Відповідь на відкритий лист пенсіонера Володимира Федорова до міського голови Віктора Леонідовича Весельського («Звягель» №48 (1268) від 1 грудня 2017 року)
- Актуально
- 123
- коментар(і)
- 29-12-2017 21:44
Тариф — це обов’язкові витрати, без яких неможливе виконання послуг із централізованого водопостачання та водовідведення. Кожна складова тарифів, кожна стаття витрат — це ті кошти, які підприємство використовує для забезпечення виробничого процесу. При цьому варто зазначити, що в тарифах передбачена нульова ставка рентабельності, тобто, тарифи передбачають тільки відшкодування витрат без будь-якого прибутку.
Тарифна політика комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», при формуванні тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення, чітко грунтується на дотриманні Закону України «Про Державний бюджет України», Закону України від 24.06.2004 р. №1875-15 «Про житлово-комунальні послуги», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. №869 «Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення».
На комунальному підприємстві, починаючи з 2011 року по 2014 рік, була проведена реконструкція та заміна зношеного енергоємного насосного обладнання на сучасне енергозберігаюче за рахунок коштів субкредиту Міжнародного банку реконструкції та розвитку (далі — МБРР). У результаті даної заміни був зменшений обсяг використання електричної енергії з 4887 тис. кВт/год./рік до 3755 тис. кВт/год./рік, що в загальному на 30% менше, ніж до реконструкції, а також скорочено 37 працівників персоналу за рахунок автоматизації насосних станцій.
Посилена перевірка тарифів, яку пройшло комунальне підприємство, зокрема, Державна фінансова інспекція у 2015 році, підтвердила відповідність розрахунків усім державним нормативно-правовим вимогам та порушень у формуванні структури тарифу не виявила (акт ревізії від 02.10.2015 року №63-09/11). Процес формування тарифу на водопостачання та водовідведення на 2018 рік контролюється головним управлінням Держпродспоживслужби в Житомирській області, та наразі проведено позапланову перевірку правильності планування витрат підприємства на наступний рік (акт перевірки додається).
У структурі тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення було заплановано на 2016 рік 3808,79 тис. кВт/год./рік, на 2017 рік — 3496,0 тис. кВт/год./рік, 2018 рік — 3715,6 тис. кВт/год./рік.
Фонд оплати праці підприємства формується, у відповідності до Галузевої угоди між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Об’єднанням організацій роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України» та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України від 10.01.2017 року, зареєстрованої Міністерством соціальної політики України від 31.01.2017 р. №7, де встановлені мінімальні обов’язкові гарантії в оплаті праці, які враховані при формуванні тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення. Середня заробітна плата працівників комунального господарства становить 4200 грн., планова на 2018 рік — 5400 грн., у зв’язку зі збільшенням із 01.01.2018 р. мінімальної заробітної плати до 3723 грн. та збільшенням прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У тарифі, що діяв із 01.03.2016 року по 12.05.2017 року, були закладені ціни на матеріали, паливо, заробітну плату та інше на рівні цін жовтня 2014 року, тобто, не відповідали ринковим цінам. Через невідповідність яких комунальне підприємство не отримувало відповідні доходи, а навпаки, сплачуючи податки, виплачували заробітну плату працівникам та завершили 2016 рік зі збитком — 3,4 млн. грн. за основною діяльністю, за 9 місяців 2017 року збиток склав 2,9 млн. грн.
Проведення реконструкції водопровідних та каналізаційних насосних станцій із заміною зношеного енергоємного обладнання на сучасне енергозберігаюче за рахунок коштів кредиту МБРР дало змогу забезпечити багатоповерхову забудову міста питною водою протягом 24 годин на добу, тобто — цілодобово! Крім цього, до підвищувальних насосних станцій додатково підключено 6 багатоповерхових будинків міста (пл.Лесі Українки, 15, вул.Соборності, 3, вул.Соборності, 2, вул.Шевченка, 7, вул.Соборності, 4, вул.Шевченка, 1), а це все — додаткові витрати електричної енергії.
Окремо хочемо наголосити, що існує таке поняття, як пропуск та реалізація стічних вод. Питоме енергоспоживання розраховується не на 1 куб. м реалізації, а на 1 куб. м пропущених стічних вод.
