ОСНОВНІ ФІНАНСОВІ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ПРІОРИТЕТИ м.НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ НА 2011 РІК ВИЗНАЧЕНІ

ОСНОВНІ ФІНАНСОВІ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ПРІОРИТЕТИ м.НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ НА 2011 РІК ВИЗНАЧЕНІ

\"ОСНОВНІУ НОВИЙ РІК — З НОВИМ БЮДЖЕТОМ
Завершилася довготривала, кропітка робота фінансистів, міського голови, його заступників, розпорядників коштів, депутатів над основним фінансовим документом міста. На останньому в минулому році пленарному засіданні сесії міської ради, що проходило 30 грудня, попередньо узгоджений варіант рішення про міський бюджет на
2011 рік представила начальник фінуправління Галина Смажук.
За словами Галини Кирилівни, прогноз доходів міського бюджету на 2011 рік визначено в сумі 160213,9 тис. грн. З них: доходів загального фонду — в сумі 151452,0 тис. грн., спеціального фонду — 8761,9 тис. грн.
Прогнозний обсяг видатків загального фонду становить 151451,2 тис. грн., що на 11,8 млн. грн.­ або на 8,5% більше відповідного показника 2010 року.
Вперше у формулі розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами враховано видатки на розвиток соціально-культурної сфери у сумі 3653,7 тис. грн. Крім того, передбачено 388,2 тис. грн. додаткової дотації із державного бюджету на вирівнювання забезпеченості місцевих бюджетів.
Видатки спеціального фонду, доведені розрахунковими показниками Міністерства фінансів, скориговані, відповідно до очікуваних надходжень. Бюджет розвитку міста є вагомою складовою спеціального фонду. Кошти у сумі 5716,4 тис. грн. пропонується спрямувати на капітальні вкладення, відповідно до плану соціально-економічного розвитку міста та пріоритетів усіх бюджетних галузей.
На стадії формування бюджету врегулювати усі проблемні питання немає можливості. Наявний фінансовий ресурс не забезпечує видатки на оплату праці на рік у сумі 6,3 млн. грн., з них у частині районних субвенцій — 1,6 млн. грн.
Тому, наголосила начальник фінансового управління, всім учасникам бюджетного процесу необхідно докласти максимум зусиль у наступному році на наповнення міського бюджету, раціонального спрямування та економного використання наявного фінансового ресурсу.
ЗАТВЕРДЖЕНО ПРОГРАМУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ МІСТА НА 2011 РІК
Депутати міської ради після тривалого обговорення затвердили запропоновану заступником міського голови Сергієм Колотовим Програму соціально-економічного розвитку міста на 2011 рік. Відповідно до результатів та тенденцій розвитку у минулому році, наявних проблем та впливу очікуваних змін зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної ситуації на економіку міста у Програмі визначено пріоритети соціально-економічного розвитку та система заходів щодо реалізації Стратегічного плану розвитку міста у 2011 році.
Серед основних: здійснення І етапу реконструкції водоканалізаційного господарства; залучення інвестицій, створення нових робочих місць; продовження реформування галузі охорони здоров’я; енергозбереження в бюджетних установах міста; розширення меж міста у відповідності до Генерального плану розвитку міста; збільшення обсягів будівництва житла за рахунок усіх джерел фінансування; розвиток туристичної інфраструктури.
Досягнення намічених показників передбачається здійснювати в основному за допомогою проведення організаційних та економічних заходів міської ради, спрямованих на підтримку та розвиток промисловості міста, підприємництва, раціональне використання місцевих ресурсів та посилення виконавської дисципліни у всіх ланках управління.
Прогнозується збільшення питомої ваги продукції деревообробки у промисловому виробництві міста за рахунок відкриття нового промислового підприємства ТОВ «Факро-ТЛ» з випуску дерев’яних дахових вікон та сходів на горище. ТОВ ВО «Техна» планує відкрити новий цех, в якому буде встановлено лінійно-технологічне обладнання.
