СЕРГІЙ КОЛОТОВ: «МІСТУ ПОТРІБНІ ДЕШЕВІ КРЕДИТНІ КОШТИ»

СЕРГІЙ КОЛОТОВ: «МІСТУ ПОТРІБНІ ДЕШЕВІ КРЕДИТНІ КОШТИ»

\"СЕРГІЙНОТАТКИ З СЕСІЇ МІСЬКОЇ РАДИ
РЕФОРМУВАННЯ ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Є певний перелік робіт на весь рік. Зокрема, на наступний рік — продовжити реконструкцію пологового відділення. На це, можливо, буде виділено кошти у наступному році — ми очікуємо мінімум 3 мільйони з Державного бюджету України.
УПРАВЛІННЯ МАЄ БУТИ ЯКІСНИМ!
У нашому місті створена сучасна модель управління якістю, що базується на міжнародному стандарті ІСО. Тобто, стандартизовані підходи до вирішення тих чи інших питань, як до документообігу, так і до інших. Відвідувачі міської ради змогли оцінити певні переваги, які містить центр надання адміністративних послуг, створений на першому поверсі. Головна ідея реформування в тому, що громадяни мають в одному місці подати заяву, і там же вони мають отримати відповідь на неї, не бігаючи по різних кабінетах. Повторюся, це тільки початок цієї роботи, у подальшому ми будемо удосконалювати її, використовуючи для цього як місцеві ресурси, так і грантові.
ЕНЕРГОРЕСУРСИ ДОРОЖЧАЮТЬ, А КОШТІВ — ОБМАЛЬ...
Тому один з пріоритетів — це енерго­ефективність. Створена відповідна програма, працюємо у проекті німецько-українського співробітництва GTZ. На минулому тижні у нас проводився ­енергоаудит в усіх бюджетних установах, ­зокрема, проведений енергоаудит кожної бюджетної будівлі. Маємо надію найближчим часом отримати певні рекомендації, тобто будемо чітко розуміти, що потрібно нам зробити для того, аби в нас господарство було енергоефективним, і кошти на енергозбереження в бюджетних установах використовувалися максимально ефективно.
ЧИ ВИГІДНО БРАТИ КРЕДИТ?
Той документ, що розроблять аудитори і нададуть нам, також зможе бути підставою для участі у різних грантових програмах, залученні дешевих кредитних коштів від міжнародних інституцій, зокрема, під 2-3%. Для певних проектів це достатньо вигідно, особливо для тих, термін окупності яких — 1-2 роки. Такими проектами є, наприклад, модульні котельні. Ми порахували, що встановлення такої котельні при школі окуповується вже за рік-півтора. Тому, коли стоїть питання, чи вигідно брати кредит під 3% для виконання цього, то моя відповідь — звичайно, так.
\"СЕРГІЙЕНЕРГОРЕСУРСИ МАЙЖЕ ВИЧЕРПАЛИ
На сьогодні ми вичерпали майже всі ресурси щодо забезпечення електроенергією, і нові потужні виробництва у нас зможуть з’явитися тільки після того, як ми вирішимо питання енергозабезпечення. Для цього в наступному році маємо розробити техніко-економічне обгрунтування і теж сподіваємося на підтримку нашого земляка, аби за його допомогою у Міністерстві палива та енергетики позитивно вирішувати питання для нашого міста.
— Сергію Юрійовичу, наскільки відомо, нині через Житомирщину проводиться нова, потужна лінія електропередач. Чи може вона якимось чином вирішити проблему нашого міста щодо розширення потужностей забезпечення електроенергією?
— Навряд чи це будівництво якимось чином може вплинути на вирішення проблем нашого міста. Тому, що дуже проблематично під’єднуватися до стратегічних ліній. Адже це ведеться будівництво лінії потужністю 750 кВ, і тому будувати підстанцію для Новограда-Волинського на такій стратегічній лінії і економічно недоцільно, бо це буде коштувати дуже дорого, і не настільки вже в нас потужні споживачі. Мабуть, найкращий варіант вирішення цього питання, — це якщо певні інститути проведуть науково і економічно обгрунтовані розрахунки, які визначать — що краще. Чи підводити лінію з боку Шепетівки, де задіяна підстанція на 330 кВ, чи, можливо, оптимальнішим буде якийсь інший варіант.
