«Державне фінансування — це насмішка над місцевою владою»
- Новоградські новини
- 135
- коментар(і)
- 05-04-2013 18:54
Однією з ключових тем прес-конференції, яку провів міський голова для місцевих ЗМІ 2 квітня, стали пасажирські перевезення. З огляду на критичний фінансовий стан, у якому опинилися місцеві перевізники, це питання в екстреному порядку розглядали на позачерговому засіданні виконкому, що відбулося зранку того ж дня. Про прийняте рішення та інші міські проблеми й перспективи Володимир Загривий та його заступник Сергій Колотов спілкувалися з пресою протягом півтори години.
З 6 квітня змінюються правила гри в системі міських пасажирських перевезень. Пільгові категорії населення матимуть право на безкоштовний проїзд винятково в пільгових автобусах. У решті — так званих, маршрутних таксі — вартість проїзду для пільговиків становитиме 50% вартості квитка, тобто 1 грн. У той же час буде вирівняно вартість проїзду для не пільгових пасажирів — у всіх міських автобусах вони платитимуть за проїзд по 2 грн.
Таке рішення — вимушене, зізнаються у владі. Воно покликане допомогти уникнути повної зупинки громадського транспорту, оскільки автоперевізник постійно працює на межі банкрутства. Підраховано, що собівартість проїзду вже зараз становить 2,77 грн., а розрахункова сума державної субвенції, яка б повністю покрила затрати на перевезення пільговиків, досягає 9 млн. грн. Оскільки субвенція й близько недотягує до цієї суми, а на транспортному підприємстві через брак коштів водії працюють на мінімальній зарплаті, немає достатньої можливості оновлювати автопарк, навіть заплатити попередньому власнику за автобуси, що нині виходять на маршрути, було вирішено піти на такий компроміс.
Червоною темою прес-конференції стало невиконання державою своїх зобов’язань перед місцевими радами. «Я не бачу світла в тунелі, якщо держава не змінить своє ставлення», — зауважив Володимир Загривий. Що й казати: станом на сьогодні із задекларованих 50 мільйонів гривень державної субвенції на соціально-економічний розвиток Новограда-Волинського надійшов лише один мільйон. Та й той, кажуть, «на папері».
«Позиції в наших депутатів Верховної Ради вже не ті», — зізнався міський голова. Втім, за його словами, буде докладено всіх зусиль, аби фінансування ключових об’єктів таки було проведено. Зокрема, попри труднощі, Володимир Загривий розраховує, що в цьому році вдасться збудувати «коробку» хірургічного корпусу, дійти до даху, щоб, коли настануть несприятливі погодні умови, займатися вже внутрішніми роботами.
Що ж до поточної ситуації в місті, то Володимир Загривий відзначив, що цьогорічний осінньо-зимовий період минув для нас без катаклізмів. Стабільно й практично без збоїв працювали підприємства, які здійснюють життєзабезпечення міста. На боротьбу з ожеледицею було висипано 1580 тонн піщано-сольової суміші, тоді як у попередній період — 840.
«Якщо протягом відповідного періоду 2012 року до травматологічного відділення міськрайТМО звернулося по допомогу 1993 особи (з них — 900 внаслідок падіння на льоду), то у 2013-му — 2037 (1023 падіння)», — міський голова спирався на цифри, які свідчать, що травматизм, пов’язаний із ожеледицею, перебуває практично на звичному для зими рівні.
Цей та інші моменти дали підстави міському голові звинуватити засоби масової інформації в нагнітанні ситуації навколо міських проблем. Володимир Загривий закликав місцеву пресу дотримуватися журналістської етики й приділяти більше уваги позитиву й таким темам, що консолідуватимуть громаду. Хоча подальші питання й відповіді на них підтвердили, що деякі проблеми нікуди не зникли, й не вина журналістів у тому, що їх не можна розв’язати.
Зокрема, ремонт доріг. У цьому році на це передбачено 3,5 млн. гривень. З огляду на вартість робіт вистачить тільки на ямковий ремонт, оскільки капітальний ремонт одного кілометра дороги сягає 1,5-2 млн. грн.
