ВИБІР АВТОЗАПЧАСТИН: ОРИГІНАЛЬНІ ЧИ ЗАМІННИКИ?
- Актуально
- 775
- коментар(і)
- 09-12-2011 22:14
Незважаючи на різке падіння обсягів продажів авто у зв'язку з економічною кризою, продаж комплектуючих зменшився не так суттєво. В цілому ринок автозапчастин ділять на кілька конкуруючих сегментів: оригінальних, оригінал-аналогічних (від рекомендованих виробником заводів), неоригінальних і додаткових (тюнінгових), підроблених.
Світова тенденція заміни дорогих, оригінальних запчастин дешевими отримала особливого поширення в СНД. У нас давно працює повноцінний (найчастіше — тіньовий) ринок відновлених запчастин, тісно пов'язаний із СТО й розбірками. Останнім часом знаючі люди говорять про потік низькоякісних підробок із Китаю і Південної Кореї. Відзначається також зростання поставок деталей від західних компаній для українських і російських авто; цей бізнес особливо популярний в Угорщині, Польщі, Чехії та Словаччині. У свою чергу, українські компанії налагодили випуск здешевілих варіантів деталей для іномарок.
Різниця в цінах — істотна. Неоригінальні деталі дешевші на 30-40%, а «тіньовий» ринок пропонує їх в рази дешевше, аніж легальний. Незважаючи на розвинене в Україні дрібне і особливо тіньове виробництво автокомплектуючих до іномарок, основна роль на даному ринку, очевидно, і далі буде належати імпорту.
Яких же запчастин, переважно, потребує вітчизняний автолюбитель? Основна маса продажів автокомплектуючих припадає на автокузови, частка яких за останні роки зросла з 25 до 35%. Друга за продажами категорія — двигуни, що в сумі займає близько 20% продаж. Активно купують освітлювальну та сигнальну апаратуру (40-50% на рік). Найбільшим попитом наразі користується електрообладнання (акумулятори, стартери, лампи, свічки), фільтри, елементи зчеплення і гальмівні деталі, інші елементи ходової.
Для українського ринку автозапчастин характерним є роздробленість — домінує величезна маса дрібних і напівлегальних продавців. Великі компанії з'явилися ще в 90-і роки, за даними кожного з них, це — по 10-20% ринку. Для прикладу, один із лідерів — «Агро-Союз» — заявляє про зростання своєї частки на ринку автозапчастин до 20-22%. На істотні частки ринку офіційно претендують такі гіганти як «Укравтозапчастина», «АІС», «TradeLine».
ЩО Ж КУПИТИ?
Майже всіх автолюбителів можна умовно розділити на дві групи. Перша група впевнена, що потрібно купувати тільки оригінальні автозапчастини, тобто запчастини з клеймом заводу-виробника автомобілів. У даному випадку більш висока ціна — це наслідок особливого контролю і перевірених технологій.
Друга група вважає, що головне при підборі автозапчастин, — ім’я виробника, а висока вартість оригінальної автозапчастини — це лише плата за бренд. Хто ж правий? Давайте спробуємо розібратися.
Існує 4 групи автозапчастин:
Оригінальні запчастини. Для великого автомобільного заводу, що є, по суті, тільки складальником машин, самостійне виготовлення комплектуючих, як правило, не має особливого сенсу. І тому при розробці нової моделі автозавод замовляє деталі на стороні. Між потенційними постачальниками проводиться тендер, а сам автомобільний завод висуває ряд жорстких вимог щодо якості, термінів поставки. При цьому вимоги до якості і характеристик деталей можуть перевищувати базові вимоги галузевих стандартів. У результаті підприємству, що виграло тендер, видається техзавдання, в якому зазначені основні параметри, на підставі яких постачальник конструює деталь, виготовляє і відправляє частину з них на складальний конвеєр, іншу частину — на склади дилерських автосервісів, попередньо упакувавши ці деталі в коробки із позначкою автоконцерну. Виробників однієї і тієї ж деталі може бути кілька (наприклад, на Mercedes ставлять автозапчастини Bosch, Febi та Hella). Вони можуть змінюватися, а за законом автовиробник повинен забезпечувати ринок оригінальною запчастиною протягом 10 років з моменту закінчення випуску моделі.
Запчастини від заводських постачальників. Виробники оригінальної запчастини постачають свою продукцію не тільки автоконцернам, але і в магазини і неавторизовані сервіси. У цьому випадку вони продаються тільки з логотипом заводу, що їх випустив.