Пропуск стоків — це всі стічні води, які надійшли на каналізаційні очисні споруди та пройшли повний цикл біологічної очистки. Пропуск стічних вод становить 2 млн. куб. м/рік, а реалізація стічних вод — це кількість стічних, виставлених абонентам до оплати, становить 1 млн. куб. м/рік. Різниця в 1 млн. куб. м/рік говорить про те, що населення міста, яке отримує послуги з централізованого водовідведення, фактично споживає за рік на 1 млн. куб. м води більше, аніж йому виставляється до оплати. Такий стан зумовлюється низьким порогом чутливості індивідуальних засобів обліку. В результаті цього щомісяця підприємство недоотримує за надані послуги 2 млн. грн.
Із метою вирішення цієї проблеми і прийнято Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-VІІІ, який вступив у дію 22 червня 2017 року.
Що стосується тиску в центральній частині міста, то в 2017 році було прийнято рішення про встановлення підвищувальної насосної станції в центральній частині міста. На ці цілі було виділено 443 тис. грн. Із цієї суми було використано 353 тис. грн. на придбання труб на ліквідацію аварії на каналізаційному колекторі (діаметром 400 мм) по вул.Соборності — Замкова (в центральній частині міста), не ліквідація якої призвела б до того, що центральна частина міста не мала б не тільки водовідведення, а й водопостачання. Станом на 06.12.2017 року виготовлено та здано на експертизу проектно-кошторисну документацію на будівництво підвищувальної насосної станції на пл.Лесі Українки, 3. Виконання самих же робіт заплановано на 2018 рік. Насосна станція працюватиме на підвищення тиску в 7-ми будинках центральної частини міста.
Від редакції. Друкуючи відкритий лист пенсіонера Володимира Федорова до міського голови Віктора Весельського, газета «Звягель» підкреслила, що, як засіб масової інформації, ми намагаємось висвітлювати проблемні питання, такі, що цікавлять читачів. Більша частина листа була присвячена саме темі централізованого водопостачання (водовідведення) і питанню формування тарифів. Вичерпна відповідь надрукована вище. Втім, у листі В.Федорова були порушені й інші питання до міської влади. Зокрема, наступні: «Чому перші владні особи міста роблять вигляд, що не знали про те, що на полігон в урочищі Ржатківка завозиться львівське сміття? Чому у звіті міського голови не показано фонд оплати праці працівників міськради, рівень середньої, найнижчої і найвищої їх зарплати, а на їх фоні не відображено рівень зарплат медпрацівників та вчителів?».
Тарифна політика комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», при формуванні тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення, чітко грунтується на дотриманні Закону України «Про Державний бюджет України», Закону України від 24.06.2004 р. №1875-15 «Про житлово-комунальні послуги», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. №869 «Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення».
На комунальному підприємстві, починаючи з 2011 року по 2014 рік, була проведена реконструкція та заміна зношеного енергоємного насосного обладнання на сучасне енергозберігаюче за рахунок коштів субкредиту Міжнародного банку реконструкції та розвитку (далі — МБРР). У результаті даної заміни був зменшений обсяг використання електричної енергії з 4887 тис. кВт/год./рік до 3755 тис. кВт/год./рік, що в загальному на 30% менше, ніж до реконструкції, а також скорочено 37 працівників персоналу за рахунок автоматизації насосних станцій.
Посилена перевірка тарифів, яку пройшло комунальне підприємство, зокрема, Державна фінансова інспекція у 2015 році, підтвердила відповідність розрахунків усім державним нормативно-правовим вимогам та порушень у формуванні структури тарифу не виявила (акт ревізії від 02.10.2015 року №63-09/11). Процес формування тарифу на водопостачання та водовідведення на 2018 рік контролюється головним управлінням Держпродспоживслужби в Житомирській області, та наразі проведено позапланову перевірку правильності планування витрат підприємства на наступний рік (акт перевірки додається).
У структурі тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення було заплановано на 2016 рік 3808,79 тис. кВт/год./рік, на 2017 рік — 3496,0 тис. кВт/год./рік, 2018 рік — 3715,6 тис. кВт/год./рік.