Принагідно міський голова згадав успішні в цьому плані попередні роки, коли було заасфальтовано під’їзні шляхи до міста з усіх напрямків, крім баранівського: «Для міського бюджету це обійшлося в нуль гривень, хоча було виконано робіт на 25-26 млн. грн. То — мої зв’язки, моє вміння аргументовувати, переконувати».
У стадії очікування перебуває ситуація з будівництвом у місті багатоквартирного житла. «Інвестиційні пропозиції — вже давно на розгляді в будівельних компаній. Якщо хтось наважиться, то йому будуть надані всі преференції. Але це таке питання, яке ми досі не можемо зрушити», — зізнається Володимир Загривий.
У середині квітня планується продовжити роботи з будівництва другої черги полігону для твердих побутових відходів. Буде освоєно 240 тисяч гривень — перехідних коштів із минулого року. А на завершення другої черги потрібно ще 1,5 мільйона.
Чималі дискусії серед населення останнім часом викликає доцільність кронування дерев. «Нормальний господар завжди доглядає за деревами, адже це й світло, і безпека повітряних ліній електропередач. Звісно, спеціалізованих фахівців у нас немає — роблять ті, хто «набив руку». Немає й парку відповідної техніки. Тож у цьому році беремо курс на придбання такої техніки. Поки що це буде машина для ремонту доріг», — пояснив міський голова.
«У нас недостатньо грошей, щоб забезпечити людей, але ми маємо йти на такий варіант», — коментуючи перші практичні кроки щодо будівництва притулку для бродячих собак, зауважив Володимир Загривий. Але знову ж таки, притулок побудують, і зроблять це швидко лише за умови, що піде фінансування.
Ледь не єдине питання, у відповіді на яке не згадувалося про фінанси, стосувалося пам’ятника Леніну: «Рішення залишається в силі, йде його погодження в центральних органах влади. Як тільки буде підтвердження, — рішення буде виконане. Коли це буде — час покаже. Ті, хто збирає підписи за його збереження на цьому місці, думають не про майбутнє, а про минуле».
«Я на вибори не йду», — ствердно заявив Володимир Загривий. Цим самим, вочевидь, він підкреслив, що в своїй роботі на посаді міського голови керуватиметься принципами доцільності, а не тим, щоб будь-що сподобатися виборцям.
З 6 квітня змінюються правила гри в системі міських пасажирських перевезень. Пільгові категорії населення матимуть право на безкоштовний проїзд винятково в пільгових автобусах. У решті — так званих, маршрутних таксі — вартість проїзду для пільговиків становитиме 50% вартості квитка, тобто 1 грн. У той же час буде вирівняно вартість проїзду для не пільгових пасажирів — у всіх міських автобусах вони платитимуть за проїзд по 2 грн.
Таке рішення — вимушене, зізнаються у владі. Воно покликане допомогти уникнути повної зупинки громадського транспорту, оскільки автоперевізник постійно працює на межі банкрутства. Підраховано, що собівартість проїзду вже зараз становить 2,77 грн., а розрахункова сума державної субвенції, яка б повністю покрила затрати на перевезення пільговиків, досягає 9 млн. грн. Оскільки субвенція й близько недотягує до цієї суми, а на транспортному підприємстві через брак коштів водії працюють на мінімальній зарплаті, немає достатньої можливості оновлювати автопарк, навіть заплатити попередньому власнику за автобуси, що нині виходять на маршрути, було вирішено піти на такий компроміс.
Червоною темою прес-конференції стало невиконання державою своїх зобов’язань перед місцевими радами. «Я не бачу світла в тунелі, якщо держава не змінить своє ставлення», — зауважив Володимир Загривий. Що й казати: станом на сьогодні із задекларованих 50 мільйонів гривень державної субвенції на соціально-економічний розвиток Новограда-Волинського надійшов лише один мільйон. Та й той, кажуть, «на папері».
