішення працюватимуть рейдові бригади, які на місцях відслідковуватимуть виконання поставлених завдань.
— Тож буде впроваджено політику «протекціонізму»?
— Користуючись нагодою, хочемо звернутися до приватних підприємців, щоб вони з розумінням поставилися до цього заходу. Бо політика «протекціонізму» притаманна іншим містам і вони її активно втілюють у життя. Спробуйте поторгувати новоград-волинською продукцією у тому ж Рівному: якщо і вийде, то дуже непросто. Вважаю таку стратегію виправданою, особливо в умовах фінансової кризи. Думаю, буде незайвим і керівникам підприємств замислитися про розширення ринків збуту. Бо окремі підприємства в сусідніх регіонах можуть скоротити виробництво або збанкрутувати. То чому не зайняти частину цього ринку?
До речі, хочу зазначити, що наші підприємства достатньо конкурентноспроможні, бо оновлюють виробництво, вкладають мільйони гривень у високотехнологічне енергоефективне обладнання. Так, більше 5 млн. гривень у модернізацію і реконструкцію інвестовано на хлібозаводі. Мільйони євро вкладено у розвиток «Техни». Нещодавно на виїзній нараді ми змогли побачити нове високотехнологічне обладнання на м’ясокомбінаті. Думають над програмою поступової модернізації виробництва на ВАТ «Новоград-Волинський пивзавод». Практично кожне підприємство активно працює в цьому плані, що є неабияким позитивом.
— Сергію Юрійовичу, чи конкурентно-спроможна заробітна плата на наших промислових підприємствах?
— На кожному промисловому підприємстві зарплата різна, а її середній рівень становить 1,5 тис. грн.
— Якщо порівняти з іншими містами області, то вона висока чи низька?
— По області цей показник найнижчий серед інших міст Житомирщини. Сподіваємося, що він зростатиме. Варто зазначити, що в цьому році активно створювалися нові робочі місця. Найбільше — на ТОВ «Техна» (понад 200 робочих місць протягом року).
— Чи відбулися якісь серйозні скорочення на промислових підприємствах міста?
— Поки що серйозних скорочень не спостерігається і не планується. Є надія, що і в наступному році скорочень не буде. Хоча і нових робочих місць створюватиметься небагато. Можливо, роботу пропонуватиме лише нове підприємство «Факро», де вироблятимуть дахові вікна. Це європейський лідер з виробництва такої продукції.
— Сергію Юрійовичу чи вдасться, як планувалося, залучити в місто кошти через гранти?
— Ми плануємо продовжити активну роботу щодо залучення міжнародної технологічної допомоги (так звані гранти). Завдяки цьому останніми роками вдається додатково залучати у місто мільйони гривень. У цьому році, черговий раз місто стало переможцем всеукраїнського конкурсу проектів і програм розвитку місцевого самоврядування. Були відзначені два проекти: поліпшення системи виробництва питної води, шляхом впровадження сучасної техгнологічної її очистки, та створення еколого-натуралістичного парку (на базі школи №5). Пріоритет надали першому проекту, на який найближчим часом надійде 455 тис. грн. Що стосується другого проету, то ми також виграли грант, оголошений посольством Норвегії, в розмірі 95 тис. грн., і за умови співфінансування з місцевого бюджету розпочнемо реконструкцію даху школи №5. Обовязкова умова — дах має бути із сучасних будівельних матеріалів, які вже закуплені за кошти норвезької сторони. Нагадаю, що містом також виграно грант щодо впровадення енергоефективності в будівлях. Продовжуєтсья реалізація проектів за підтримки ПРООН. Плануємо брати участь і в інших грантах.
— Сергію Юрійовичу, а яка ситуація склалася у торговельній мережі міста?
— У торгівлі, як завжди, дуже велика конкуренція. В місті зявилося декілька нових супермаркетів. Разом з тим, жваво торгують і у невелечких приватних магазинчиках. Кожен покупець може обрати те, що йому більше до вподоби. Повертаючись до питання реалізації продукції місцевого товаровиробника, хотілося б висловити побажання , щоб у торгових точках і в закладах громадського харчування сприяли всім цим заходам. Адже не секрет, що практично жодне кафе не торгує місцевим пивом, що дуже дивує наших гостей, які хочуть покуштувати саме новоград-волинського — «живого» та корисного. І це потрібно враховувати всім власниками кафе, барів та ресторанів.
— Досить часто піднімається також питання пасажирських перевезень. Чи вдається вирішувати ці проблеми зокрема щодо пільгових перевезень?