Фонд оплати праці підприємства формується, у відповідності до Галузевої угоди між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Об’єднанням організацій роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України» та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України від 10.01.2017 року, зареєстрованої Міністерством соціальної політики України від 31.01.2017 р. №7, де встановлені мінімальні обов’язкові гарантії в оплаті праці, які враховані при формуванні тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення. Середня заробітна плата працівників комунального господарства становить 4200 грн., планова на 2018 рік — 5400 грн., у зв’язку зі збільшенням із 01.01.2018 р. мінімальної заробітної плати до 3723 грн. та збільшенням прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У тарифі, що діяв із 01.03.2016 року по 12.05.2017 року, були закладені ціни на матеріали, паливо, заробітну плату та інше на рівні цін жовтня 2014 року, тобто, не відповідали ринковим цінам. Через невідповідність яких комунальне підприємство не отримувало відповідні доходи, а навпаки, сплачуючи податки, виплачували заробітну плату працівникам та завершили 2016 рік зі збитком — 3,4 млн. грн. за основною діяльністю, за 9 місяців 2017 року збиток склав 2,9 млн. грн.
Проведення реконструкції водопровідних та каналізаційних насосних станцій із заміною зношеного енергоємного обладнання на сучасне енергозберігаюче за рахунок коштів кредиту МБРР дало змогу забезпечити багатоповерхову забудову міста питною водою протягом 24 годин на добу, тобто — цілодобово! Крім цього, до підвищувальних насосних станцій додатково підключено 6 багатоповерхових будинків міста (пл.Лесі Українки, 15, вул.Соборності, 3, вул.Соборності, 2, вул.Шевченка, 7, вул.Соборності, 4, вул.Шевченка, 1), а це все — додаткові витрати електричної енергії.
Окремо хочемо наголосити, що існує таке поняття, як пропуск та реалізація стічних вод. Питоме енергоспоживання розраховується не на 1 куб. м реалізації, а на 1 куб. м пропущених стічних вод.
Пропуск стоків — це всі стічні води, які надійшли на каналізаційні очисні споруди та пройшли повний цикл біологічної очистки. Пропуск стічних вод становить 2 млн. куб. м/рік, а реалізація стічних вод — це кількість стічних, виставлених абонентам до оплати, становить 1 млн. куб. м/рік. Різниця в 1 млн. куб. м/рік говорить про те, що населення міста, яке отримує послуги з централізованого водовідведення, фактично споживає за рік на 1 млн. куб. м води більше, аніж йому виставляється до оплати. Такий стан зумовлюється низьким порогом чутливості індивідуальних засобів обліку. В результаті цього щомісяця підприємство недоотримує за надані послуги 2 млн. грн.
Із метою вирішення цієї проблеми і прийнято Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-VІІІ, який вступив у дію 22 червня 2017 року.
Що стосується тиску в центральній частині міста, то в 2017 році було прийнято рішення про встановлення підвищувальної насосної станції в центральній частині міста. На ці цілі було виділено 443 тис. грн. Із цієї суми було використано 353 тис. грн. на придбання труб на ліквідацію аварії на каналізаційному колекторі (діаметром 400 мм) по вул.Соборності — Замкова (в центральній частині міста), не ліквідація якої призвела б до того, що центральна частина міста не мала б не тільки водовідведення, а й водопостачання. Станом на 06.12.2017 року виготовлено та здано на експертизу проектно-кошторисну документацію на будівництво підвищувальної насосної станції на пл.Лесі Українки, 3. Виконання самих же робіт заплановано на 2018 рік. Насосна станція працюватиме на підвищення тиску в 7-ми будинках центральної частини міста.
А.ЛЕВИЦЬКА, начальник комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства»
Від редакції. Друкуючи відкритий лист пенсіонера Володимира Федорова до міського голови Віктора Весельського, газета «Звягель» підкреслила, що, як засіб масової інформації, ми намагаємось висвітлювати проблемні питання, такі, що цікавлять читачів. Більша частина листа була присвячена саме темі централізованого водопостачання (водовідведення) і питанню формування тарифів. Вичерпна відповідь надрукована вище. Втім, у листі В.Федорова були порушені й інші питання до міської влади. Зокрема, наступні: «Чому перші владні особи міста роблять вигляд, що не знали про те, що на полігон в урочищі Ржатківка завозиться львівське сміття? Чому у звіті міського голови не показано фонд оплати праці працівників міськради, рівень середньої, найнижчої і найвищої їх зарплати, а на їх фоні не відображено рівень зарплат медпрацівників та вчителів?».
Коментарі відсутні