Громада висловила пропозиції щодо організації руху громадського транспорту вулицею Медичною

Громада висловила пропозиції щодо організації руху громадського транспорту вулицею Медичною

Після капітального ремонту вулиці Медичної зазнають змін деякі маршрути громадського транспорту. Тут облаштують дві автобусні зупинки, щоб покращити якість доступу громади до медичного закладу. Роботи в межах капремонту вулиці розпочалися 21 жовтня, про що йшлося в «Звягель-інфо» №43 від 24 жовтня. Завершення, а разом із ним — і встановлення зупинок, заплановане в наступному році.

Втім уже зараз відбулося громадське обговорення цього нововведення у Фейсбук-спільноті «Звягель» (тижневик). У цьому матеріалі ми зібрали пропозиції щодо організації руху автобусів вулицею Медичною, побажання пасажирів, а також коментарі начальниці відділу економічного планування та підприємницької діяльності Звягельської міської ради Алли Володіної.

 
  1. «Не варто забувати, що в пріоритеті 
  2. мають бути люди, а не автівки», —

відповіла Алла Володіна на зауваження, що на вулиці Медичній постійно є проблеми з парковкою. Проєкт капремонту, зокрема, передбачає облаштування нових парковочних місць з обох сторін, що сприятиме покращенню ситуації.

«В одному зі щорічних опитувань, яке проводив відділ, нас просили зробити зупинку біля поліклініки. Й у публікаціях запитували про це. Не варто забувати, що в пріоритеті мають бути люди, а не автівки. Не всі приїздять до лікарні на авто, і не всім легко добиратися від зупинки на автовокзалі до лікарні. Місто змінюється, змінюється міська мобільність», — зазначила начальниця відділу.

  1. Зупинки на Медичній будуть інклюзивні

Усі нові проєкти, що реалізують у Звягельській громаді, враховують вимоги інклюзивності. Не виняток — і нові зупинки громадського транспорту. Вони будуть обладнані тактильною плиткою, кольоровими елементами й пониженням тротуару.

  1. Зміни — для маршрутів №1, №3 і №4?

«Маршрут №1 можна закільцювати через лікарню. Таким чином з’явиться дві зупинки: 1 — вул. Київська (біля «Фори» й «Апельсину»); 2 — лікарня. І цей маршрут лише омине ділянку дороги від перехрестя Київська/Шевченка до перехрестя Шевченка/Медична, на якій і так нема зупинок»,запропонував Юрій.

Змінити маршрут для окремих рейсів (приміром, раз на кожну годину через вулицю Медичну) пропонує підписник спільноти Валентин. Власне, таку ідею й розглядають у міській раді, як робочий варіант — запровадити окремі рейси, наприклад, №3Л і №4Л, які б за певним графіком (один рейс «прямо», наступний — Медичною) звертали до лікарні.

«Внести зміни до маршруту громадського транспорту чи відкрити новий маршрут — це певна процедура, яка передбачає погодження з контролюючими службами для забезпечення безпеки руху. Тому не завжди можна врахувати ту чи іншу пропозицію», — зауважила Алла Володіна.

  1. «Краще б вирішили питання з автобусом №5», —

запропонувала підписниця спільноти Тетяна. Але це питання не до Звягельських органів місцевого самоврядування.

«Маршрут №5 не належить до мережі маршрутів міста Звягель. Це — маршрут Чижівської громади, замовником якого є Житомирська обласна адміністрація. Тому всі питання щодо п’ятого маршруту — до голови Чижівської громади та до ОВА», — відповіла Алла Володіна.

  1. Пропозицій удосталь. Критики теж

«А коли це влада прислухалася до громадян? Краще би подумали, де зробити стоянку. Службове авто водіям ніде паркувати, ПДР ніхто не дотримується. Робіть стоянку»,пропонує Олександр.

«Зупинку зробити напевно можна. Але це має бути якийсь підкорегований уже діючий маршрут (чи, принаймні, частина його рейсів). Бо, якщо вводити якийсь зовсім новий маршрут, то постає питання: у який саме бік його вводити від цієї зупинки? У бік «Смолки», «Дружби», «Лубчиці»? Бо ніхто від поліклініки з пересадкою на інший, уже свій маршрут, додому їхати не буде, витрачаючи зайвих 12 грн. Замість цього людина вже якось подужає відстань від поліклініки до автобусних зупинок на автовокзалі. І тоді з тих же міркувань виходить, що корегувати потрібно і якусь частину рейсів одиниці, і трійки, і четвірки. Але, знову таки, якщо корегувати лише частину рейсів, то до поліклініки людина добереться швидко, знаючи час, коли цей зкорегований маршрут буде на її зупинці. А от із поліклініки додому їй доведеться тоді чекати дуже довго, і вона все ж віддасть перевагу тому, щоби якось дійти до зупинок на автовокзалі»,вважає Сергій.

«Зупинка прекрасно поміститься прямо біля поліклініки, а от із іншого боку не знаю — можливо, біля скверу, щоб не ставити її впритул до 5-го будинку, людям під вікна. А з маршрутів можна раніше завернути один із трьох, які їдуть через «Фору» — №3/4/7»,пише Ольга.