— Чесно кажучи, система пільгових перевезень завдає усім величезних клопотів. Держава, займаючись відкритим популізмом, запровадила пільги майже для 50 відсотків населення, от тільки про належне фінансування чомусь «забули». І це не може не позначатися на якості і безпеці пасажирських перевезень. Під час проведення прямої урядової «гарячої лінії» Міністерством транспорту я ставив запитання: «Чи планується впорядкування пільг?». На що отримав відповідь, що це питання не лише назріло, але й перезріло, та сучасна політична ситуація аж ніяк не сприяє такому непопулярному рішенню, як скорочення пільг. Хоча у планах уряду є запровадження адресної грошової допомоги.
— Чи можливо зменшити навантаження на міські автобуси, куди в години «пік» просто неможливо увійти?
— Для зменшення напруги на міських маршрутах будемо думати, радитись — який буде порядок пільгових перевезень у наступному році. Плануємо в години «пік» відкрити нові автобусні маршрути від «Болгарбуду» до автовокзалу через центр. Далі, в якості експерименту плануємо відкрити новий автобусний маршрут від вулиці Ільїна через «Морське», Чехова, Горького, центр і до водолікарні. Найближчим часом зміниться маршрут автобусів №13 та №14, які від «Супутника» вже поїдуть через «Морське», де багато державних установ.
Щодо міжміських перевезень, то плануємо удосконалити схеми руху та паркування автобусів у районі автовокзалу, що дозволить розпочати заключення договорів з перевізниками, які обслуговують міжнародні маршрути. Це дасть змогу пасажирам купувати квитки на міжнародні рейси не в Житомирі чи Києві, а безпосередньо у Новограді-Волинському і здійснювати посадку цих пасажирів на окремих платформах.
Стосовно залізниці, то зрозуміло, що, чим більше через місто проходить транспортних артерій, тим жвавіша тут ділова активність. Тож ставимо за ціль домогтися, щоб в нашому місті зупинявся потяг «Київ-Варшава» (експрес). Також ставимо питання про відновлення прямого сполучення з Москвою, адже багато новоград-волинських родин мають тісні стосунки з Росією. Внесемо на розгляд керівництва Південно-Західної залізниці пропозицію щодо приміського сполучення. Незважаючи на консерватизм залізничників чи керівництва Коростенської дирекції Південно-Західної залізниці, сподіваємося, що нас почують і наші побажання врахують, бо це не так складно.
— Сергію Юрійовичу, що б ви хотіли побажати нашим читачам у новому році?
— Хочу побажати, щоб їхні родини не зачепили негаразди, які прогнозуються з приходом фінансової кризи. Бажаю всім щастя, здоров’я, миру, злагоди і успіхів!
— У цьому році у нас мають місце відносно високі темпи росту промислового виробництва. Індекс обсягів становив 151,9% — збільшився у півтора рази. Відбулося це, передовсім, через значне зростання обсягів на ВАТ «Новоград-Волинський м’ясокомбінат», ТОВ «Техна», меблева фабрика «Мірт».
Але, на жаль, криза торкнулася і роботи наших місцевих підприємств — за останній місяць намітилася тенденція до скорочення виробництва на більшості підприємств.
Важливо те, що промисловість є основним наповнювачем бюджету. Найбільше податків до місцевого бюджету надходить від ВО «Техна», ВАТ «Новоград-Волинський м’ясокомбінат», ВКФ «Леся». Разом це — більше п’яти мільйонів гривень. А до держбюджету ці підприємства направили за 11 місяців майже 10 мільйонів гривень. В цілому внесок 12 промислових підприємств становить майже третину від всіх надходжень. Для порівняння — у той же час суб’єкти підприємницької діяльності вносять 10 відсотків.
— Чи вдалося виконати бюджет?
— Нормальна робота промисловості і підприємницьких структур зумовили те, що станом на початок грудня забезпечене виконання доходної частини місцевого бюджету в повному обсязі. Але, на жаль, і тут маємо чіткі тенденції до зменшення податкових надходжень. На важкі часи очікуємо в першому кварталі наступного року — коштів до бюджету надходитиме значно менше. Через те в програмі соціально-економічного розвитку на 2009 рік намагаємося спланувати фінансування найбільш важливих для громади міста проектів.
— Які пріоритети на наступний рік?
— Серед пріоритетних програм хочу виділити будівництво нового сміттєзвалища, на яке вже надійшло 2,5 млн. грн., станції очистки води та будівництво ЗОШ №8, виконання заходів з енергозбереження та енергоефективності. Нагадаю, що з енергоефективності ми виграли грант і будемо отримувати фінансування від уряду Німеччини. Співфінансування йтиме з міського бюджету, і тут ми сподіваємося на підтримку наших високопоставлених земляків.
