Хто здійснює «прописку», та яка відповідальність за проживання без неї?
- Питання-відповідь
- 306
- коментар(і)
- 05-05-2017 18:20
Добрий день, редакція газети «Звягель»! Ми купили квартиру та хочемо прописатись у ній. Звернувшись до паспортного столу, нам повідомили, що вони не здійснюють прописку. Куди звертатися за пропискою, та яка відповідальність може настати за проживання без неї?
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Понад рік тому в Україні змінилися правила реєстрації місця проживання. Відбулося це, у зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та затвердженням нових Правил реєстрації місця проживання (Постанова КМУ №207 від 02.03.2016 р.).
Головною відмінністю нового порядку стало те, що реєстраційні дії тепер здійснюють не органи міграційної служби (як було раніше), а органи місцевого самоврядування або ЦНАПи (центри надання адміністративних послуг).
КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ?
Відповідно до ст.3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та п.3 Правил реєстрації місця проживання, реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради або сільським головою.
Згідно з ч.3 ст.6 Закону, п.8 Правил, із питань «прописки» необхідно звертатися до органу реєстрації безпосередньо (тобто, до відповідного органу місцевого самоврядування) або до центру надання адміністративних послуг.
У місті Новограді-Волинському центр надання адміністративних послуг діє по вул.Соборності, 13.
ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ
Як вже зазначалося, для прописки/виписки необхідно звернутись до ЦНАПу.
Причому, ч.2 та 9 ст.6 Закону, п.6 та 8 Правил реєстрації місця проживання передбачені випадки, коли особисто подавати документи до органу реєстрації не обов’язково, і це може зробити інша особа.
Так, у разі, якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, це може зробити її законний представник (батьки дитини, опікуни чи піклувальники) або представник на підставі нотаріальної (або прирівняної до неї) довіреності.
Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (працівнику ОСББ).
Що стосується новонародженої дитини, то документи для реєстрації місця її проживання можуть бути подані під час проведення державної реєстрації народження дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану або під час подання заяви про призначення допомоги при народженні дитини через органи соціального захисту населення.
Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена з одночасним зняттям із реєстрації попереднього місця проживання. Іншими словами, у разі «прописки» за новою адресою не потрібно попередньо окремо подавати документи про «виписку» зі старої адреси.
СТРОКИ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону та п.4 Правил, особа зобов’язана зареєструвати своє місце проживання протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації попереднього місця проживання та прибуття до нового. Про цей строк можна не думати, якщо, як зазначалося вище, здійснити реєстрацію за новим місцем проживання одночасно зі зняттям з реєстрації за старою адресою.
Новонароджена дитина має бути зареєстрована за місцем проживання батьками протягом 3 місяців із дня державної реєстрації її народження.
За проживання без реєстрації місця проживання передбачена відповідальність, згідно зі ст. 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Так, якщо правопорушення вчинене вперше, то воно тягне за собою лише попередження, якщо ж повторно (тобто особою, яку протягом року вже притягали до відповідальності за це), — законом передбачено накладення штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн.).
ЯКІ ДОКУМЕНТИ НЕОБХІДНО ПОДАТИ
Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі — через центр надання адміністративних послуг) наступні документи:
Олексій Д., м.Новоград-Волинський
На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Понад рік тому в Україні змінилися правила реєстрації місця проживання. Відбулося це, у зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та затвердженням нових Правил реєстрації місця проживання (Постанова КМУ №207 від 02.03.2016 р.).
Головною відмінністю нового порядку стало те, що реєстраційні дії тепер здійснюють не органи міграційної служби (як було раніше), а органи місцевого самоврядування або ЦНАПи (центри надання адміністративних послуг).
КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ?
Відповідно до ст.3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та п.3 Правил реєстрації місця проживання, реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради або сільським головою.
Згідно з ч.3 ст.6 Закону, п.8 Правил, із питань «прописки» необхідно звертатися до органу реєстрації безпосередньо (тобто, до відповідного органу місцевого самоврядування) або до центру надання адміністративних послуг.
У місті Новограді-Волинському центр надання адміністративних послуг діє по вул.Соборності, 13.
ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ
Як вже зазначалося, для прописки/виписки необхідно звернутись до ЦНАПу.
Причому, ч.2 та 9 ст.6 Закону, п.6 та 8 Правил реєстрації місця проживання передбачені випадки, коли особисто подавати документи до органу реєстрації не обов’язково, і це може зробити інша особа.
Так, у разі, якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, це може зробити її законний представник (батьки дитини, опікуни чи піклувальники) або представник на підставі нотаріальної (або прирівняної до неї) довіреності.
Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (працівнику ОСББ).
Що стосується новонародженої дитини, то документи для реєстрації місця її проживання можуть бути подані під час проведення державної реєстрації народження дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану або під час подання заяви про призначення допомоги при народженні дитини через органи соціального захисту населення.
Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена з одночасним зняттям із реєстрації попереднього місця проживання. Іншими словами, у разі «прописки» за новою адресою не потрібно попередньо окремо подавати документи про «виписку» зі старої адреси.
СТРОКИ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону та п.4 Правил, особа зобов’язана зареєструвати своє місце проживання протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації попереднього місця проживання та прибуття до нового. Про цей строк можна не думати, якщо, як зазначалося вище, здійснити реєстрацію за новим місцем проживання одночасно зі зняттям з реєстрації за старою адресою.
Новонароджена дитина має бути зареєстрована за місцем проживання батьками протягом 3 місяців із дня державної реєстрації її народження.
За проживання без реєстрації місця проживання передбачена відповідальність, згідно зі ст. 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Так, якщо правопорушення вчинене вперше, то воно тягне за собою лише попередження, якщо ж повторно (тобто особою, яку протягом року вже притягали до відповідальності за це), — законом передбачено накладення штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн.).
ЯКІ ДОКУМЕНТИ НЕОБХІДНО ПОДАТИ
Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі — через центр надання адміністративних послуг) наступні документи:
- письмову заяву;
- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, то подається свідоцтво про народження;
- квитанцію про сплату адміністративного збору;
- документи, що підтверджують право на проживання в помешканні;
- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
- довіреність (якщо документи подає представник).
Коментарі відсутні