ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПОРУШЕННЯ
- Кримінал
- 298
- коментар(і)
- 15-07-2011 15:10
В Україні здійснюються великомасштабні перетворення, спрямовані на зміцнення демократії й створення правової держави. Однією з головних проблем громадянського розвитку є зміцнення законності та правопорядку. Це висуває на перший план завдання забезпечення законності, захист прав і законних інтересів громадян, верховенство закону. Зростає протидія силам правопорядку.
Статтею 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв’язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановленим законом.
Адміністративне стягнення є мірою відповідальності, правовим наслідком адміністративного правопорушення. Воно застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст.23 КпАП).
Головна мета адміністративного стягнення — виховання порушника, тобто формування у нього звички законослухняної поведінки. Виховний вплив на порушника справляє як сам факт накладення на нього адміністративного стягнення, так і спеціальні виховні заходи, які застосовуються до нього під час виконання деяких стягнень. Так, наприклад, під час відбування виправних робіт здійснюється трудове виховання порушника; з особами, підданими адміністративному арешту, проводяться різні бесіди тощо.
Мета запобігання вчиненню нових правопорушень із боку правопорушника та інших осіб досягається головним чином завдяки остраху, що утримує нестійких осіб від вчинення адміністративних злочинів.
За результатами прокурорського нагляду за додержанням законодавства про адміністративні правопорушення в 2010 році, Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою внесено 15 документів реагування, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнено 40 посадових осіб, в тому числі 7 посадових осіб контролюючих органів. У вказаний період міжрайонною прокуратурою опротестовано 49 незаконних рішень про притягнення громадян до адміністративної відповідальності, з яких 37 рішень прийнятих органами внутрішніх справ (працівниками ВДАІ та міськрайвідділу міліції).
За 6 місяців 2011 року Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою внесено 5 документів прокурорського реагування, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнено 13 посадових осіб, в тому числі 4 особи державних органів контролю. У вказаний період опротестовано 22 незаконних рішення про притягнення громадян до адміністративної відповідальності, з яких 11 незаконних рішень органів контролю, 5 — працівників ДАІ, 6 — працівників Новоград-Волинського МВ УМВС України в Житомирській області.
Слід зазначити, що поширеними є випадки звернення громадян до прокуратури зі скаргами на незаконне притягнення до адміністративної відповідальності, особливо це стосується рішень органів ДАІ. Однак, статтею 288 КУпАП передбачено, що постанову про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено у вищестоящому органі (вищестоящій посадовій особі) або в районному, районному у місті, міському чи міськрайонному суді, у порядку визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КУпАП. Таким чином, скарга на незаконне рішення працівників ДАІ про притягнення громадян до адміністративної відповідальності може бути оскаржена у адміністративно територіальній інспекції УДАІ УМВС України в Житомирській області, яка знаходиться за адресою: м.Житомир, вул.Щорса, 96, або до суду.
Статтею 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв’язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановленим законом.
Адміністративне стягнення є мірою відповідальності, правовим наслідком адміністративного правопорушення. Воно застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст.23 КпАП).
Головна мета адміністративного стягнення — виховання порушника, тобто формування у нього звички законослухняної поведінки. Виховний вплив на порушника справляє як сам факт накладення на нього адміністративного стягнення, так і спеціальні виховні заходи, які застосовуються до нього під час виконання деяких стягнень. Так, наприклад, під час відбування виправних робіт здійснюється трудове виховання порушника; з особами, підданими адміністративному арешту, проводяться різні бесіди тощо.
Мета запобігання вчиненню нових правопорушень із боку правопорушника та інших осіб досягається головним чином завдяки остраху, що утримує нестійких осіб від вчинення адміністративних злочинів.
За результатами прокурорського нагляду за додержанням законодавства про адміністративні правопорушення в 2010 році, Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою внесено 15 документів реагування, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнено 40 посадових осіб, в тому числі 7 посадових осіб контролюючих органів. У вказаний період міжрайонною прокуратурою опротестовано 49 незаконних рішень про притягнення громадян до адміністративної відповідальності, з яких 37 рішень прийнятих органами внутрішніх справ (працівниками ВДАІ та міськрайвідділу міліції).
За 6 місяців 2011 року Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою внесено 5 документів прокурорського реагування, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнено 13 посадових осіб, в тому числі 4 особи державних органів контролю. У вказаний період опротестовано 22 незаконних рішення про притягнення громадян до адміністративної відповідальності, з яких 11 незаконних рішень органів контролю, 5 — працівників ДАІ, 6 — працівників Новоград-Волинського МВ УМВС України в Житомирській області.
Слід зазначити, що поширеними є випадки звернення громадян до прокуратури зі скаргами на незаконне притягнення до адміністративної відповідальності, особливо це стосується рішень органів ДАІ. Однак, статтею 288 КУпАП передбачено, що постанову про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено у вищестоящому органі (вищестоящій посадовій особі) або в районному, районному у місті, міському чи міськрайонному суді, у порядку визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КУпАП. Таким чином, скарга на незаконне рішення працівників ДАІ про притягнення громадян до адміністративної відповідальності може бути оскаржена у адміністративно територіальній інспекції УДАІ УМВС України в Житомирській області, яка знаходиться за адресою: м.Житомир, вул.Щорса, 96, або до суду.
М.СМІРНОВ, помічник Новоград-Волинського міжрайонного прокурора, юрист 2 класу
Коментарі відсутні