Вишукуємо резерви для наповнення бюджету в наступному році. Спланували цілий ряд заходів, серед яких і сприяння реалізації продукції місцевого товаровиробника. Насамперед — харчової промисловості. Як зазначалося, м’ясокомбінат і хлібозавод є лідерами наповнення бюджету. Тож, якщо не допомогти цим підприємствам, то завтра скоротяться обсяги виробництва, чисельність працівників, а, відповідно, і зменшаться надходження до бюджету. Ми проводимо на цих підприємствах виїзні наради і допомагаємо на місці вирішити ті чи інші проблемні питання.
— Чи є якість цієї продукції конкурентноспроможною?
— Як на мене особисто, то якість новоград-волинських хліба, ковбаси та пива досить добра. Тож завжди надаю перевагу саме нашому хлібові, нашому «живому» пиву, мені припало до смаку багато нових видів продукції м’ясокомбінату. Після відвідин цих підприємств плануємо разом з приватними підприємцями провести «круглий стіл». (Варто зазначити, що наше починання підтримано радою підприємців). Після проведення «круглого столу» і обговорення всіх проблемних питань буде прийняте відповідне рішення, за яким продукція місцевого товаровиробника повинна займати в магазинах та закладах громадського харчування пріоритетне місце. Після прийняття рішення працюватимуть рейдові бригади, які на місцях відслідковуватимуть виконання поставлених завдань.
— Тож буде впроваджено політику «протекціонізму»?
— Користуючись нагодою, хочемо звернутися до приватних підприємців, щоб вони з розумінням поставилися до цього заходу. Бо політика «протекціонізму» притаманна іншим містам і вони її активно втілюють у життя. Спробуйте поторгувати новоград-волинською продукцією у тому ж Рівному: якщо і вийде, то дуже непросто. Вважаю таку стратегію виправданою, особливо в умовах фінансової кризи. Думаю, буде незайвим і керівникам підприємств замислитися про розширення ринків збуту. Бо окремі підприємства в сусідніх регіонах можуть скоротити виробництво або збанкрутувати. То чому не зайняти частину цього ринку?
До речі, хочу зазначити, що наші підприємства достатньо конкурентноспроможні, бо оновлюють виробництво, вкладають мільйони гривень у високотехнологічне енергоефективне обладнання. Так, більше 5 млн. гривень у модернізацію і реконструкцію інвестовано на хлібозаводі. Мільйони євро вкладено у розвиток «Техни». Нещодавно на виїзній нараді ми змогли побачити нове високотехнологічне обладнання на м’ясокомбінаті. Думають над програмою поступової модернізації виробництва на ВАТ «Новоград-Волинський пивзавод». Практично кожне підприємство активно працює в цьому плані, що є неабияким позитивом.
— Сергію Юрійовичу, чи конкурентно-спроможна заробітна плата на наших промислових підприємствах?
— На кожному промисловому підприємстві зарплата різна, а її середній рівень становить 1,5 тис. грн.
— Якщо порівняти з іншими містами області, то вона висока чи низька?
— По області цей показник найнижчий серед інших міст Житомирщини. Сподіваємося, що він зростатиме. Варто зазначити, що в цьому році активно створювалися нові робочі місця. Найбільше — на ТОВ «Техна» (понад 200 робочих місць протягом року).
— Чи відбулися якісь серйозні скорочення на промислових підприємствах міста?
— Поки що серйозних скорочень не спостерігається і не планується. Є надія, що і в наступному році скорочень не буде. Хоча і нових робочих місць створюватиметься небагато. Можливо, роботу пропонуватиме лише нове підприємство «Факро», де вироблятимуть дахові вікна. Це європейський лідер з виробництва такої продукції.
— Сергію Юрійовичу чи вдасться, як планувалося, залучити в місто кошти через гранти?
— Ми плануємо продовжити активну роботу щодо залучення міжнародної технологічної допомоги (так звані гранти). Завдяки цьому останніми роками вдається додатково залучати у місто мільйони гривень. У цьому році, черговий раз місто стало переможцем всеукраїнського конкурсу проектів і програм розвитку місцевого самоврядування. Були відзначені два проекти: поліпшення системи виробництва питної води, шляхом впровадження сучасної техгнологічної її очистки, та створення еколого-натуралістичного парку (на базі школи №5). Пріоритет надали першому проекту, на який найближчим часом надійде 455 тис. грн. Що стосується другого проету, то ми також виграли грант, оголошений посольством Норвегії, в розмірі 95 тис. грн., і за умови співфінансування з місцевого бюджету розпочнемо реконструкцію даху школи №5. Обовязкова умова — дах має бути із сучасних будівельних матеріалів, які вже закуплені за кошти норвезької сторони. Нагадаю, що містом також виграно грант щодо впровадення енергоефективності в будівлях. Продовжуєтсья реалізація проектів за підтримки ПРООН. Плануємо брати участь і в інших грантах.