Запчастини від сторонніх виробників. Сюди відносяться автозапчастини від виробників, які не мають домовленостей із виробниками автомобілів. Простіше кажучи, фірма купує деталь або вузол, розбирає і за їх зразком конструює власну запасну частину. Така запчастина перед випуском у продаж обов’язково повинна бути сертифікована і не завжди є точною копією оригінальної запчастини, може містити власні секрети і ноу-хау фірми-виробника. Характерний приклад — окремо виготовлені кульові опори для машин, в яких, за задумом автовиробників, опора міняється тільки лише в зборі із ричагом.
Запчастини від пакувальників. Більшість автозапчастин, випущених виробниками зі світовими іменами, продаються зі штампом і в упаковці інших, не менш відомих, фірм. Зрозуміти фінансові вигоди цього досить складно, ще складніше дізнатися обсяги закупівель та імена справжніх виробників. Наприклад, виробник фільтрів може продавати власний фільтрувальний папір своїм конкурентам, а всі ремні приводу, що існують у світі, випускаються лише п’ятьма заводами.
На прохання редакції «ЗІ», свою думку висловив власник магазину «Автозапчастини», що у нашому місті по вул.Волі, Олександр АНІСІМОВ:
— Я особисто займаюся продажем запчастин уже 7 років, ми працюємо з допомогою оригінальних програм, електронних і паперових каталогів. При необхідності доставляємо замовлені запчастини навіть у той же день! Без перебільшення можу сказати — можна привезти будь-яку запчастину. З власного досвіду раджу: якщо мова йде про деталі двигуна чи ходової, — економити не варто, краще придбати оригінал, хоч він іноді і значно дорожчий. Коли ж це деталі кузова, адже фірмові коштують справді величезні гроші, тут можна піти на компроміс і задовольнитися дешевшою запчастиною.
Виходить, що людям, які не хочуть вдаватися в подробиці виготовлення автозапчастин, кращий варіант — покупка оригінальних запчастин. Але такий підхід навряд чи рентабельний: різниця в цінах на одну і ту ж деталь між оригінальною автозапчастиною та іншою перевищує іноді десятикратний розмір. І тут треба знати, що ж може отримати покупець за свої гроші і чим, з точки зору надійності і довговічності, відрізняються один від одного запчастини. В цій нелегкій справі кваліфіковані продавці завжди можуть вас проконсультувати, зекономити ваш час і зусилля, зробивши задоволеним власника потрібної запчастини.
Світова тенденція заміни дорогих, оригінальних запчастин дешевими отримала особливого поширення в СНД. У нас давно працює повноцінний (найчастіше — тіньовий) ринок відновлених запчастин, тісно пов'язаний із СТО й розбірками. Останнім часом знаючі люди говорять про потік низькоякісних підробок із Китаю і Південної Кореї. Відзначається також зростання поставок деталей від західних компаній для українських і російських авто; цей бізнес особливо популярний в Угорщині, Польщі, Чехії та Словаччині. У свою чергу, українські компанії налагодили випуск здешевілих варіантів деталей для іномарок.
Різниця в цінах — істотна. Неоригінальні деталі дешевші на 30-40%, а «тіньовий» ринок пропонує їх в рази дешевше, аніж легальний. Незважаючи на розвинене в Україні дрібне і особливо тіньове виробництво автокомплектуючих до іномарок, основна роль на даному ринку, очевидно, і далі буде належати імпорту.
Яких же запчастин, переважно, потребує вітчизняний автолюбитель? Основна маса продажів автокомплектуючих припадає на автокузови, частка яких за останні роки зросла з 25 до 35%. Друга за продажами категорія — двигуни, що в сумі займає близько 20% продаж. Активно купують освітлювальну та сигнальну апаратуру (40-50% на рік). Найбільшим попитом наразі користується електрообладнання (акумулятори, стартери, лампи, свічки), фільтри, елементи зчеплення і гальмівні деталі, інші елементи ходової.
Для українського ринку автозапчастин характерним є роздробленість — домінує величезна маса дрібних і напівлегальних продавців. Великі компанії з'явилися ще в 90-і роки, за даними кожного з них, це — по 10-20% ринку. Для прикладу, один із лідерів — «Агро-Союз» — заявляє про зростання своєї частки на ринку автозапчастин до 20-22%. На істотні частки ринку офіційно претендують такі гіганти як «Укравтозапчастина», «АІС», «TradeLine».
ЩО Ж КУПИТИ?
