На вулиці Медичній відкриють дві зупинки громадського транспорту

На вулиці Медичній відкриють дві зупинки громадського транспорту

  1. Новий автобусний маршрут у міській раді поки що тримають у секреті
 

Капітальний ремонт дорожнього покриття і тротуарів на вулиці Медичній розпочнуть щойно завершать заміну водогону. Не виключено, що цей об’єкт стане перехідним — тобто, продовження робіт відбудеться вже у наступному році. Таку інформацію «Звягель-інфо» повідомили в управлінні житлово-комунального господарства та екології Звягельської міської ради. Як зазначив начальник управління Олег Годун, капремонт вулиці Медичної також передбачає облаштування двох зупинок громадського транспорту. Однак куди саме від лікарні курсуватиме новий маршрут міського автобуса, у міській раді поки що не кажуть — тримають інтригу.

 
  1. 40% зупинок «закріплені» за підприємцями

«Загалом на території Звягельської міської територіальної громади є 144 зупинки громадського транспорту, включаючи старостинські округи. До послуг пасажирів — 11 автобусних маршрутів. Із них 2 — приміські, що сполучають Звягель із селами Груд і Майстрів», — зазначила Алла Володіна, начальниця відділу економічного планування та підприємницької діяльності міської ради.

Із 144 зупинок приблизно 60 «закріплені» за власниками торговельних точок, що розташовані в межах зупинки. За чистоту, благоустрій та інший комфорт на таких зупинках відповідають приватні підприємці. Рештою опікуються комунальники і роботи, за потреби, виконують коштом міського бюджету.

Нещодавно облаштували нову зупинку на початку вулиці Житомирської (поблизу, так званих, новобудов). Ця зупинка обійшлася платникам податків громади у 308,3 тис. гривень.

«У цю суму входить виготовлення зупинки, її монтаж та роботи з благоустрою території», — каже Олег Годун.

На вулиці Медичній відкриють дві зупинки громадського транспорту

  1. Міні-пандусами облаштували переходи на центральній вулиці

Про необхідність переоблаштування зупинок громадського транспорту у Звягельській громаді під вимоги інклюзії йшлося на нараді в органах місцевого самоврядування, що відбулася цього тижня.

Очевидно, що лише за кошти міського бюджету (та ще й в умовах воєнного стану) всі зупинки модернізувати не вдасться. Тут потрібна координація зусиль місцевого самоврядування, бізнесу, можливо — участь у міжнародних проєктах із метою залучити донорські кошти для покращення безбар’єрності. Адже зараз це питання набуває дедалі більшої актуальності, оскільки внаслідок війни кількість людей, котрі потребують інклюзії й безбар’єрності, на жаль, зростає.

«Будемо працювати в межах фінансових можливостей. Так, нещодавно обладнали міні-пандусами майже всі пішохідні переходи по вулиці Шевченка — від «Супутника» до площі Лесі Українки. Це покликано створити зручніші умови для людей у кріслах колісних та батьків із дитячими колясками», — каже Олег Годун.

Він також відзначив інші об’єкти на території громади, де враховано вимоги безбар’єрності при капітальних ремонтах. Зокрема, тротуар по вулиці Гетьмана Сагайдачного. Як йшлося в попередніх матеріалах «Звягель-інфо» на тему капремонтів доріг і тротуарів, у проєктах тепер враховують вимоги інклюзії.

  1. Що думає громада з цього приводу?

Нагадаємо, у серпні газета «Звягель-інфо» провела опитування у Фейсбук-спільноті «Звягель» (тижневик) щодо того, які, на думку громади, зупинки громадського транспорту потребують першочергової адаптації до вимог безбар’єрності.

«Пристосовані для потреб людей з інвалідністю автобуси неефективні, якщо немає зручних зупинок. Візочники, мами з колясками, люди на милицях не можуть зайти в маршрутку без допомоги. Які, на вашу думку, зупинки необхідно адаптувати в першу чергу? Свої варіанти та аргументи пишіть у коментарях», — звернулася газета «Звягель-інфо» до громади.

Переконливу перемогу в опитуванні здобула зупинка громадського транспорту на автовокзалі (навпроти заправки WOG). За необхідність першочергової її адаптації проголосували 40% респондентів.

Далі, за підсумками опитування, пріоритетність наступна: зупинка на автовокзалі (біля квітів) — 12%, зупинка на залізничному вокзалі — 12%, зупинка на вул. Київській (біля «Фори») — 10%, зупинка в центрі (біля «Укртелекому») — 9%.

Водночас, як справедливо зауважили респонденти, одна чи дві адаптовані зупинки проблему не усунуть. Але підходити до її вирішення теж потрібно після ретельного вивчення запитів і потреб у тому чи іншому мікрорайоні. Особливо — з огляду на високу вартість робіт.

На вулиці Медичній відкриють дві зупинки громадського транспорту

  1. У міській владі пообіцяли відреагувати на підсумки опитування

Начальник управління ЖКГЕ Звягельської міської ради Олег Годун каже, що є попередня домовленість із забудовником, що зводить торгово-офісний центр неподалік автовокзалу, про те, щоб він на благодійних засадах адаптував зупинку поруч із будівництвом. Саме цю зупинку громада вбачає першочерговою для переобладнання, щоб вона стала максимально зручною для більшості.

Надалі, у межах реалізації міської програми забезпечення максимальної безбар’єрності на території Звягельської громади, доцільно сформувати перелік усіх зупинок громадського транспорту на території Звягеля, які потребують переобладнання. А також порядок черговості приведення їх до вимог інклюзії.

  1. Половина міських автобусів адаптовані до інклюзії

«Щоденно на міські автобусні маршрути виїздить 14 одиниць транспорту. В розпорядженні приватних перевізників, які обслуговують маршрути, є 7 автобусів, що обладнані спеціальним в’їздом для маломобільних груп населення, всередині вони облаштовані місцями для розміщення візка (що важливо також для батьків із маленькими дітьми). Таких автобусів виходить на рейси щонайменше 5-6 одиниць одночасно. За рухом громадського транспорту в режимі онлайн можна слідкувати в системі «Дозор». Там окремо позначені автобуси для людей з особливими потребами», — пояснює Алла Володіна, начальник відділу економічного планування та підприємницької діяльності.

На вулиці Медичній відкриють дві зупинки громадського транспорту

  1. * * *

Детальніше про капітальний ремонт вулиці Медичної та Михайлівської, а також про інші важливі інфраструктурні проєкти йшлося в газеті «Звягель-інфо» №34 (1619) від 22 серпня 2024 року, №29 (1614) від 18 липня 2024 року, №24 (1609) від 13 червня 2024 року.

Додамо, що, виступаючи комунікативною платформою, де кожен охочий має можливість висловитися, газета «Звягель-інфо» надає можливість зацікавленим опублікувати на шпальтах ідеї та бачення вирішення проблеми.

Ця публікація підготовлена у співпраці з Українською Асоціацією Медіа Бізнесу та за підтримки ЮНЕСКО, за фінансування народу Японії. Автори несуть відповідальність за вибір і виклад фактів, що містяться в цій публікації, а також за висловлені думки, які не обов’язково належать ЮНЕСКО та жодним чином не зобов’язують Організацію.

Олег БРЮХАНОВ, Єгор ЦИМБАЛЮК

Фото автора