У Звягельській громаді послугу  соціального таксі потребують понад 200 осіб

У Звягельській громаді послугу соціального таксі потребують понад 200 осіб

Соціальне таксі стане одним із положень міської програми створення безбар’єрного простору на 2024-2026 роки, яка планується до затвердження на найближчій сесії міської ради. Цю послугу на сьогодні потребують понад 200 осіб — 167 дорослих, котрі пересуваються в інвалідних візках, та 40 дітей із ДЦП. Таку інформацію надали в управлінні соціального захисту населення Звягельської міської ради.

 

Можливість запровадження у Звягельській громаді соціального таксі розглядали ще при каденції Віктора Весельського. Територіальний центр соціального обслуговування подавав заявку, щоб отримати спецавтомобіль у межах державної програми, що тоді діяла. Однак заявку не задовольнили, оскільки держава надавала перевагу громадам із населенням менше 50 тисяч.

У Житомирській області діє вісім служб перевезень «Соціального таксі», які мають загалом 11 спецавтомобілів. Зокрема, служби створені у Житомирській, Бердичівській, Баранівській міських радах; Брусилівській, Любарській, Хорошівській, Чоповицькій селищних радах; Білокоровицькій сільській раді.

  1. Пріоритет — комунальному автомобілю

У Звягелі таку послугу планують реалізувати за допомогою автомобіля, що перебуватиме в комунальній власності на балансі Територіального центру.

Нагадаємо, такий формат підтримали звягеляни в опитуванні, проведеному у Фейсбук-спільноті «Звягель» (тижневик) на початку квітня. Тоді газета «Звягель-інфо», традиційно виступаючи комунікативною платформою, де кожен охочий має можливість висловитися й запропонувати свої ідеї та бачення, винесла це питання на громадське обговорення.

Понад половина респондентів (53%) висловилися за збільшення кількості адаптованих автобусів на міських маршрутах. Цей варіант — дотичний до вирішення проблеми, проте повністю послугу соціального таксі не замінить. Щодо реалізації саме цієї ініціативи, то формат із комунальним авто підтримали 24% респондентів, а угоду зі службою таксі (яка матиме адаптований для «візочників» транспорт) — 20%. Загалом в опитуванні взяли участь понад 350 респондентів.

  1. Співпрацю з приватними таксі не виключають

Послугу соціального таксі може надавати як комунальний транспорт, так і приватні служби таксі, якщо вони виявлять до цього інтерес та матимуть спеціально обладнані автомобілі. Сам механізм надання послуги ще потребує доопрацювання. Адже необхідно визначитися з кількістю поїздок, черговістю, відшкодуванням витрат тощо, — стверджують в органах місцевого самоврядування.

— Створити максимальну інклюзію на території громади швидко не вдасться, але ми поступово рухаємося в цьому напрямку. Протягом цього року планується забезпечити інклюзію на п’яти соціально важливих міських об’єктах — двох, що належать лікарні, другому поверсі Палацу культури, гімназії №10 і Центрі реабілітації дітей з інвалідністю. Інклюзивні заходи в гімназії №10 будуть передбачені не лише для школярів, а й для батьків, — каже заступниця міського голови Ірина Гудзь.

— Один із гостей громади зазначив: ми готові приїздити в місто, де знаємо: якщо з нами щось трапиться, раптом станемо інвалідами, то ми зможемо повноцінно жити в цьому місті, — додає вона.

  1. Є надія на гранти

Отримати спецавтомобіль для послуги соціального таксі міська влада сподівається в межах співпраці з міжнародними донорами. Такий приклад уже є. Німецьке місто-партнер Звягеля — Зіндельфінген — надало в якості допомоги пожежні автівки.

Якщо ж не вдасться заручитися підтримкою грантодавців, то спецавтомобіль придбають за кошти міського бюджету. Принаймні, таку можливість органи місцевого самоврядування Звягеля розглядають.

  1. Анонсуємо громадське обговорення

Щоб максимально врахувати думки й пропозиції всіх зацікавлених, газета «Звягель-інфо» спільно з органами місцевого самоврядування ініціює громадське обговорення щодо формату запровадження в громаді послуги соціального таксі.

Попередньо, громадське обговорення заплановане на 16 травня, на 16:00. Місце проведення — конференцзала Прозорого офісу (вул. Шевченка, 20). Будівля забезпечена інклюзією, зокрема, діє ліфт, пристосований для потреб візочників.

Пропонуємо долучитися до обговорення керівникам служб таксі та перевізникам, які обслуговують міські автобусні маршрути. Адже збільшення кількості автобусів, пристосованих для маломобільних груп населення (також і для батьків із маленькими дітьми) максимально дотичне до вирішення проблеми безбар’єрності у Звягелі.

Щоденно на міські автобусні маршрути виїздить 14 одиниць транспорту. В розпорядженні приватних перевізників, які обслуговують маршрути, є 7 автобусів, що обладнані спеціальним в’їздом для маломобільних груп. Таких автобусів виходить на рейси щонайменше 5-6 одиниць одночасно. За рухом громадського транспорту в режимі онлайн можна слідкувати в системі «Дозор». Там окремо позначені автобуси для людей з особливими потребами.

Нагадаємо, що запровадження у Звягельській громаді соціального таксі є однією з вимог осіб із особливими потребами до органів місцевого самоврядування.

Матеріал підготовлений завдяки фінансовій підтримці Української Асоціації Медіа Бізнесу за гроші «Німецького Фонду Маршалла з США» та «Українського Медіа Фонду».

Олег БРЮХАНОВ, 
Єгор ЦИМБАЛЮК

Фото з офіційного сайту Житомирської ОДА