«Позиції в наших депутатів Верховної Ради вже не ті», — зізнався міський голова. Втім, за його словами, буде докладено всіх зусиль, аби фінансування ключових об’єктів таки було проведено. Зокрема, попри труднощі, Володимир Загривий розраховує, що в цьому році вдасться збудувати «коробку» хірургічного корпусу, дійти до даху, щоб, коли настануть несприятливі погодні умови, займатися вже внутрішніми роботами.
Що ж до поточної ситуації в місті, то Володимир Загривий відзначив, що цьогорічний осінньо-зимовий період минув для нас без катаклізмів. Стабільно й практично без збоїв працювали підприємства, які здійснюють життєзабезпечення міста. На боротьбу з ожеледицею було висипано 1580 тонн піщано-сольової суміші, тоді як у попередній період — 840.
«Якщо протягом відповідного періоду 2012 року до травматологічного відділення міськрайТМО звернулося по допомогу 1993 особи (з них — 900 внаслідок падіння на льоду), то у 2013-му — 2037 (1023 падіння)», — міський голова спирався на цифри, які свідчать, що травматизм, пов’язаний із ожеледицею, перебуває практично на звичному для зими рівні.
Цей та інші моменти дали підстави міському голові звинуватити засоби масової інформації в нагнітанні ситуації навколо міських проблем. Володимир Загривий закликав місцеву пресу дотримуватися журналістської етики й приділяти більше уваги позитиву й таким темам, що консолідуватимуть громаду. Хоча подальші питання й відповіді на них підтвердили, що деякі проблеми нікуди не зникли, й не вина журналістів у тому, що їх не можна розв’язати.
Зокрема, ремонт доріг. У цьому році на це передбачено 3,5 млн. гривень. З огляду на вартість робіт вистачить тільки на ямковий ремонт, оскільки капітальний ремонт одного кілометра дороги сягає 1,5-2 млн. грн.
Принагідно міський голова згадав успішні в цьому плані попередні роки, коли було заасфальтовано під’їзні шляхи до міста з усіх напрямків, крім баранівського: «Для міського бюджету це обійшлося в нуль гривень, хоча було виконано робіт на 25-26 млн. грн. То — мої зв’язки, моє вміння аргументовувати, переконувати».
У стадії очікування перебуває ситуація з будівництвом у місті багатоквартирного житла. «Інвестиційні пропозиції — вже давно на розгляді в будівельних компаній. Якщо хтось наважиться, то йому будуть надані всі преференції. Але це таке питання, яке ми досі не можемо зрушити», — зізнається Володимир Загривий.
У середині квітня планується продовжити роботи з будівництва другої черги полігону для твердих побутових відходів. Буде освоєно 240 тисяч гривень — перехідних коштів із минулого року. А на завершення другої черги потрібно ще 1,5 мільйона.
Чималі дискусії серед населення останнім часом викликає доцільність кронування дерев. «Нормальний господар завжди доглядає за деревами, адже це й світло, і безпека повітряних ліній електропередач. Звісно, спеціалізованих фахівців у нас немає — роблять ті, хто «набив руку». Немає й парку відповідної техніки. Тож у цьому році беремо курс на придбання такої техніки. Поки що це буде машина для ремонту доріг», — пояснив міський голова.
«У нас недостатньо грошей, щоб забезпечити людей, але ми маємо йти на такий варіант», — коментуючи перші практичні кроки щодо будівництва притулку для бродячих собак, зауважив Володимир Загривий. Але знову ж таки, притулок побудують, і зроблять це швидко лише за умови, що піде фінансування.
Ледь не єдине питання, у відповіді на яке не згадувалося про фінанси, стосувалося пам’ятника Леніну: «Рішення залишається в силі, йде його погодження в центральних органах влади. Як тільки буде підтвердження, — рішення буде виконане. Коли це буде — час покаже. Ті, хто збирає підписи за його збереження на цьому місці, думають не про майбутнє, а про минуле».
«Я на вибори не йду», — ствердно заявив Володимир Загривий. Цим самим, вочевидь, він підкреслив, що в своїй роботі на посаді міського голови керуватиметься принципами доцільності, а не тим, щоб будь-що сподобатися виборцям.
Олег БРЮХАНОВ
Коментарі відсутні