На «Сільмаші» продовжиться модернізація виробництва з метою розширення номенклатури продукції, у т.ч. несільськогосподарського призначення. АТЗТ ВКФ «Леся» планує розширювати лінію з обробки текстильних виробів та розкрійний цех. У планах хлібозаводу — впровадження лінії з виробництва круасанів.
Готується проведення Першого міського економіко-інвестиційного форуму з метою презентації ресурсного потенціалу міста та району для впровадження проекту створення Промислового парку NovoPark. Міська рада має на меті представити можливості сприяння органів влади інвестиційному процесу.
Протягом наступного року планується облаштування кімнати матері і дитини в приміщенні автовокзалу, кімнати для водіїв, завершення будівництва критих платформ. Місцеві жителі зможуть на місці купувати квитки і без пересадок добиратись до багатьох міст Європи.
У планах залізниці на 2011 рік — початок реалізації Укрзалізницею реконструкції та електрифікації ділянки залізниці Миронівка-Фастів-Житомир-Новоград-Волинський. На 2011 рік Програмою зайнятості населення визначено завдання зі створення в місті Новограді-Волинському 1450 нових робочих місць.
З метою надання практичної допомоги заплановано урізноманітнення форм і методів співпраці міської влади з підприємцями та їх об’єднаннями на основі ділового партнерства і співробітництва.
У місті розпочато створення міської системи енергетичного менеджменту в установах бюджетної сфери.
Робота у вищезазначеному напрямку здійснюється компанією «Фіату», за фінансової підтримки Проекту Німецького Товариства Технічного Співробітництва (GTZ) ГмбХ «Енергоефективність у будівлях» у співвідношенні 50:50 для 32 комунальних будівель, з яких 24 будівлі — управління освіти і науки міської ради, 4 — відділу охорони здоров’я, 3 приміщення — культури та туризму та будівля виконавчого комітету міської ради.
Головною метою діяльності міської влади у сфері земельних відносин є розробка і затвердження Програми розвитку земельних відносин у місті на найближчі 5 років та впровадження вимог Генерального плану і Правил забудови Новограда-Волинського.
Серед основних завдань будівельної галузі міста є раціональне і ефективне використання землі; збільшення обсягів будівництва житла за рахунок усіх джерел фінансування; здійснення заходів зі стимулювання інвестиційного процесу в будівельному комплексі міста.
Програма передбачає 6 пріоритетних завдань роботи галузі житлово-комунального господарства в 2011 році. А саме: реалізація І етапу пілотного проекту з реконструкції водоканалізаційного господарства, завершення будівництва полігону зі знешкодження ТПВ, модернізація житлового фонду, надання якісних житлово-комунальних послуг, що відповідають санітарно-технічним вимогам, недопущення виникнення надзвичайних ситуацій у галузі житлово-комунального господарства та утримання доріг і освітлення вулиць у належному стані.
Серед основних напрямків роботи сфери охорони здоров’я населення Програмою соціально-економічного розвитку міста на 2011 рік передбачено наступне: удосконалення системи профілактичних медичних оглядів та диспансеризації населення, особливо дітей; поліпшення надання медичної допомоги дітям та матерям; зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я; виконання програм, спрямованих на подолання епідемії туберкульозу, ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально-небезпечних захворювань.
Освітяни міста у наступному році працюватимуть над реалізацією таких головних пріоритетів як впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес; охоплення дітей відповідного віку різними формами дошкільної та загальної середньої освіти; розвиток та підтримка творчої, духовно багатої особистості з урахуванням її потреб, інтересів, здібностей і бажань; виховання випускників, конкурентноспроможних на ринку праці в умовах його динамічного розвитку; поліпшення матеріально-технічного і кадрового забезпечення всіх ланок освітянського процесу.
Основними напрямками діяльності галузі в 2011 році є організація та проведення загальноміських заходів, реконструкція приміщень установ культури, удосконалення та збереження матеріально-технічної бази, охорона культурної спадщини, краєзнавча робота, розвиток туризму у місті, підтримка творчих ініціатив.
Пріоритетами розвитку галузі фізичної культури і спорту на наступний рік у Новограді-Волинському є: зміцнення матеріально-технічно-спортивної бази, фінансове забезпечення галузі, розвиток фізкультурно-спортивного руху, підвищення рівня фізичного виховання в місті, зміцнення кадрового потенціалу галузі.