— Сергію Юрійовичу, а яка ситуація склалася у торговельній мережі міста?
— У торгівлі, як завжди, дуже велика конкуренція. В місті зявилося декілька нових супермаркетів. Разом з тим, жваво торгують і у невелечких приватних магазинчиках. Кожен покупець може обрати те, що йому більше до вподоби. Повертаючись до питання реалізації продукції місцевого товаровиробника, хотілося б висловити побажання , щоб у торгових точках і в закладах громадського харчування сприяли всім цим заходам. Адже не секрет, що практично жодне кафе не торгує місцевим пивом, що дуже дивує наших гостей, які хочуть покуштувати саме новоград-волинського — «живого» та корисного. І це потрібно враховувати всім власниками кафе, барів та ресторанів.
— Досить часто піднімається також питання пасажирських перевезень. Чи вдається вирішувати ці проблеми зокрема щодо пільгових перевезень?
— Чесно кажучи, система пільгових перевезень завдає усім величезних клопотів. Держава, займаючись відкритим популізмом, запровадила пільги майже для 50 відсотків населення, от тільки про належне фінансування чомусь «забули». І це не може не позначатися на якості і безпеці пасажирських перевезень. Під час проведення прямої урядової «гарячої лінії» Міністерством транспорту я ставив запитання: «Чи планується впорядкування пільг?». На що отримав відповідь, що це питання не лише назріло, але й перезріло, та сучасна політична ситуація аж ніяк не сприяє такому непопулярному рішенню, як скорочення пільг. Хоча у планах уряду є запровадження адресної грошової допомоги.
— Чи можливо зменшити навантаження на міські автобуси, куди в години «пік» просто неможливо увійти?
— Для зменшення напруги на міських маршрутах будемо думати, радитись — який буде порядок пільгових перевезень у наступному році. Плануємо в години «пік» відкрити нові автобусні маршрути від «Болгарбуду» до автовокзалу через центр. Далі, в якості експерименту плануємо відкрити новий автобусний маршрут від вулиці Ільїна через «Морське», Чехова, Горького, центр і до водолікарні. Найближчим часом зміниться маршрут автобусів №13 та №14, які від «Супутника» вже поїдуть через «Морське», де багато державних установ.
Щодо міжміських перевезень, то плануємо удосконалити схеми руху та паркування автобусів у районі автовокзалу, що дозволить розпочати заключення договорів з перевізниками, які обслуговують міжнародні маршрути. Це дасть змогу пасажирам купувати квитки на міжнародні рейси не в Житомирі чи Києві, а безпосередньо у Новограді-Волинському і здійснювати посадку цих пасажирів на окремих платформах.
Стосовно залізниці, то зрозуміло, що, чим більше через місто проходить транспортних артерій, тим жвавіша тут ділова активність. Тож ставимо за ціль домогтися, щоб в нашому місті зупинявся потяг «Київ-Варшава» (експрес). Також ставимо питання про відновлення прямого сполучення з Москвою, адже багато новоград-волинських родин мають тісні стосунки з Росією. Внесемо на розгляд керівництва Південно-Західної залізниці пропозицію щодо приміського сполучення. Незважаючи на консерватизм залізничників чи керівництва Коростенської дирекції Південно-Західної залізниці, сподіваємося, що нас почують і наші побажання врахують, бо це не так складно.
— Сергію Юрійовичу, що б ви хотіли побажати нашим читачам у новому році?
— Хочу побажати, щоб їхні родини не зачепили негаразди, які прогнозуються з приходом фінансової кризи. Бажаю всім щастя, здоров’я, миру, злагоди і успіхів!
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА
Коментарі 2
Плануємо в години «пік» відкрити нові автобусні маршрути від «Болгарбуду» до автовокзалу через центр.это надо было сделать еще лет 10 назад и не только в час "пик" а весь день..
admin
22:12:34 20-12-2008
админ, наверно не помниш, когдато(10 лет назад) автобусы всегда по центру ездили... а потом их убрали...а потом этих понаставляли бугров резиновых...
kentavr
03:02:08 12-02-2009