Майже всіх автолюбителів можна умовно розділити на дві групи. Перша група впевнена, що потрібно купувати тільки оригінальні автозапчастини, тобто запчастини з клеймом заводу-виробника автомобілів. У даному випадку більш висока ціна — це наслідок особливого контролю і перевірених технологій.
Друга група вважає, що головне при підборі автозапчастин, — ім’я виробника, а висока вартість оригінальної автозапчастини — це лише плата за бренд. Хто ж правий? Давайте спробуємо розібратися.
Існує 4 групи автозапчастин:
Оригінальні запчастини. Для великого автомобільного заводу, що є, по суті, тільки складальником машин, самостійне виготовлення комплектуючих, як правило, не має особливого сенсу. І тому при розробці нової моделі автозавод замовляє деталі на стороні. Між потенційними постачальниками проводиться тендер, а сам автомобільний завод висуває ряд жорстких вимог щодо якості, термінів поставки. При цьому вимоги до якості і характеристик деталей можуть перевищувати базові вимоги галузевих стандартів. У результаті підприємству, що виграло тендер, видається техзавдання, в якому зазначені основні параметри, на підставі яких постачальник конструює деталь, виготовляє і відправляє частину з них на складальний конвеєр, іншу частину — на склади дилерських автосервісів, попередньо упакувавши ці деталі в коробки із позначкою автоконцерну. Виробників однієї і тієї ж деталі може бути кілька (наприклад, на Mercedes ставлять автозапчастини Bosch, Febi та Hella). Вони можуть змінюватися, а за законом автовиробник повинен забезпечувати ринок оригінальною запчастиною протягом 10 років з моменту закінчення випуску моделі.
Запчастини від заводських постачальників. Виробники оригінальної запчастини постачають свою продукцію не тільки автоконцернам, але і в магазини і неавторизовані сервіси. У цьому випадку вони продаються тільки з логотипом заводу, що їх випустив.
Запчастини від сторонніх виробників. Сюди відносяться автозапчастини від виробників, які не мають домовленостей із виробниками автомобілів. Простіше кажучи, фірма купує деталь або вузол, розбирає і за їх зразком конструює власну запасну частину. Така запчастина перед випуском у продаж обов’язково повинна бути сертифікована і не завжди є точною копією оригінальної запчастини, може містити власні секрети і ноу-хау фірми-виробника. Характерний приклад — окремо виготовлені кульові опори для машин, в яких, за задумом автовиробників, опора міняється тільки лише в зборі із ричагом.
Запчастини від пакувальників. Більшість автозапчастин, випущених виробниками зі світовими іменами, продаються зі штампом і в упаковці інших, не менш відомих, фірм. Зрозуміти фінансові вигоди цього досить складно, ще складніше дізнатися обсяги закупівель та імена справжніх виробників. Наприклад, виробник фільтрів може продавати власний фільтрувальний папір своїм конкурентам, а всі ремні приводу, що існують у світі, випускаються лише п’ятьма заводами.
На прохання редакції «ЗІ», свою думку висловив власник магазину «Автозапчастини», що у нашому місті по вул.Волі, Олександр АНІСІМОВ:
— Я особисто займаюся продажем запчастин уже 7 років, ми працюємо з допомогою оригінальних програм, електронних і паперових каталогів. При необхідності доставляємо замовлені запчастини навіть у той же день! Без перебільшення можу сказати — можна привезти будь-яку запчастину. З власного досвіду раджу: якщо мова йде про деталі двигуна чи ходової, — економити не варто, краще придбати оригінал, хоч він іноді і значно дорожчий. Коли ж це деталі кузова, адже фірмові коштують справді величезні гроші, тут можна піти на компроміс і задовольнитися дешевшою запчастиною.
Виходить, що людям, які не хочуть вдаватися в подробиці виготовлення автозапчастин, кращий варіант — покупка оригінальних запчастин. Але такий підхід навряд чи рентабельний: різниця в цінах на одну і ту ж деталь між оригінальною автозапчастиною та іншою перевищує іноді десятикратний розмір. І тут треба знати, що ж може отримати покупець за свої гроші і чим, з точки зору надійності і довговічності, відрізняються один від одного запчастини. В цій нелегкій справі кваліфіковані продавці завжди можуть вас проконсультувати, зекономити ваш час і зусилля, зробивши задоволеним власника потрібної запчастини.
Олександр ГЕМБАРСЬКИЙ, за матеріалами Інтернету
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА
Коментарі відсутні