РОЗШИРЕННЯ МЕЖ МІСТА
Нині, з приходом нової команди, почалися конкретні дії у цьому напрямку, і є такі обнадійливі сподівання, що у наступному році ми впритул наблизимося до вирішення болючого питання щодо нашого міста — хоча б часткового розширення меж. Принаймні там, де є житлова забудова. Адже на сьогодні є величезна кількість скарг від людей, котрі проживають у районі того ж каменедробильного заводу — і не в місті, але і не в селі. Важко оформити щось і будуватися, і вирішувати якісь інші питання. Тому є всі підстави для того, щоб крапка була поставлена вже в наступному році.
Що стосується земель, придатних для економічно-комерційного використання, то у нас, спільно з районом, є домовленість, що на базі колишнього полігону, там, де територія за «Церсанітом», на землях Чижівської сільської ради, поблизу сміттєзвалища, є цікава земельна ділянка для створення промислового парку.
НА МІСЬКИХ ЗЕМЛЯХ, НАСАМПЕРЕД, МАЄ БУТИ ЖИТЛОВА ЗАБУДОВА
Будувати промислові об’єкти за межами міста — це європейський досвід. До речі, та ділянка вже викликає до себе неабиякий інтерес із боку інвесторів, адже там є майже всі комунікації, окрім електроенергії.
— Сергію Юрійовичу, хоча ці землі прилягають практично до меж міста, але вони все ж таки знаходяться на території, що належить району. Чи не виникає з цього приводу непорозумінь між двома владами — міською і районною?
— Дійсно, до недавнього часу в нас не було порозуміння між владою міста і району, зокрема, щодо розподілу податків від інвестиційної діяльності. Адже, незважаючи на те, що земля не міська, люди працюватимуть здебільшого міські на тих підприємствах, і місто теж має намір отримати з того певну частину податків. Новообраним міським головою і його командою ведеться активна робота щодо налагодження співпраці з районною владою, і у 2011 році плануємо вже вийти на конкретні домовленості. Нагадаю, що у нас є техніко-економічне обгрунтування розміщення промислового парку, який розробили чеські фахівці за кошти гранту, що ми свого часу виграли.
НАЙБІЛЬШИЙ ВНЕСОК — ВІД ВО «ТЕХНА»
Промислове виробництво в нас зросло більше, ніж на 20%. Нормально спрацювали, з приростом, більшість наших місцевих промислових підприємств. Найбільший внесок до загального обсягу виробництва промислової продукції, вже традиційно за останні декілька років, надійшов від виробничого об’єднання «Техна» — воно продовжує нарощувати випуск промислової продукції, яку експортує у десятки країн світу. І це підприємство вже стає нашою візитною карткою поряд з європейськими високоякісними меблями, фармацевтичними препаратами, іншими виробами.
Надходження до міського бюджету зросли більш, ніж на 20%. Це дозволить нам відносно нормально завершити рік, мається на увазі, профінансувати всі захищені статті по всіх галузях. Зокрема, по заробітній платі і енергоносіях.
ЗАРОБІТНА ПЛАТА У МІСТІ ВПЕРШЕ БІЛЬША ЗА СЕРЕДНЬООБЛАСНУ
— Середньомісячний розмір заробітної плати складає на 1 грудня 2010 року 1907 гривень. Вперше цей показник — більший за середньо­обласний.
Збільшується оплата праці і зростає кількість робочих місць на тій же «Техні» й інших підприємствах. Поступово збільшується обсяг інвестицій. Зокрема, на західній околиці міста вже можна спостерігати корпуси новозбудованого заводу фірми «Факро». В наступному році планується запуск цього підприємства. Коли воно вийде на повну потужність, то дасть місту до 300 робочих місць.