Питання поліпшення соціального захисту населення залишається головним пріоритетом діяльності міського управління праці та соціального захисту населення в 2011році. Для жителів нашого міста, як для працюючих так і найуразливіших його верств, суттєве значення має державна програма соціальної підтримки сімей з дітьми, багатодітних і не заможних родин, інвалідів, одиноких громадян та громадян, які опинились у тяжких життєвих обставинах (безхатченків).
Ця підтримка забезпечується через надання різних видів соціальних допомог, пільг та субсидій. Важливим медико-соціальним заходом збереження та відновлення здоров'я населення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, є його оздоровлення. Не менш важливим напрямком є забезпечення ветеранів війни та інвалідів санаторно-курортними путівками, забезпечення інвалідів спецавтотранспортом та технічними засобами реабілітації.
Пріоритетним у діяльності відділу у справах сім’ї та молоді на 2011 рік стане наступне: сприяння громадській активності молоді, активізація молодіжного руху в місті; соціальна підтримка сімей, які опинились у складних сімейних обставинах; організація роботи в місті Кризового центру, щодо попередження насильства в сім’ї; реалізація у місті міської Програми забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян житлом на період 2008-2012 рр.; оздоровлення та відпочинок дітей.
Пріоритетні завдання служби у справах дітей на 2011 рік — соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та профілактика дитячої бездоглядності, попередження негативних проявів у підлітковому середовищі.
* * *

На сесії міської ради затверджено рішення «Про місцеві податки і збори» від 30.12.10 №28 як проект регуляторного акту. Протягом наступного місяця на розгляд громадськості міста пропонується наступне:
1. Встановити на території міста такі місцеві збори:
1.1. Збір за місця для паркування транспорт­них засобів.
1.1.1. Платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи-підприємці, котрі організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
1.1.2. Встановити ставку збору за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів за 1 м2 площі земельної ділянки, відведеної (визначеної) для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,03% від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного року.
1.2. Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності.
1.2.1. Платниками збору є суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують торгові патенти та провадять такі види підприємницької діяльності:
а) торговельна діяльність у пунктах продажу товарів;
б) діяльність з надання платних побутових послуг за переліком, визначеним Кабінетом міністрів України;
в) торгівля валютними цінностями у пунктах обміну іноземної валюти;
г) діяльність у сфері розваг.
1.2.2. Встановити ставку збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг з розрахунку на календарний місяць у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року (далі — мінімальна заробітна плата).
1.2.3. Встановити ставки збору за провадження:
а) торговельної діяльності у пунктах продажу товарів — 0,2% від розміру мінімальної заробітної плати;
б) торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом на стаціонарних, малогабаритних і пересувних автозаправних станціях, заправних пунктах — 0,4% від розміру мінімальної заробітної плати;
в) діяльності з надання платних побутових послуг — 0,2% від розміру мінімальної заробітної плати.
1.3. Туристичний збір.
1.3.1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію міста та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі).
1.3.2. Встановити ставку збору у розмірі 1% до вартості усього періоду проживання (ночівлі) за вирахуванням податку на додану вартість.
2. Затвердити Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених (визначених) для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів та Положення про порядок обчислення та сплати місцевих податків і зборів (додатки 1, 2, 3, 4).
Суб’єктам господарювання всіх форм власності, керівникам підприємств, установ, організацій, відповідно до затверджених положень, забезпечити повноту та своєчасність сплати місцевих податків і зборів.
3. Це рішення набирає чинності з 1 лютого 2011 року.
4. Вважати такими, що втратили чинність рішення міської ради від 24.04.08 №311 «Про місцеві податки і збори», рішення міської ради від 19.06.08 №340 «Про внесення змін до рішення міської ради від 24.04.08 №19 «Про місцеві податки і збори», рішення міської ради від 21.12.06 №98 «Про встановлення вартості торгових патентів на здійснення торговельної діяльності та надання побутових послуг».
Відділ інформації та зв’язків з громадськістю міської ради