«І кому прийшла ця ідея? Я 40 років прожила на Медичний і уявити не можу, куди втулити цю зупинку. Краще подбали би про те, щоб не було того затору, що існує зараз. Бувало і таке, що з двору виїхати неможна — понаставляють машин, перекриють в’їзд у двір. Не забувайте, що в’їзд у приймальне швидкої здійснюється через Медичну, і не раз доводилося спостерігати, як це є проблемою для швидкої»,пише Ірина.

«Всі маршрути і так у достатній близькості до ТМО. Чи не краще замість цього зосередитися на облаштуванні діючих зупинок? Принаймні, двох, які умовно там розглядають», запитує Сергій.

«Чому не зробити маршрут відремонтованими вулицями Мамайчука-Анни Ярославни? Із зупинками: медичний коледж, стадіон «Авангард», будмаркет «Норма», вул. Медична, хірургія, магазин-склад «Добриня». Потрібен ремонт далі по вулиці Анни Ярославни. А тоді маршрут слідуватиме через ринок «Урожай», вул. Ніколаєва, вул. Гоголя (ДНЗ №16), вул. Вокзальна. Чи не пора переглянути маршрути автобусів, у зв’язку зі змінами в розташуванні центрів, необхідних у повсякденному житті? В чому така необхідність звозити хворих людей на центральний вокзал міста? Чи так необхідне було закриття районної автостанції, з огляду на нинішню епідеміологічну ситуацію?»коментує Святослав.

  1. Нова зупинка на автовокзалі відповідатиме нормам безбар’єрності

Її встановлять після того, як на будівництві торгово-офісного центру відпаде потреба в заїзді важкої техніки. Про це «Звягель-інфо» у вересні повідомляв забудовник — ТОВ «Новоград-Волинські шляхи». Керівник Віталій Табалюк пояснив, що у планах благоустрою прилеглої території є встановлення нової зупинки громадського транспорту. Вона буде облаштована на тротуарі. Тротуар планується вимостити бруківкою.

Однак терміни виконання робіт забудовник не уточнює, оскільки вони «прив’язані» до ходу будівництва.

«Щойно на об’єкті завершить роботу важка техніка, можна буде розпочинати благоустрій. Зокрема, й встановлення зупинки. Зрозуміло, що плитку укладають тоді, коли вже ведеться «чистовий» варіант благоустрою», — зазначав у коментарі «Звягель-інфо» Віталій Табалюк.

Нагадаємо, у серпні газета «Звягель-інфо» провела опитування у Фейсбук-спільноті «Звягель» (тижневик) щодо того, які, на думку громади, зупинки громадського транспорту потребують першочергової адаптації до вимог безбар’єрності.

Переконливу перемогу здобула зупинка громадського транспорту на автовокзалі (навпроти заправки WOG). За необхідність першочергової її адаптації проголосували 40% респондентів. Також у переліку зупинок, що пріоритетно потребують переобладнання, — зупинки на автовокзалі (біля квітів), на залізничному вокзалі, на вул. Київській (біля «Фори») та в центрі (біля «Укртелекому»).

Водночас, як справедливо зауважили респонденти, одна чи дві адаптовані зупинки проблему не усунуть. Але підходити до її вирішення теж потрібно після ретельного вивчення запитів і потреб у тому чи іншому мікрорайоні. Особливо — з огляду на високу вартість робіт.

Як зазначав раніше начальник управління житлово-комунального господарства та екології Звягельської міської ради Олег Годун, облаштування нової автобусної зупинки може сягати понад 300 тисяч гривень.

Тому очевидно, що лише за кошти міського бюджету (та ще й в умовах воєнного стану) всі зупинки модернізувати не вдасться. Тут потрібна координація зусиль місцевого самоврядування, бізнесу, можливо — участь у міжнародних проєктах із метою залучити донорські кошти для покращення безбар’єрності. Адже зараз це питання набуває дедалі більшої актуальності, оскільки внаслідок війни кількість людей, котрі потребують інклюзії й безбар’єрності, на жаль, зростає.

Загалом на території Звягельської громади є 144 зупинки громадського транспорту, включаючи старостинські округи. 40% зупинок «закріплені» за підприємцями — власниками торговельних точок, розташованих у межах зупинок.

Наразі до послуг пасажирів — 11 автобусних маршрутів. Із них 2 — приміські, що сполучають Звягель із селами Груд і Майстрів.

В органах місцевого самоврядування погоджуються, що в межах реалізації міської програми забезпечення максимальної безбар’єрності на території Звягельської громади доцільно сформувати перелік усіх зупинок громадського транспорту на території Звягеля, які потребують переобладнання. А також порядок черговості приведення їх до вимог інклюзії.

  1. * * *

Виступаючи комунікативною платформою, де кожен охочий має можливість висловитися, газета «Звягель-інфо» надає можливість зацікавленим опублікувати на шпальтах ідеї та бачення вирішення проблем.

Ця публікація підготовлена у співпраці з Українською Асоціацією Медіа Бізнесу та за підтримки ЮНЕСКО, за фінансування народу Японії. Автори несуть відповідальність за вибір і виклад фактів, що містяться в цій публікації, а також за висловлені думки, які не обов’язково належать ЮНЕСКО та жодним чином не зобов’язують Організацію.

Олег БРЮХАНОВ, Єгор ЦИМБАЛЮК

Ілюстрація створена за допомогою ШІ