Це має велике значення, адже це не просто сотні нових робочих місць, а й сплата податків до міського бюджету, виконання програми розвитку переробної промисловості, що декларувалася Володимиром Івановичем Загривим: щоб те, що у нас виробляється, максимально перероблялося на місцях. У даному випадку — це буде деревина. Зокрема, на цьому підприємстві планується виготовляти дахові вікна і сходи на горище. «Факро» є лідером у Європі з виготовлення цього виду продукції.
ВЕДУТЬСЯ ПЕРЕГОВОРИ ЩОДО ВІДНОВЛЕННЯ РОБОТИ ПИВЗАВОДУ
Що стосується нестабільної роботи міських підприємств, то нині ведуться переговори щодо відновлення роботи пивзаводу та деякі інші.
Хочу окремо зупинитися на питанні транспорту, адже є чимало звернень громадян щодо ситуації на міських автобусних маршрутах загального користування. Ця ситуація нині непроста. З одного боку всі ми розуміємо — і влада, і перевізники, і пасажири — потрібно виконувати закони.
ДЕРЖАВА ПІЛЬГИ ГАРАНТУЄ ТА НЕ ЗАБЕЗПЕЧУЄ
На сьогодні законодавство гарантує пільги приблизно для половини населення міста. Все б нічого, якби держава виконала іншу свою обіцянку — забезпечити фінансування наданої пільги. На жаль, з цим набагато гірше — на даний час борг за пільгове перевезення перевалив за 2 мільйони гривень. І це при тому, що вартість проїзду у нас невисока, всього 1,50 грн. Чому я кажу невисока, тому що, як на одному із засідань заявив голова Всеукраїнської асоціації перевізників Віталій Рева, в наступному році тарифи мають збільшитися по Україні на маршрутних таксі з мінімальною відстанню до 4 гривень, а на більш довгих, у великих містах — до 5 гривень.
Наше місто не є великим, але і ми не зможемо уникнути підняття тарифу вже на початку наступного року. Адже зростає податкове навантаження, ціни на пальне, на запчастини, і потрібно підвищувати зарплату водіям і кондукторам. Нині вони отримують мізерну зарплату. І одна з причин — це економічно необгрунтований тариф.
ЯКОЮ БУДЕ ЦІНА ПРОЇЗДУ?
— Наскільки мені відомо, вартість проїзду очікується близько 2 гривень. Хоча економічно обгрунтованою з усіх розрахунків є ціна 2,50, але ми розуміємо, що це стане значним навантаженням на бюджети простих громадян.
Поки що просимо вибачення за тимчасові незручності, ті чи інші збої в роботі міського транспорту, будемо докладати зусиль, щоб у наступному році ситуація дещо покращилася. Сподіваємося, що і на державному рівні повернуться до проблем із пільговиками і їх вирішать. Це може бути у вигляді адресної допомоги або електронних пластикових карток, які б видавалися через соцзабез для найбільш незахищених категорій громадян. Адже не зовсім зрозуміло, коли людина отримує пенсію дві, три тисячі гривень, навіть більшу, ніж працюючий, і користується правом на пільговий проїзд, а держава при цьому неспроможна компенсувати перевізнику.
Коли питання компенсації за пільговий проїзд вирішиться, тоді можна буде вимагати від транспортників надання послуг на вищому рівні.
Аналізуючи звіт про економічний і соціальний розвиток міста, можна звернути увагу на окремі цифри, зокрема, в галузях житлово-комунального господарства, освіти, охорони здоров’я, культури, спорту. Детальніша інформація з цих питань розміщена на офіційному сайті міста.
Продовжується будівництво полігону для твердих побутових відходів, але для цього потрібне значне фінансування. Очікуємо, що за сприяння Голови Верховної Ради, нашого земляка Володимира Литвина, певні кошти будуть передбачені у державному бюджеті на наступний рік.
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА